Ga naar inhoud

Wonder Woman


Recommended Posts

DARK TRUTH is het vierde volume van SUPERMAN/WONDER WOMAN...

 

Het is zoals je verwacht dat deze reeks zou moeten zijn. Het beste deel tot nu toe.

 

Graag gelezen.

Ik heb dat, op uw aanraden hier, ook gekocht. Ziet er inderdaad zeer goed uit. En ook positief:veel strippagina's en achteraan geen katern met zever. Doug Mahnke is een zeer groot talent. Maar zijn beste strip blijft natuurlijk Major Bummer. Daar gaat niks boven...

Link naar reactie

Van Wonder Woman vol. III (http://www.goodreads.com/series/51444-wonder-woman-iii) was ik indertijd niet erg onder de indruk. Ik had net een heel sterke run van Rucka gelezen, en vol. III begint nogal chaotisch met een crossover, en met missende deeltjes in de bundels, soit, ge weet hoe dat soms gaat.

Toen Simone vol. III overnam, beterde het heel erg, maar toch, die eerste indruk...

En ook: net zoals in Rucka's run, is er in Simone's run één trade die nooit herdrukt is geweest. Ik weet niet waarom DC dat doet, maar het is zo. Bij Rucka is dat onlangs recht gezet door de dikke bundel Wonder Woman by Greg Rucka vol. 1. Ik weet niet of er van Simone ook zo'n herdrukken gaan komen (en ik heb ze ook niet meer nodig ;) ).

 

Ik heb het missende deel van Simone, Wonder Woman Warkiller, nu ook op de kop kunnen tikken, voor een aanvaardbare prijs :) en wat blijkt: het is een essentieel deel van vol. III die het geheel omhoog tilt. Ik heb deze bundel zéér graag gelezen. En ook zeer goed getekend. Geduld loont dus toch soms. 

 

wonder-woman-warkiller-simone-lopresti-c

 

61c0415b4691ba0a2c5a64704195fe22.jpg

 

 

Link naar reactie

WWRuckaVol1TP.jpg

 

Dankzij dit boek heb ik nu ook Greg Rucka's run op Wonder Woman eindelijk volledig. Want ook hier was één deel nooit herdrukt. Zeer graag gelezen. Soms dacht ik dat ik een goeie versie van Ex Machina zat te lezen ;) maar gelukkig zitten alle WW elementen ook in het boek. 
Als ik eens tijd heb, zal ik de overige TP's die ik van zijn run heb, eens herlezen. Ooit eens...

Link naar reactie
  • 2 months later...

post-585-0-31614400-1476715550.jpg

 

Wonder Woman: The True Amazon is een mooi maar dramatisch coming of age verhaal over Diana, princess of Themyscira.

Van verwend rotjoch, dat zich van niks aantrekt, tot aan haar verbanning als gevolg van tragische gebeurtenissen door haar egoïsme. Haar verlossing moet ze zoeken in de mensenwereld. She wanders the earth, defending the weak, righting wrongs and fighting evil. But those are stories for another day. 

 

Mooi getekend! 

 

MAY160281-01.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik moet zeggen dat Wonder Woman me altijd wel appelleerde, qua voorkomen, maar dat ik qua comics nooit veel er van had gelezen.

Dus ik heb eens geprobeerd om de eerste van George Perez en die Artemis van Deodato te lezen, maar die waren toch echt.... niet mijn ding.

Art was allemaal keurig en zoals ik het graag heb, maar qua verhaal was het gewoon niet wat ik er van had verwacht.

 

Ik ben huiverig om nog eens wat te proberen...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

A SAVAGE END...

 

Nou, zo savage is het allemaal niet. Superman en Wonder Woman, jaja, het zal wel. Een reeks "verhalen" waar Wonder Woman grotendeels verplicht wordt om in de marge te blijven van gebeurtenissen waar Superman de star is. Nogal een patriarchale aanpak van een gegeven dat veel interessanter had kunnen uitgewerkt worden. Zijn ze dan niet zo'n beetje elkaars gelijken?

 

Hier weer allemaal stukken en brokken van iets wat elders gebeurt... Als lezer heb je geen overzicht als je de Superman boeken niet volgt.

 

Gatvertamme!

post-503-0-39363600-1483578227_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

I WILL STAND BETWEEN LIGHT AND DARKNESS, PROTECTING LIFE AND GOOD ON EARTH. TO THAT TASK I WILL ETERNALLY BELONG.

 

Dit zijn de woorden van prinses Diana ergens in dit boek. Het boek heet THE LEGEND OF WONDER WOMAN VOLUME ONE: ORIGINS. Ja, weeral een origins, maar hier wordt de tijd genomen om het eens allemaal klaar en duidelijk uit de doeken te doen. There's a sense of WONDER here... De geboorte, het opgroeien van Diana en hoe ze in onze wereld terecht komt. Van prinsesje tot Amazone. Niet direct doorsnee superheroesgedoe, veel eerder een sprookje.

 

Een ZEER mooi boek door Renae De Liz en haar man Ray Dillon.

 

GRAAG gelezen.

post-503-0-20435600-1483581250_thumb.jpeg

post-503-0-00748900-1483581383_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

WONDER WOMAN '77, het tweede volume, de tv-serie gaat verder...

 

CLAYMATES

ORION THE HUNTER

REVEREND MIKE LOVES YOU

OCEANS '77

THE REVENGE OF GAULT'S BRAIN

WORLDS COLLIDE

THE MAN BEHIND THE CURTAIN

SEEING STARS

 

Naast Marc Andreyko zijn nu ook Christos Gage, Ruth Fletcher Gage, Trina Robbins, Amanda Deibert en Amy Chu schrijvers van deze vertelseltjes.

 

CLAYFACES is mijn favoriet, getekend door Richard Ortiz en Christian Duce, zie hieronder.

post-503-0-82775700-1487526051_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Rucka en Sharp zijn goed op dreef met hun WW. Een vervreemdend en mystiek verhaal waarin oude gekenden opduiken. Maar ze zijn niet alemaal wie ze lijken te zijn...

 

Het heeft weer meer de feel van de klassieke WW.

 

GRAAG gelezen!

 

idem. 

Wonder Woman vol. 1 The Lies zéér graag gelezen. :)

En heel goed getekend! 

 

Als er ooit een B&W versie komt van de WW door Liam Sharp, dan koop ik dat nog eens!

 

Liam1-600x914.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...
Op 2015-9-20 om 00:35, ghost dawg zei:

WONDER WOMAN VOL. 7: WAR-TORN.

 

Met de Finchen aan het roer is het anders, maar niet bruusk anders, het doet geen pijn als je hier verder leest. Diana zit nog steeds grotendeels in haar eigen wereldje, de League komt af en toe langs of zij gaat bij hen langs. Wat hier gebeurt vloeit eigenlijk gewoon voort uit Azz en Chiang hun run. Het is ook weer mooi getekend, een beetje anders... WW moet hier uitzoeken waar haar prioriteiten liggen. Superheldin? Koningin? Godin?...

 

Graag gelezen.

post-503-0-44997400-1442702281_thumb.jpeg

Ik heb 'm ook zeer graag gelezen. Finch (M) moet nog een beetje zoeken, waardoor het verhaal soms van de hak op de tak lijkt te springen, maar het is goed. 

Finch (D) tekent zoals we dat van 'm gewoon zijn, nl zeer goed. 

Link naar reactie
Op 2016-5-28 om 21:36, ghost dawg zei:

A TWIST OF FATE, het achtste hc volume uit de huidige Wonder Woman reeks. Nog steeds geschreven door Meredith Finch en bijna volledig getekend door haar man David (vijf van de zeven hoofdstukken). Ian Churchill en Miguel Mendonca tekenden ook elk een hoofdstuk. De tweede geniet mijn voorkeur, zijn werk past beter bij dat van Finch.

 

Vergelijken met het vorige creative team is zinloos, vind ik. Het is anders, dat zal wel. Volgens mij is dit een degelijk boek, graag gelezen.

post-503-0-19854500-1464464326_thumb.jpeg

post-503-0-46051600-1464464443_thumb.jpeg

post-503-0-25684300-1464464519_thumb.png

 

Volume 8 (hierboven)  en Vol. 9 Resurrection heb ik ook weer met veel plezier gelezen. N52 WW was zo slecht nog niet na Azz. Mocht nog wel even blijven duren hebben van mij. Maar ik ga niet klagen, Rebirth WW door Rucka is natuurlijk ook de max ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...