Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

  • 1 month later...

"New Lone Wolf & Cub" deel II.

 

Het vervolg op "Lone Wolf & Cub". Veel is er niet veranderd. Wijlen tekenaar Koseki Gojima is vervangen door zijn zijn zoon maar Kazuo Koike is nog altijd op post en het blijft beenhard èn schatplichtig aan Akira Kurosawa.

Wel vervelend dat dit vervolg zo moeilijk te vinden is...

Link naar reactie
8 minuten geleden, IvoVWS zei:

Tja, nog maar één deel gelezen dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen, zeker met het vrij trage tempo en de dunne deeltjes.

 

 

Dat eerste deel, pakweg de eerste 3 waren goed. Daarna zakt het als een pudding in elkaar, zowel verhaal als tekeningen. Doodjammer want lone wolf is misschien wel mijn favoriete reeks all time. maar tja....sequels...altijd een risico.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
On 6/12/2017 at 4:38 PM, linthout said:

Als ik iets in Japan bestel is het altijd beschadigd tegen dat het hier is.

Ik weet niet wat die daar uithalen met hun pakketjes...

Enfin, mijn Japans is toch niet zo goed...:e010:

Ik heb er wel een aantal schitterende experimentele tekenfillms van Tezuka gekocht, jaren geleden...Ik had geluk, de schijfjes waren nog heel.

Een vriend van mij heeft al een aantal keer pakjes besteld vanuit Japan via Amazon.jp

Alles is steeds perfect toegekomen. De doos is telkens intact. Binnen in de doos zit zelfs een kartonnen plaat waar de boeken met plastic wrap aan vastzitten zodat ze niet kunnen schuiven tijdens het transport. En de dozen worden binnen de week geleverd na bestelling. 

Link naar reactie
Op ‎30‎/‎08‎/‎2018 om 13:08, Timhardt zei:

zeker :)

 

ik ben nu

 

9781101871515

 

aan het lezen. Ik zit nog niet ver, maar wat ik al las was zéér goed.

 

Uit. Super. Alles wat me in manga aantrekt vat dit zowat samen. Een meisje en haar papa wonen alleen tot plots de man van zijn broer voor de deur staat. De broer is gestorven. Allemaal nieuwe info voor de papa, zowel dat zijn broer gestorven is als dat zijn broer met een man getrouwd was. Hoe gaat hij ermee om. En vooral: hoe gaat hij ermee om in een homo-negerend land als Japan. Emotioneel en toch erg realistisch verteld. Fantastisch tempo ook. Dikke aanrader!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

this.thumb.jpg.13b94a72d76d730cfcef6a0e49f15d26.jpg

De eerste boeken van 2019 zijn binnen.

2019: Year of the manga. Derde poging.

 

Meer dan twintig jaar geleden was ik al eens begonnen met manga lezen, maar het bleef niet plakken. Waarschijnlijk de verkeerde reeksen gekozen uit het toen beperkte aanbod. Ongeveer tien jaar geleden, toen er nog eens werd geprobeerd om manga in het Nederlands uit te geven, heb ik het nog eens geprobeerd, maar ook toen bleef het niet plakken. Weer de verkeerde reeksen gelezen? Of had ik te veel werk met mijn comics achterstand... ;)

Het enige wat ik de moeite vond van die eerste keer, was Battle Angel Alita. Et voila. Dit zijn prachtige uitgaves, gedrukt op goed papier, waardoor de tekeningen heel goed uitkomen, en met de kleurenpagina's in (eh) kleur afgedrukt deze keer. En van rechts naar links lezen ;) wat me eigenlijk bijna geen moeite kost. Heb nog maar de helft van vol. 1 gelezen, maar ik vind het nu al prachtig.

Ik ga vanaf nu dus ook geregeld wat manga kopen. Ge moet me niks aanraden, ik heb zo al in gedachten wat ik wil. En anders wordt het weer te veel (met al jullie kennis terzake) waardoor ik afhaak :)😛

 

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Ik vind dat er veel te veel gevechten in de doorlopende reeks zitten. Het is steeds hetzelfde.

Een bedje waar veel shonen-manga ziek in is, en volgens mij een rechtstreeks gevolg van de werkwijze van de Japanse stripmarkt. Magazines laten hun lezers stemmen welke manga ze het beste vinden en die resultaten worden constant vergeleken. Wie achteraan bengelt krijgt het bijltje. Daardoor krijg je veel formulestrips waarbij de protagonisten steeds strijd moeten leveren, tot over de gekste dingen toe. Reeksen die buiten het gewone stramien vallen worden zelden gepubliceerd in de grote magazines. In het land van de tradities worden risico's meestal geschuwd.

Alita is een reeks die ik nog niet gelezen heb, maar ik ken ze wel en ik ben ook wel benieuwd naar die film.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...