Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik heb ook een tijdje veel manga's gelezen in het Frans. Vooral Taniguchi, dat werd toen nog niet vertaald.

Veel manga's van Taniguchi zijn trouwens onvertaald, dus dan moet je wel kopen in het Frans.

Leuk is wel dat er nu met een uniform formaat van de manga's wordt gewerkt. En dat de pagina's niet meer worden gespiegeld, zoals bij Quartier Lointain!

Link naar reactie

In Nederland verkoopt men eigenlijk alleen nog maar Engelstalige manga. Die bestel je heel makkelijk en zonder verzendkosten via Amazon,de

 

Frans is een taal die in NL steeds minder gangbaar is net zoals het Duits. In Engels hebben kinderen vanaf de kleuterschool les.... De taal van de toekomst....

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nog eens wat Manga gekocht, 20th Century boys 20-22. Ik heb ook nog enkele ongelezen delen liggen waar ik in ga beginnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...

Berserk #38

 

Tot het vorige deel hoopte ik op een ontknoping want het was steeds meer van hetzelfde. Maar na dit deel ben ik vrij zeker dat er iets onderhuids aan het broeien is. De wazige en dromerige blik in de ogen van de inwoners van Falconia, de gelijkenis (en verschillen) tussen Guts en Rickert,... Alles wasemt een soort verdoemenis uit.

 

Kortom, Berserk op zijn best.

Wel spijtig dat er deze keer geen flashbacks waren naar de jonge Guts. Die verhalen hebben iets ontroerends en speciaals, zeker als je weet hoe gebroken en kapot Guts zal worden.

Link naar reactie
  • 3 months later...
Op 12/8/2016 om 13:03, Lav zei:

Lezen jullie mangas vooral in het engels of in het Frans?

 

Aangekochte manga enkel in het Japans via amazon.co.jp. Helaas vrij duur om tot hier te krijgen. Online lees ik japans en engels.

Recent begonnen met "Mix" te lezen, van mijn all time favourite Adachi Mitsuru.

Link naar reactie

Als ik iets in Japan bestel is het altijd beschadigd tegen dat het hier is.

Ik weet niet wat die daar uithalen met hun pakketjes...

Enfin, mijn Japans is toch niet zo goed...:e010:

Ik heb er wel een aantal schitterende experimentele tekenfillms van Tezuka gekocht, jaren geleden...Ik had geluk, de schijfjes waren nog heel.

Link naar reactie
Op 12/6/2017 om 16:38, linthout zei:

Als ik iets in Japan bestel is het altijd beschadigd tegen dat het hier is.

 

 

Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet meegemaakt, vanuit Nederland daarentegen...

Maar ik heb dan ook alleen nog maar manga besteld in Japan, niet direkt iets dat kapot kan. Al zag de verpakking er telkens toch nog gaaf uit.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
On 19-10-2017 at 8:56 AM, Timhardt said:

Gundam The Origin: 4 & 5

 

heb je de vorige volumes ook? en? zou het iets voor mij zijn, de serie staat al een tijd op mijn 'te bezien' lijstje.

Ik heb in een ver verleden de anime Gundam Seed Destiny gezien en vond dit zeer fascinerend. 

 

De Gundam verhalen zijn echte space opera met verschillende planeten die bevolkt worden.

 

Het is typische manga/anime waarbij het verhaal toch vooral draait rond de karakters en krachtverhoudingen.

 

De gundam Origin boekjes zijn herwerkt door Yoshikazu Yasuhiko en gebaseerd op verhaallijnen van eind jaren 70 begin 80. De uitgave is ronduit fantastisch met een matzachte hardcover. Prachtige druk met glanzend papier waar het contract inktlijnen en glanzend witte achtergrond een zeer mooi contrast oplevert. In elk hoofdstuk worden een 10 pagina's ook in kleur gebracht. Artwork is werkelijk verbluffend mijn inziens.

 

Absolute aanrader, maar om echt zerk te zijn raad ik je de scanlations aan om het eens te proberen, zo ben ik er ook aan begonnen.

 

Zelf heb ik ondertuseen Gundam The Origin 1 & 2 gelezen, 3 4 & 5 liggen om me te wachten :-)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...