Zwendel

Fusie Belgisch En Nederlands Koningshuis?

109 berichten in dit topic

Ik zit nu naar tv1 te kijken naar een interview met hh Willem-Alexander en mrs Maxima.

Ik kan me vergissen, maar dat was niet helemaal gerepeteerd en volgens mij zelfs spontaan.

Kunnen we prins Pils als koning van Belgie krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gewoon afschaffen, al die koningshuizen.  Door het winnen van de vaginale loterij kan je vanzelfsprekend bepaalde functies, al dan niet ceremonieel, uitoefenen, los van je eventuele (on)bekwaamheid hiervoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ha, dat is in NL politieke zelfmoord, buiten een paar republikeinse stotteraars wordt het koningshuis hier ten lande op handen gedragen door 75 % van de bevolking !

Correctie 87 % is voor de monarchie

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2007/04_april/30/binnenland/0430_1930_enquete_rtl_nieuws_koninklijk_huis.xml

De partij die de monarchie gaat afschaffen bestaat de volgende kiesronde niet meer.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hier in België wordt het koningshuis op handen gedragen door een twintigtal bejaarden. 

En Ferrari dealers, die moet je niet vergeten....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Afschaffen !

Maar los daarvan dacht ik dat er in de Belgische grondwet staat dat een Belgische troonopvolger niet mag huwen met iemand van het Nederlands koningshuis.

Ik pleit voor een federale republiek van de Herenigde Nederlanden. (of zoiet)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hier in België wordt het koningshuis op handen gedragen door een twintigtal bejaarden. 

Ik heb hier in Brussel ooit koningin Paola uit de wagen zien stappen en een winkel zien binnengaan. Het zou me niet opgevallen zijn, moesten de mensen niet allemaal zijn beginnen roepen 'La reine, la reine". Ik zie dat niet zo onmiddelijk gebeuren bij een minister of president.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het moet er natuurlijk om doen dat we in België met een bijzonder disfunctioneel zootje als koningshuis zitten opgescheept.  Het is voor niemand leuk meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ieder koningshuis is disfunctioneel. Dat is eigen aan al de regels die hen zijn opgelegd.

Maar ieder koningshuis is ook een anachronisme (is dat het juiste woord ? ). Totaal ouderwets, en niet verkozen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb hier in Brussel ooit koningin Paola uit de wagen zien stappen en een winkel zien binnengaan. Het zou me niet opgevallen zijn, moesten de mensen niet allemaal zijn beginnen roepen 'La reine, la reine". Ik zie dat niet zo onmiddelijk gebeuren bij een minister of president.

Ik zie ze al roepen "Le Ministre de la Fonction publique et des entreprises publiques, le Ministre de la Fonction publique et des entreprises publiques !"  :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Nederland is de keuze voor de meeste lieden al snel gemaakt:

Dit

princess_maxima1.jpg

Of

groepgroot.jpg

Oftewel wat heeft men liever, een leuke prinses of een president, extra machtslaag die met  aanhang per saldo net zo veel kost als het koningshuis.

ps als jullie zo'n probleem hebben met overerfbare zaken kunnen jullie ook allemaal het kapitaal en de huizen die jullie reeds geerfd hebben of gaan erven inleveren bij vadertje staat, die er dan weer rotondes of JSFs van gaat aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Liever een bekwamere, democratisch verkozen president als vertegenwoordiger (hoewel ik dan ook af en toe minder content met het resultaat zal zijn) dan een afstammeling van de koning van huppeldepup.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ieder koningshuis is disfunctioneel. Dat is eigen aan al de regels die hen zijn opgelegd.

Maar ieder koningshuis is ook een anachronisme (is dat het juiste woord ? ). Totaal ouderwets, en niet verkozen.

Ik kan me niet herinneren dat onze huidige minister van Financiën ooit verkozen is ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is toch wel een verschil tussen eigendoms-overdracht en overdracht van macht.

En welke macht heeft het NL koningshuis dan wel precies Koen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Boaf. Gewoon even hervormen.

Elke tien jaar verkiest de Belg de nieuwe koning/in. Elke Belg die kan lezen krijgt 1 stem, inclusief de kindertjes in hun prinsesjesperiode. Iedereen uit de hele wereld van koninklijke bloede mag zich kandidaat stellen. (Over keizerlijken bloede valt te discussiëren) Hun campagne moeten ze zelf maar financieren. De winnaar mag tien jaar in het koninklijk paleis wonen en krijgt een loon. Na tien jaar - en als hij/zij niet herverkozen is - krijgt hij/zij een doos pralines en 't dan afstappen. De hele boel plannen in komkommertijd, zodat de kranten zich niet vullen met ergere zever.

Ik wil de verkiezingscampagne van pakweg Laurent wel eens zien. *grijns*

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan me niet herinneren dat onze huidige minister van Financiën ooit verkozen is ?

Verdomd, zelfs onze premier is niet verkozen, de burgemeester van amsterdam ook niet, SCHANDE !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Liever een bekwamere, democratisch verkozen president als vertegenwoordiger (hoewel ik dan ook af en toe minder content met het resultaat zal zijn) dan een afstammeling van de koning van huppeldepup.

We hebben in Nederland een eerste en een tweede kamer, een premier, leiders van de regeren partijen en een kabinet vol ministers en staatsecretarissen. Om daar nu nog een president bij te zetten maakt het niet eenvoudiger.....

Kijk eens naar Duitsland, daar zijn die bondrepublikeinen gek op ons koningshuis, poepjaloers zijn die moffen op onze Wimlex, Bea en Maxima. Nuf said....

Deel dit bericht

Link naar bericht

We hebben in Nederland een eerste en een tweede kamer, een premier, leiders van de regeren partijen en een kabinet vol ministers en staatsecretarissen. Om daar nu nog een president bij te zetten maakt het niet eenvoudiger.....

Kijk eens naar Duitsland, daar zijn die bondrepublikeinen gek op ons koningshuis, poepjaloers zijn die moffen op onze Wimlex, Bea en Maxima. Nuf said....

Ze hebben daar zelfs ooit Hitler verkozen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ministers behoren tot de uitvoerende macht. Die worden aangesteld door de wetgevende macht, ofte volksvertegenwoordigers (het parlement), die geacht zijn te worden verkozen. Maar ja...

In dat opzicht, als men over de Koning spreekt, spreekt men over de regering. De regering is ten minste nog aangesteld door verkozenen des volks, de Koning is gewoon een afstammelingetje van een prins die indertijd toch maar verloren liep in de Engelse paleizen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het koningshuis in Nederland is een onschuldige doch duurbetaalde poppenkast voor dom Linda de Mol publiek.

Hum, nogal aanmatigend SL, 87 % van de bevolking me included....

Zo ken ik nog een paar:

Als je naar  Frans Bauer luistert ben je een criminele kamper;

Opel rijders hebben een IQ van onder de 80;

Oostelijk van Amersfoort (en dan ben ik nog mild) beginnen de woeste landen waar heel simpele mensen wonen die nog in berenvellen rondlopen.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht