Log in om dit te volgen  
Volgers 0
alexjodo

Dieven Stelen Voor Duizenden Euro's Aan Originele Strips

37 berichten in dit topic

Het gaat om meer dan vierhonderd originele strips

Ze kennen hun waar dan toch. Stel je voor dat ze met namaak gaan lopen waren... O:-)

Maar alle gekheid op een stokje, ik leef mee met Claeys. :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zat ooit eens een man voor me op de trein toen ik een album van Blueberry las. Het kwam tot een gesprekje over strip. Hij kreeg ook eens bezoek over de vloer waarbij honderden eerste drukken van vooral reeksen van Vandersteen werden gestolen. Dat was volgens hem ook een diefstal op bestelling. Hij zei er nog bij: "Die dieven hadden dan nog geen smaak ook want ze lieten mijn hardcovers van Blueberry staan". Het heeft hem de zin om strips te verzamelen gekost. Hij is er helemaal mee gestopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

je kan er toch met je hoofd niet bij dat iemand een diefstal van strips besteld. Voor het geld dat je aan die klootzakken kwijt bent, kan je ze ook kopen. En het idee dat je een collega verzamelaar met dezelfde hobby zo in het zak zet, dat is toch triest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

je kan er toch met je hoofd niet bij dat iemand een diefstal van strips besteld. Voor het geld dat je aan die klootzakken kwijt bent, kan je ze ook kopen. En het idee dat je een collega verzamelaar met dezelfde hobby zo in het zak zet, dat is toch triest.

Dat is waarschijnlijk de clou. Juist niet. Er worden geen nieuwe Vandersteens gemaakt, er worden geen nieuwe antieke eerste drukken gemaakt. Die collectie is uniek, en niet voor geld te koop. (Allez, toch niet voor geld eerlijk te koop.)

Het stemt inderdaad triest dat onder de rangen van stripliefhebbers ook dat soort mensen vertoeven... :(

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat lijkt me toch verschrikkelijk als je dat overkomt. In welk land leven we toch.....

Wens Michel Claeys langs deze weg heel veel sterkte!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kom je plots bij je kennis binnen.. "Ha Jos. Hola, wat is me dat hier.. Zoveel nieuwe kunstwerken gekocht? Allemaal Vandersteen en Nys... Nou, nou. De lotto gewonnen? Of heb je enkele Polen 'n commissietje betaalt?"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Damn. Moet je maar overkomen. Is enorm balen.

Succes Michel. Hopelijk vindt men vlug de dader(s).

Zelf ook eens bestolen geweest en heb de volgende dag alle 2de handstripwinkels in de buurt afgelopen en in 1 winkel praktisch alles gevonden. De strips met een tekeningen voorzien, waren allen verkocht door die winkel maar gelukkig was het een trouwe klant die ze bijna allemaal gekocht had en die heeft ze braaf teruggebracht en heb hiervoor een paar strips met tekeningen cadeau gedaan. Kan dus soms goed aflopen.

Enige tekening die spoorloos bleef was een prachtge Rourke tekening in Humphrey Bogart pose.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad intriest, zou niet weten hoe ik zelf zou reageren moest me dat overkomen.

Met dat artikel in de Telegraaf ga ik niet zo direct akkoord.  Goed geschreven, ok.  Maar wie is de schrijver of de organisatie achter het artikel?  Strips gaan bekijken als belegging?  Natuurlijk is het doel van dit soort artikel een nieuw kapitaalkrachtig koperspotentieël aan te boren.  Maar een belegging is pas rendabel als het terug ten gelde gebracht wordt, en dan inderdaad liefst met 9,1% winst op jaarbasis.  Je moet je huiswerk al zeer goed gemaakt hebben, en wie kan er me zeggen welke strips nog een bepaald stijgpercentage hebben.  De strips die vandaag ontzettend populair zijn en hoge prijzen halen op veilingen kunnen binnen 5 jaar nog een fractie van de waarde hebben waartegen ze zijn gekocht.  In mijn ogen geen goede belegging dus.

Nick.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan me niet voorstellen dat er een verband is tussen het artikel in de Telegraaf en de diefstal. Albums met een tekening die gedocumenteerd zijn, lijken me ook hele slechte handelswaar. Ik hoop dat de dief/dieven inzien dat de waarde voor de eigenaar vele malen groter is dan de prijs die zij er eventueel elders voor kunnen krijgen met ook nog het risico te worden ontmaskerd.

Strips zijn naar mijn mening niet gemaakt om in te beleggen, maar om te lezen/bekijken en desnoods te verzamelen. Dat er een waardestijging voor een aantal strips is in de loop der jaren kan voor sommige mensen belangrijk zijn, maar resultaten uit het verleden bieden inderdaad geen garantie voor de toekomst.

Zeldzame en 'moeilijke' albums mogen van mij gerust herdrukt worden. Mocht bijvoorbeeld mijn LJS 1 daardoor een stuk minder waard worden, dan is dat iets waar ik geen seconde om zal treuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zeldzame en 'moeilijke' albums mogen van mij gerust herdrukt worden. Mocht bijvoorbeeld mijn LJS 1 daardoor een stuk minder waard worden, dan is dat iets waar ik geen seconde om zal treuren.

De herdrukken van Long John Silver 1 en ook 2, 3 en het nieuwe deel 4 verschijnen volgende week.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was me aan 't bedenken of wij daar als forum niet toch een rol kunnen spelen.  't Is te zeggen, misschien moeten we een topicje prikken waarin melding gemaakt wordt van zulke diefstallen, zodat ze makkelijk te consulteren blijven?  Veel helpt het misschien niet, maar we kunnen maar proberen en er de aandacht op vestigen.  Tenslotte zijn we toch een van de grootste online platformen voor het medium, niet?  Potentiële kopers,... kunnen dan worden gewaarschuwd, al weet ik natuurlijk best dat zoiets misschien eerder op bestelling gebeurde, en de tekeningen niet snel weer het daglicht zullen zien.

Soit, ik laat maar een ballonnetje op, ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is een aantal jaren geleden ook zoiets gebeurd dacht ik. Triest natuurlijk en dat verklaart ook waarom zoveel verzamelaars anoniem wensen te blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was me aan 't bedenken of wij daar als forum niet toch een rol kunnen spelen.  't Is te zeggen, misschien moeten we een topicje prikken waarin melding gemaakt wordt van zulke diefstallen, zodat ze makkelijk te consulteren blijven?  Veel helpt het misschien niet, maar we kunnen maar proberen en er de aandacht op vestigen.  Tenslotte zijn we toch een van de grootste online platformen voor het medium, niet?  Potentiële kopers,... kunnen dan worden gewaarschuwd, al weet ik natuurlijk best dat zoiets misschien eerder op bestelling gebeurde, en de tekeningen niet snel weer het daglicht zullen zien.

Soit, ik laat maar een ballonnetje op, ;)

Tsja misschien wel, die antieke albums zijn meestal uniek en herkenbaar. De kleine foutjes zijn er karakteristiek aan. Dus als de oorspronkelijke eigenaar scans heeft en die geplaatst worden maakt dat doorverkoop moeilijker.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah, zou dat dan al moeten bestaan?  't Zou geen slecht initiatief zijn, maar toch lijkt het me wel nuttig er ook hier ruchtbaarheid aan te geven.  Tenslotte zijn we een vrij open en omvangrijk forum, niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Log in om dit te volgen  
Volgers 0