Spring naar inhoud

•  

Foto

Fusie Belgisch En Nederlands Koningshuis?

• Log in om te reageren
108 reacties op dit onderwerp

#51 Tom B

Tom B
  • Members
  • 1763 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:08

En dat is nou precies (naast de veel te hoge vergoedingen) mijn grote probleem met erfopvolging. Je kunt ze niet wegsturen als het niet functioneert.

Er zijn nochtans al heel veel al dan niet disfunctionele koningen en koniginnen weggestuurd of definitief uit deze wereld verwijderd. In Belgie bijvoorbeeld deden ze dat in 1950.  

#52 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:11

Ach ik zit na ruim 3300 berichten nog steeds op jouw eerste zinnige bijdrage hier op de Reep te wachten. :e005:

Ik vond die opmerking over de woeste landen ten oosten van Amersfoort anders best goed getroffen.....

#53 niemand

niemand
  • Members
  • 4664 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:16

Jij-bak, jongen.

:P

#54 Mask

Mask
  • Members
  • 7326 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:20

Goed getroffen, maar niet zinnig.

#55 Snow Leopard

Snow Leopard
  • Members
  • 922 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:25

Ik vond die opmerking over de woeste landen ten oosten van Amersfoort anders best goed getroffen.....

Beste Retep, je bent van harte welkom in mijn plaggenhut als Amersfoort aan zee komt te liggen. Wel je eigen toiletpapier meenemen.

#56 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:26

Jij-bak, jongen.

:P

Verzin zelf eens iets ! :P

#57 niemand

niemand
  • Members
  • 4664 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:27

Ik heb het moeten opzoeken. Zoiets vergeet je niet zo gauw meer.

(alhoewel ik eerst jij-bat had gezet, en dan nog 's ben wezen opzoeken, en vlug vlug verbeterd heb)

(batman rules)

#58 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:28

Beste Retep, je bent van harte welkom in mijn plaggenhut als Amersfoort aan zee komt te liggen. Wel je eigen toiletpapier meenemen.

Moet ik nog een plekje in de paardentram reserveren of kan ik zo opstappen ?

ps Ik woon hier op de stroomrug van de Leidsche Rijn dus als het water niet boven7 meter NAP komt zit ik nog droog......

#59 Snow Leopard

Snow Leopard
  • Members
  • 922 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:31

Moet ik nog een plekje in de paardentram reserveren of kan ik zo opstappen ?

ps Ik woon hier op de stroomrug van de Leidsche Rijn dus als het water niet boven7 meter NAP komt zit ik nog droog......

Van mij mag je wel opstappen maar volgens mij gaat daar Bonte c.q. brigadier Koen over.

#60 Mask

Mask
  • Members
  • 7326 berichten

Geplaatst 18 april 2013 - 15:33

Van mij mag je wel opstappen maar volgens mij gaat daar Bonte c.q. brigadier Koen over.

Zijn die daarvoor eigenlijk wel verkozen?

#61 stilte

stilte
  • Members
  • 2297 berichten

Geplaatst 19 april 2013 - 14:37

Ik stoor me er eerlijk gezegd helemaal niet aan, aan dan koningshuis van ons.  Ik beschouw het deels als entertainment en het kost mij dan in elk geval minder dan het hele sportgebeuren, waar ik nog veel minder aan heb.  Als er dan toch iets afgeschaft moet worden, dan liever het voetbal, wielrennen of om het even welke andere vorm van sport.  Mijn portemonnee zal 't meer voelen. 

En kom me nu niet vertellen dat we dan allen ten prooi vallen gaan vallen aan obesitas en de kosten die dat voor de volksgezondheid met zich meebrengt.  Ik weiger al heel mijn leven te sporten en krijg elk jaar van de werkgever braafjes mijn bedankbrief dan ik alweer een jaar niet afwezig ben geweest wegens ziekte.  En eten doe ik best zoveel mogelijk want een te lage bmi blijft me bedreigen.  Niet met dank aan mijn vele sporten...

Neh, ik heb gesproken! :P

I was taught to dream this dream people call human life

I was thought to dream

#62 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 19 april 2013 - 18:24

#63 Snow Leopard

Snow Leopard
  • Members
  • 922 berichten

Geplaatst 19 april 2013 - 18:25

En kom me nu niet vertellen dat we dan allen ten prooi vallen gaan vallen aan obesitas en de kosten die dat voor de volksgezondheid met zich meebrengt.  Ik weiger al heel mijn leven te sporten en krijg elk jaar van de werkgever braafjes mijn bedankbrief dan ik alweer een jaar niet afwezig ben geweest wegens ziekte.  En eten doe ik best zoveel mogelijk want een te lage bmi blijft me bedreigen.  Niet met dank aan mijn vele sporten...

Neh, ik heb gesproken! :P

Het is maar goed dat mijn zus niet op dit forum zit.

Dit soort teksten had mijn zwager nl. ook altijd totdat hij met een hartstilstand de eeuwige stilte opzocht :e001:  

#64 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 20 april 2013 - 02:35

We hebben in Nederland een eerste en een tweede kamer, een premier, leiders van de regeren partijen en een kabinet vol ministers en staatsecretarissen. Om daar nu nog een president bij te zetten maakt het niet eenvoudiger.....

Kijk eens naar Duitsland, daar zijn die bondrepublikeinen gek op ons koningshuis, poepjaloers zijn die moffen op onze Wimlex, Bea en Maxima. Nuf said....

Den Duits is ook niet meer wat het geweest is.

-I'm your government. Do you like our inflation? -

#65 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 20 april 2013 - 02:39

Och, SL als je eens zou weten hoe wetenschappers te werk gaan. Er bestaan helemaal geen vaststaande feiten, zelfs in de natuurwetenschappen niet. Economen werken met modellen, aannames en meningen net zoals vrijwel alle wetenschappers.

Feiten bestaan niet. Enkel interpretaties. - F.N.

#66 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 20 april 2013 - 03:23

Gewoon afschaffen. Louis XVI en dat tsarennest in gedachten...

Het kost teveel. Ze oefenen indirekt macht uit achter de schermen, via het grootkapitaal en hier in België, via het financiële wezen. Die verwevenheid.

Bea is toch hoofdaandeelhouder van Shell?

We gaan naar een tijd waar steden onafhankelijk worden. Meer lokale bevoegdheden. Informatienetwerken groeien alsmaar en nieuwe technologieën kunnen individuen meer en meer onafhankelijk maken van overkoepelende entiteiten.

Off with their heads!

#67 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 20 april 2013 - 03:26

Ook volgens Willem-Alexander zelf is de hoogte van het salaris en de belastingvrijstelling terecht: 'Het klopt dat ik geen belasting betaal, maar ik werk dan ook heel hard en ik ben ook heel erg goed.' 

:lachuuh:

#68 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 20 april 2013 - 03:31

Er zijn nochtans al heel veel al dan niet disfunctionele koningen en koniginnen weggestuurd of definitief uit deze wereld verwijderd. In Belgie bijvoorbeeld deden ze dat in 1950.  

louis%2Bxvi%2Bexecution.jpg

The_Romanovs_1913.jpg

#69 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 02 mei 2013 - 18:03

#70 stilte

stilte
  • Members
  • 2297 berichten

Geplaatst 04 mei 2013 - 07:05

Dit is nu het soort kritiek waar ik wel nog van houd, ingekapseld in de nodige dosis humor.  Niet dat steeds maar gratuite gezannik tussen om het even welke soep en patatten door, alsof het de essentie van ons bestaan zou zijn.

I was taught to dream this dream people call human life

I was thought to dream

#71 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 11:20

Waarom kijken naar een slechte fictiereeks op ÉÉN als de realiteit zoveel straffer is ;)  

Het scenario waarbij prins Laurent een DNA-staal zou afstaan, om bij te dragen aan de vraag van Delphine Boël om voormalig koning Albert II te laten erkennen als haar vader, is "geheel plausibel". Dat heeft de advocaat van prins Laurent, meester Pierre Legros, vandaag verklaard op de commerciële omroep RTL-TVi.

"Het is een denkbare hypothese. Prins Laurent heeft daarover nog geen beslissing genomen, maar het is vanzelfsprekend momenteel een geheel plausibele hypothese", zei Legros desgevraagd. 

"Hij zou het kunnen doen. Ik heb niet gezegd dat hij het zal doen", preciseerde de advocaat.

De in juli afgetreden koning Albert II erkent Delphine Boël niet als zijn dochter. Dat heeft de advocaat van de koning vorige week verklaard. Het was de eerste keer dat Albert -via zijn raadsman- ingaat op de rechtszaak die Boël heeft aangespannen om te bewijzen dat zij de buitenechtelijke dochter van de koning is.

#72 Stuvio

Stuvio

The Alderwood

• Members
  • 7408 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 11:23

Ik begrijp niet dat die Boël zo'n aandacht krijgt. Het is toch duidelijk dat ze enkel op z'n geld uit is.

Ich will doch nur daß Ihr mich liebt

#73 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 11:27

the-guillotine-large.jpg

c96-1.jpg

#74 Stuvio

Stuvio