Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
26 minutes ago, IvoVWS said:

Het besturingssysteem is wel stabiel. Ook niet echt moeilijk als je de gebruikers zelfs niet toestaat om logbestanden te lezen.

 

Dit is inderdaad iets dat ik ook al enkele malen gehoord heb de laatste 5- 6 jaar, van mensen die Apple hadden.

En naar je eigen moeten mailen om files te kunnen openen, want gewoon overzetten van files, daar doen de jngens en meisjes van Mac niet aan.

Link naar reactie

Ben verre van akkoord met IvoVWS maar het is inderdaad een pak lastiger geworden, Apple cloud zuigt nog niet redelijk en qua hardware is het meestal huilen met de pet op qua prijs of prestaties, al is de iMac voor mij een droom om mee te werken. Krijg de zenuwen van Windows maar dat is natuurlijk voor een groot gedeelte gewoontes, toch denk ik dat je grafisch nog steeds makkelijker en beter werkt op een Mac.

 

Heb zelf dringend een nieuwe mac nodig maar wacht op een verversing om toch wat mee te zijn met de hardware, die nieuwe Mac Mini ziet er top uit behalve dan weeral de grafische kaart, er is altijd wel iets. Hop, wachten tot de volgende iMac dan maar weer. 😞

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Alderwood, jij moet verkoper worden bij een multimedia-keten! ;) 

De laptop werkt verder perfect, beter dan ooit zelfs sinds ik hem herstelde over 'n tijdje. Die bluetooth is een onverwacht probleem.  Een PowerLotus headphone voor 't eerst mee verbonden, wat probleemloos ging.  Maar toen ik die PowerLotus met een ander toestel verbonden had, sloeg laptop plots tilt.  Tal van updates en tips and tricks doorlopen.  Hij ziet opnieuw toestellen staan, maar maakt geen verbinding met eender wat, omdat hij nog steeds paired is met de PowerLotus, wat niet klopt.  Hij kan de PowerLotus ook niet "vergeten". Ook opgemerkt dat, wanneer hij andere bluetooth signalen detecteert, zoals die van de buren blijkbaar, het ook problemen geeft. Ik zoek nog wel wat verder.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik ben van plan om zondag mijn wandelschoenen aan te doen en eens te gaan uitwaaien maar weet nog niet goed waar.

 

Heeft iemand een suggestie? 

Stad of natuur maakt niet zoveel uit maar het moet wel bereikbaar zijn met het Belgisch openbaar vervoer. Liefst niet in Brussel, ik heb een haat-liefdeverhouding met die stad en zou ze in het weekend liever niet zien. En ook liever niet in Limburg, ik ken die provincie al.

Link naar reactie

Ik kan je niet helpen, Ivo.  Zoveel wanderlwaardige plekken ken ik niet.  Anders graag.

Zeg, huisliften.  Heeft iemand een idee wat zo'n dingen doorgaans kosten?  De meest simpele standaard-uitvoering (zelfdragende rail) die tot het tweede verdiep kan?  Ik kan daar nergens richtprijzen over vinden zonder tal van veel te gedetailleerde offerte-aanvragen moeten rond in te vullen.  Gewoon in 't algemeen kan ik in de verste verte niet inschatten over welke bedragen we dan spreken.  Moet ik bij iets voorstellen van een 8.000 € of 20.000 €?  Ik heb daar totaal geen gedacht van. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
22 hours ago, The Alderwood said:

Begin en eind waren alvast juist.

De recente alternatieve account: F-Bastiat von Mauser-Makhno werd verwijderd door fb. Met m'n eerste account die ook verwijderd werd, had ik ook al enkele alternatieve accounts, die dan ook werden verwijderd.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Esteban heeft nog eens een muziek-vraagje.

Ik vermoed de tweede helft van de jaren 80. Een zwarte artiest die in hetzelfde jaar twee dikke hits had.  Ik heb de songs sinds de jaren 90 nooit of te nimmer meer gehoord op de radio.  In één van zijn clips had de zwarte zanger een klein manneke bij zich die er exact als zichzelf uitzag, van kledij tot (toch wel opvallend) kapsel. Pop-genre.

Meer weet ik helaas niet meer. Iemand?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Esteban heeft nog eens een muziek-vraagje.

Ik vermoed de tweede helft van de jaren 80. Een zwarte artiest die in hetzelfde jaar twee dikke hits had.  Ik heb de songs sinds de jaren 90 nooit of te nimmer meer gehoord op de radio.  In één van zijn clips had de zwarte zanger een klein manneke bij zich die er exact als zichzelf uitzag, van kledij tot (toch wel opvallend) kapsel. Pop-genre.

Meer weet ik helaas niet meer. Iemand?

Wel wat bizarre 80's clips gevonden maar niet met een mini-me. 

 

 

Link naar reactie

Den Billy, zeg. :)

 

Neen, dat is hem niet. Het is moeilijk om de zanger te omschrijven, ik zie hem vaag. Dat kapsel is heel opvallend, wat groot (hoog?) ook. En hij draagt ofwel zo'n typische leren rockers jas ofwel één die meer richting Michael Jackson gaat. Één van (of beide) clips is gedeeltelijk op straat, in 't donker. Mini-zanger is er bij in één clip.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ook al zitten doorspitten, helaas nog niet gevonden.

Mijn moeder zit er sinds vandaag ook mee in haar hoofd.  Ze kent de naam niet, ook niet hoe de muziek weer gaat, maar herinnert zich net als mij de videoclip en de zanger op zich. :) Nog meer frustrerend, we weten op welke VHS het stond (een ultratop die ooit eens opgenomen werd ofzo) en weten ook nog een ander liedje / clip dat op die cassette stond, zelfde probleem geen naam of song.  Daarbij dansten heel wat mensen op een groot podium waar achteraan een trein of treinwagons stonden. Moesten we ook dat liedje hebben, wisten we misschien al een jaartal. De VHS werkt niet meer.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

mc hammer?

the notorious big?

de la soul?

 

in mijn gedachten zie ik een videoclip van een donkere man die een geel/zwart soort leren broek en vest aan heeft

korte mouwen en een blok kapsel

geen idee wie dit was

 

naast jou, je pa en je ma zit de frustratie hier ook al.

hellup :)

Link naar reactie

Haha. :) Neen, dat is hij zeker niet.  Je bent een beetje in 't verkeerde genre aan 't zoeken.  Het is echt typische 80s pop.  Het enige dat ik nog kan doen, is de heel vage herinnering aan de clip nog wat beter beschrijven.  De zwarte zanger met opvallend kapsel, heeft een mini-me van zichzelf (een kind) en de video speelt zich deels af in een donkere straat (steeg?) met typische damp die je ziet in de minder natuurlijke belichting.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

BREAKING NEWS IK HEB HEM GEVONDEN !!! 😀 Ik moet een paar mensen wakker bellen!

Geheel per ongeluk nog wel, tijdens het scrollen door google afbeeldingen op zoek naar iets anders. Na al die jaren!
 


En zo vond ik meteen ook andere nummers waar wij niet meer konden opkomen, vanop diezelfde VHS cassette.

 - Womack & Womack - Teardrops 
- Bros - I Ow You Nothing 
- Sydney youngblood - If Only I could
- The Only Way is Up - Yazz
- S'Express - Theme from S'Express


Als ik nu nog die andere clip kan terugvinden, waarbij dus een hele hoop mensen op een podium (in overallekes ofzo) staan te dansen op een nummer (over treinen?) met een locomotief op de achtergrond.  Ik meen mij een melodie met tekst te herinneren: Tsjoo, tsjoo, the train is coming ... Let's get together, together, together.  (maar daar ben ik absoluut niet zeker van)

EDIT : THIS IS MY LUCKY NIGHT ! :D Enig idee hoe lang ik hier allemaal naar op zoek geweest ben?  GOT IT!

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 1/12/2018 om 00:16, Hamirubi zei:

 

Het signaal is zonet verdwenen. Gedaan met televisie kijken en radio luisteren ten huize Hamirubi.

Ik word een wetenschapper-kluizenaar (met basic Telenet-internetabonnement).

 

Ik denk dat ik ook maar meteen stop met belastingen betalen.

Want die 40+ euro belastingen voor de publieke omroep, waarvan ik toch niet kan genieten: dat zie ik niet zitten.

 

Een kleine update.

- het is toch heel spaarzaam omspringen met internet. Grote bestanden (tussen 250 en 500 Mb) probeer ik steeds 's nachts te downloaden, vanaf een halve Gb spoed ik me naar de universiteit.

- we doen toch steevast 90% à 95% van onze downloadlimiet op: op het einde van de maand is het krasselen, hoor.

- ik hou mijn hart vast voor de Tour de France deze zomer. Momenteel kijken we voornamelijk na middernacht naar de programma's die we niet willen missen. Maar koersen kijk ik gaarne live.

- de 40+ euro belastingen betaal ik wel nog steeds. Het is toch moeilijk om subversief te zijn. Mausert, hoe doe jij dat toch?

 

Bij enquêtes of kijkersbevragingen hamer ik toch steeds op het feit dat DVB-T niet hoefde te verdwijnen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kijk, da's de ellende die men heeft als de overheid "diensten" aanbiedt. Ten eerste is iedereen verplicht om daaraan mee te betalen - belastingen. Of je dat nou nodig hebt, of wil, of niet wil/nodig hebt. Het is dan ook de overheid die beslist hoe en wat en wanneer en met wie. Wanneer ze dan items beginnen te schrappen uit hun lijst aan te bieden voor het volk, dan komt er niets voor in de plaats en blijven de belastingen. Meer zelfs, ze stijgen almaar.

Wanneer anderen, private bedrijven ook dergelijke diensten willen aanbieden, dan krijgen ze meestal geen vergunning. Kijk maar naar de telecommarkt.  Een gans drama toen Netflix naar België kwam. Eergisteren nog een schotschrift gelezen in de Knack waaruit zou moeten blijken hoe armtierig Netflix wel niet is en dat de mensen daat niet zitten op te wachten en blabla. Toont aan hoe de powers that be geen concurrentie en vrije markt willen. Maar hun aanbod is net hetgene dat armoedig is. En qua nieuws en duiding, ronduit fake news. En dan heb je nog randmongolen zoals De Croo die van mening is dat er geen nieuwe speler in de telecomsektor nodig is.

Hetzelfde lapt de VRT met de onafhankelijke vloggers, nieuwskanaaltjes, youtubers enz...wordt allemaal bestempeld als "conspirtionisten met alt-right en neonazi banden" enz...En daarom zou het internet moeten gereguleerd worden...

Het quasi-volledige partijkartel stemde in met artikel 13. Waarbij men onder het mom van auteursrecht heelder sites van het internet kan halen.
Zelfde met radio. Lokale zenders zijn er bijna niet meer. En je moet een vergunning hebben om te mogen uitzenden. Wat een onzin.

Link naar reactie

 

Dat is mogelijk. Ik heb dat destijds gedaan via een (Engelstalig) mailtje naar de Spotifyhelpdesk. Daarin heb ik simpelweg uitgelegd dat ik alle Spotifyvoorkeuren, instellingen en historiek wilde behouden en enkel de Facebook-connectie wilde verwijderen. Vermeld zulke dingen er zeker bij, anders is het standaardadvies van Spotify om je account te wissen en opnieuw aan te maken met hetzelfde mailadres. Maar dan start je natuurlijk blanco. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...