Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Geen idee hoeveel fora dit topic al meegaat (ik gok op 3?), maar in elk geval wordt het tijd het ook op dit nog eens op te starten.

 

En dus gaat stilte van start met een vraag over... geluid.  Ik ben toe aan een nieuwe hoofdtelefoon maar tja, welke koop je dan hé.  Een collega en eveneens gepassioneerd muziekliefhebber raadde me momenteel eentje van B&W aan.  Volgens hen brengen zij vandaag de dag de beste kwaliteit, maar is dat zo?  Bij deze dus mijn vaag voor jullie.  Elke tip is welkom want zoals voor zovele zaken is het aanbod wat groot.  Keuzestress,het wordt onze ondergang.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Vroeger een Beyerdynamic gehad en die was heel goed. Nu zet ik gewoon de muziek keihard, geen hoofdtelefoon meer nodig :)

 

Als je een Vuitton voetbaljanet wil nadoen neem je natuurlijk een Beats van Dr. Dre

 

Ps. wat ik aan de Beyerdynamic goed vond is dat het een 'open' koptelefoon was, dat maakt het volgens mij bij lang gebruik meer comfortabel, maar dat is een kwestie van voorkeur waarschijnlijk.

Link naar reactie

Eén adres om alles over hoofdtelefoons te weten te komen en zeer uitgebreide reviews te lezen:

=> http://www.headfonia.com


Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar een degelijke draadloze hoofdtelefoon, aangezien ik meestal andere dingen doe tijdens het beluisteren en dus niet altijd in de omgeving van mijn versterker zit.

Ik weet dat met draad <=> draadloos op het vlak van kwaliteit niet hetzelfde is, maar iemand misschien ervaring of aanraders?

Link naar reactie

Da's misschien nog niet zo'n gek idee, want gelijk heb je.  Al hecht ik toch ook behoorlijk veel belang aan het geluid, zeker omdat heel wat van mijn muziek behoorlijk stil klinkt en het moet hebben van minimale wisselingen.  Ik noteer tot nu toe dus vooral Sennheiser en Beyerdynamic als na te pluizen alternatieven voor B&W.  Het wordt geen makkelijke bevalling.

 

Maar het belangrijkste... bedankt alvast aan allen voor de reacties! ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ben van plan om een nieuwe TV te kopen, gaat uiteraard een led-lcd zijn. Heb al wat rondgekeken en er zijn toch wat vragen.

Ik lees oa dat een full led beter is dan een edge led, maar voor zover ik zie zijn er enkel edge leds op de markt.

Het gaat mij vooral over beeldkwaliteit en vloeiende weergave van films. Gizmos zoals 3D en spraakcontrole hoeven niet, maar als je een goede tv wil moet je die er blijkbaar bijnemen.

Voor het ogenblik denk ik aan een Samsung es8000, ik heb al een Samsung tablet en monitor en ben er tevreden van.

 

Enig advies?

Link naar reactie

Aan plasma heb ik ook gedacht, maar die gaan blijkbaar uit de markt, er is nog maar een zeer beperkt aanbod. Oled en 4k is misschien voor binnen een paar jaar, na de kinderziekten.

Sony ben ik huiverachtig tegen, heb een Vaio laptop gehad en na 1 jaar had het scherm het begeven.

De Samsung lijkt mij (op papier en met wat ik nu lees) met 240hz en microdimming het interessantst.

Bedankt Koen :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Natte aap

ik ben een fervent wandelaar (geweest maar ga weer terug op pad) en ging meestal in het middengebergte wandelen. Ik heb bijna 10 jaar geleden een paar asolo schoenen gekocht. 200 euro maar met 50% korting. Geniale schoenen. Er zit helemaal nog geen sleet op (nu ja, een klein beetje stoffig na 10 jaar) wandelen super goed. Ik ben er bvb mee naar India, Thailand, Nepal, Turkije (taurus gebergte), pyreneeën, mallorca en hoboken geweest. Ze doen het nog perfect. Ik kan je het merk asolo enkel maar aanraden.

Link naar reactie

Ik heb nieuwe, goede wandelschoenen nodig (B, voor bergwandelingen). Kan iemand mij toevallig een goede winkel kan aanraden in het Gentse, zuid West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk?

 

http://www.pagesdor.be/as-adventure-store-nv-sint-denijs-westrem-afsnee-9051/1/

 

Vond ik wel een redelijke winkel. We hebben overal gelopen: Dolomieten, (Voor)Alpen, Rockies en Pyreneen, we zweren bij Duitsche kwaliteit (Lowa,of Hanwag), leren schoenen zonder gore tex rommel (gaat de voet alleen maar van zweten). Reteps advies: zorg ook voor goede sokken en eventueel een dubbele sok of een apart zooltje.

Link naar reactie

Ok, thanks repers! (Maar andere voorstellen mogen blijven komen (tot vrijdag). )

De goede sokken en co zijn er al, momenteel wandel ik met gewone Belgische legerschoenen. Heel waterdicht, goede steun aan de enkels maar ze beginnen mij een beetje te weinig demping te bieden. :s Oud worden, he.

Link naar reactie
Gast Natte aap

reteps advies is goed. Sokken zijn mega belangrijk. Gewone sokken = bleinen (of blaren voor d'ollaanders). (bij mij toch)

Ik heb ooit eens een paar sokken in India laten wassen. Die knakker had er waarschijnlijk me een strijkijzer op gezeten wat de kunststof van 1 sok was gesmoleten en in harde korreltjes bij elkaar geplakt.

Dus ik mail naar het bedrijf en vraag of ze toevallig nog een rechtersok op voorraad hebben in die maat. Geen gezeur, geen extra vragen, ze vroegen enkel mijn adres en ik kreeg een weekje later een nieuw paar sokken opgestuurd.

Dubbele sokken draag ik nooit. Gewoon een paar goede wandelsokken. Het kost wel wat, maar het is elke euro dubbel en dik waard.

 

De eerste keer ben ik met legerschoenen door India getrokken. Stevige schoenen inderdaad. Maar het verschil met een goede wandelschoen is toch merkbaar hoor.

 

Als ik je nog een tip kan geven, ga dan voor een afgeronde tip (hahaha, hij geeft een tip over een tip :) ) Dat helpt bij de afzet. ik dacht eerst dat het onzin was, maar het scheelt echt een stukje. En op lange tochten van meer dan 5 uur weegt elke inspanning door naar het einde.

Link naar reactie

Ok, thanks repers! (Maar andere voorstellen mogen blijven komen (tot vrijdag). )

 

De goede sokken en co zijn er al, momenteel wandel ik met gewone Belgische legerschoenen. Heel waterdicht, goede steun aan de enkels maar ze beginnen mij een beetje te weinig demping te bieden. :s Oud worden, he.

 

Yncke toch, leger kisten. Mrs Reteps loopt op B Hanwags die zowel stevig als licht zijn. Geweldige schoenen waar al menig zooltje is vervangen.

Link naar reactie

Als ik je nog een tip kan geven, ga dan voor een afgeronde tip (hahaha, hij geeft een tip over een tip :) ) Dat helpt bij de afzet. ik dacht eerst dat het onzin was, maar het scheelt echt een stukje. En op lange tochten van meer dan 5 uur weegt elke inspanning door naar het einde.

 

Exact, hieronder zie je mijn schoenen, de Hanwag Yukons, lopen zo geweldig dat ik er gelijk twee paar van heb gekocht (in de aanbieding, we blijven ollanders). Let wel goed op of je tenen niet tegen de voorkant komen, je moet om dit te weten enige seconden op een schuine loopplank (in iedere outdoorzaak te vinden) gaan staan.

 

image_1334820010226_XL.jpg

Link naar reactie

Ik heb dat nooit begrepen, wandelschoenen. Alle schoenen zijn wandelschoenen, maar als er effectief "gewandeld" moet worden, gaat men van die stijve, te zware, dikzolige schoenen dragen.. Belachelijk.

'k Krijg er vaak opmerkingen over, maar ik draag overal mijn (dunzolige) Campers, ook tijdens (ruwe) bergwandelingen en ik ben altijd diegene zonder blaren of andere voetklachten..

 

Wat een lul verhaal, Stuvio op slipperts de alpen in. Ik heb mensen met hun goedkope gympen de enkels in de vernieling zien lopen in de Canadese Rockies, of hun bordeelsluipers kapot zien scheuren op een stevige puinhelling. Een goede wandel schoen biedt comfort, waterdichtheid en vooral stevigheid.

Link naar reactie

Ga dat maar'ns tegen de indianen, tarahumara en ander bergvolk vertellen.

Ik zeg niet dat je onmiddellijk op zo'n dunne zool moet wandelen, maar het is wel het meest logische. Met zo'n stevige schoenen verneuk je je enkels doordat je ze nog zwakker maakt, vervolgens moeten je knieën overcompenseren, je rug wordt extra belast, etc..

Laat je lichaam in godsnaam doen waar het voor gemaakt is.

 

jaja, Yncke is eigenlijk een sherpa die op slippertjes de K2 gaat beklimmen....... Stevige schoenen beschermen juist je enkels en zorgen voor grip als je op gladde en of stenige paadjes klautert. Maar goed ga jij maar lekker op blote poten de ijslandse lavavelden op, ieder zijn meug....

Link naar reactie

Ga dat maar'ns tegen de indianen, tarahumara en ander bergvolk vertellen.

Ik zeg niet dat je onmiddellijk op zo'n dunne zool moet wandelen, maar het is wel het meest logische. Met zo'n stevige schoenen verneuk je je enkels doordat je ze nog zwakker maakt, vervolgens moeten je knieën overcompenseren, je rug wordt extra belast, etc..

Laat je lichaam in godsnaam doen waar het voor gemaakt is.

 

 

Is dat niet een beetje een drogredenering? Zo ken ik ook mensen die beweren dat bvb je tanden flossen helemaal niet goed is of overbodig is omdat de mensheid in de voorbije eeuwen altijd al heeft kunnen overleven zonder flossen.

Link naar reactie

Ik gebruik Timberlands, maar enkel om met de hond te gaan wandelen, niet om er in de bergen mee te wandelen. Wel zeer comfortabel, ik draag ze soms de ganse dag. Koop die spullen gewoonlijk bij AS Adventure.

 

Btw ik heb die 46ES8000 gekocht en ben er best tevreden mee. Prachtig beeld.

 

Waar ik wel mee gesukkeld heb is een schokkerig beeld bij sommige Blu ray TV reeksen. Na enig zoeken, 24p uitschakelen en het was OK, maar het verwondert mij toch dat dit niet automatisch gedetecteerd wordt.

 

Wat ik ook gemerkt heb is dat er soms wat pixels fout getoond worden. Bij pauze zie je dat duidelijk zoals hier.

 

1_zpsb15974ea.jpg

 

Je moet er wel met je neus op gaan staan, misschien is dat normaal en gewoon een gevolg van de onvolmaakte opnames?

Link naar reactie

Ik geloof ook dat het een gevolg is van onvolmaakte opnames.

Dit zijn mijn beeldinstellingen :

...

 

Bedankt Koen, heb ze zo ingesteld. Wist niet dat er zoveel mogelijkheden zijn.

Dat lijken mij compressieartefacten te zijn.

Ok dacht ook al dat het zoiets moest zijn, dus geen reden om verder te zoeken. Bedankt!
Link naar reactie

Ja maar... dan wel met veel minder mensen en een hoop technologie.

 

Dat lijkt me wel een absolute voorwaarde.  De mensheid is een pest.

 

Over die technologie wil ik best "onderhandelen", ;)  Uitsluiten doe ik het zeker niet in mijn utopische visie.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat lijkt me wel een absolute voorwaarde.  De mensheid is een pest.

 

Over die technologie wil ik best "onderhandelen", ;)  Uitsluiten doe ik het zeker niet in mijn utopische visie.

Met u valt te praten. :e012:

Link naar reactie

Ik gebruik Timberlands, maar enkel om met de hond te gaan wandelen, niet om er in de bergen mee te wandelen. Wel zeer comfortabel, ik draag ze soms de ganse dag. Koop die spullen gewoonlijk bij AS Adventure.

 

 

Waar ik wel mee gesukkeld heb is een schokkerig beeld bij sommige Blu ray TV reeksen. Na enig zoeken, 24p uitschakelen en het was OK, maar het verwondert mij toch dat dit niet automatisch gedetecteerd wordt.

Ik heb in Gran Paradiso gewoon gewandeld met mijn klassieke Timberlands, dat was perfect.

 

Je hebt die 24p moeten uitschakelen op je BR-speler, neem ik aan? Ik had dat probleem ook toen ik mijn nieuwe BR-speler kocht. Wat me wel verwondert, is dat die TV die optie niet ondersteunt.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Je hebt die 24p moeten uitschakelen op je BR-speler, neem ik aan? Ik had dat probleem ook toen ik mijn nieuwe BR-speler kocht. Wat me wel verwondert, is dat die TV die optie niet ondersteunt.

Ja inderdaad op mijn br speler. Probleem was dat hij een TV serie (50p) op 24p doorgaf. Dus het probleem ligt eerder bij de br speler die niet merkt dat het 50p is of bij de br disk die foute informatie doorgeeft.

Enfin dat is wat ik ervan begrijp.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb in Gran Paradiso gewoon gewandeld met mijn klassieke Timberlands, dat was perfect.

Gedurende mijn trip door Schotland en Bretagne deed ook ik beroep op klassieke Timberlands. Noppes miserie.

 

Een goed paar kousen is natuurlijk wel aan te raden indien je stevige bergwandelingen voor de boeg hebt.

Link naar reactie

Caterpillar. Nooit problemen mee gehad. Behalve die éne keer toen ik eens voor de verandering in een betere kledingwinkel een broek ging kopen en de verkoper mij vroeg of ik altijd van die zware schoenen droeg. Ik heel verbaasd "Tuurlijk niet. Als ik ga slapen doe ik die uit, net als iedereen"

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...