Ga naar inhoud

Blade Of The Immortal


Timhardt

Recommended Posts

Je hebt must haves en dan heb je hors categorie. Blade of the immortal, nausicaä, lone wolf & cub. Het gouden drietal.

Na bijna 20 jaar en 26 volumes van blade is het einde in zicht. Deel 30 wordt het laatste. Ik heb online het einde al gelezen en het is verbluffend.

Ik ben niet te trots om toe te geven dat de tranen over mijn wang bengelden. Ben er gewoon niet goed van.

Uiteraard koop ik deze geweldige serie ook tot het einde op papier, je moet een aap (haha) zijn om het niet te doen.

 

Voor al diegenen die het kennen: gelukzakken: begin er maar vlug aan. Of wacht misschien tot het volledig is, misschien komt de uitgeverij wel met 10 omnibussen van telkens 3 tpbs.

 

Either way: this journey has been quite exceptional. Goodbye Manji and Rin, I'll never forget those moments..

Link naar reactie

Ik heb de serie tot ongeveer TPB 20 in singles gelezen via de stripbib en ik vond die fantastisch. Helaas verschenen er dan nog enkel TPB's die de stripbib niet aankocht. Ik ben toen wel begonnen met die serie in TPB te kopen en te herlezen, maar het ligt nu al enkele jaren onterecht stil. Ik was laatst nog aan het denken dat ik eens moest verder doen. Ik hoop idd echter dat er omnibussen komen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik weet het, maar ik wil eerst 20th century boys vervolledigen en die Lone Wolf omnibussen komen er ook aan (nog zo'n reeks die ik grotendeels heb gelezen via de stripbib, maar niet volledig)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 6 months later...

Ik ben er twee weken geleden eens aan begonnen.

 

Ik schrok wel van de eerste paar pagina's. De hoofdfiguur wordt in zijn hoofd geschoten en een of ander soort bloedwormen maakt hem weer levend. Mijn eerste reactie was ... nah, hier heb ik geen zin in. Al dat demonen en fantasy gedoe is best leuk, maar niet nu. Maar dan dacht ik, potjandorie, die Timhardt gaat dat niet zo maar zitten pushen, dus heb ik effe door gelezen. Het werd beter en ik ben nu bij de scène waar hij het meisje ontmoet en wraak gaat nemen op de moordenaars van haar familie.

 

Maar ik heb het toch maar even weggelegd want ik ontdekte toen de ipad app mangastorm en ben (ja ja dom, ik weet het) uit nieuwsgierigheid eens in een ander verhaal begonnen. En ik denk dat ik dat eerst ga uitlezen en daarna terug BOI ga opnemen om er in alle rust tijdens de kerstvakantie van te kunnen genieten. Vrouw gaan werken, ik vakantie, een hele dag in een manga duiken.

Link naar reactie
  • 2 years later...

De omnibussen van Blade zijn aangekondigd bij Dark Horse!

 

Blade of the Immortal Omnibus Volume 1 TP
Hiroaki Samura (W/A/Cover)
On sale Dec 21
b&w, 576 pages
$19.99
TP, 5 3/4" x 8 1/4"
A cursed, seemingly immortal warrior aids a young girl in her quest for revenge. Samura’s massive manga series spawned an anime run, a spinoff novel, an art book, and a live-action film! Intense and audacious, Blade takes period samurai action and deftly combines it with a modernist street idiom to create a style and mood like no other work of graphic fiction! Collects volumes 1–3.
• A great way to start the series before the 2017 film!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

heb nu 1/3e van de eerste omnibus gelezen. 

Was achter in begonnen maar hij gaat toch van voor naar achter.

Tekeningen zijn soms echt geniaal. alleen bij de gevecht scene's vind ik het soms lastig te zien wie zijn zwaard je volgt.

tot nu toe vermaak ik me er prima mee hoewel het verhaal volgens mij nog wel los moet barsten voor ik het top vind.

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...