Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 2017-5-24 om 08:16, Yncke zei:

249.jpg

 

Op 2017-6-7 om 08:29, Yncke zei:

251.jpg

 

Op 2017-6-14 om 10:20, Yncke zei:

252.jpg

 

10 uren geleden, Yncke zei:

Thanks! :)253.jpg

 

 

Ik vind het fantastisch om uw werk steeds meer te zien evolueren, je steekt er bvb steeds meer dynamieke beelden in die vaak goed werken. In de allereerste quote vind ik echter dat de laatste tekening het nog niet helemaal 100% over brengt hoewel de intentie er al zeker is. Maar bij de tweede quote is de 2e kader van linksonder, 3e quote de laatste, en 4e quote de tweede kader linksboven daarin erg geslaagd. Zeer mooi om te zien Yncke!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 uur terug, Yncke zei:

Ik neem aan dat je de rotsen waar de toren op staat, bedoelt?
 

Jup. Ik had inderdaad het gevoel dat die helling verder doorliep, maar dat je stopte omdat de kaders er waren.

 

Misschien gewoon de rechtse kant van de helling ietske verder doortrekken tot aan de kaderrand?


Ook opgelet voor dergelijke kaders zoals de bovenste zonder kaderrand. Als je dat op papier gaat drukken, komen ze (misschien) niet tot aan de papierrand. Dan moet je een paar cm extra tekenen. Ik ga ervan uit dat je dat wel weet, maar ik heb het helaas proefondervindelijk moeten leren :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
42 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Misschien gewoon de rechtse kant van de helling ietske verder doortrekken tot aan de kaderrand?

 

Inderdaad, het feit dat de lijnen symmetrisch zijn doet dit aanvoelen.  Ik zou ook wat meer speling geven en eentje verder laten komen.  Of misschien wat breder gaan met de helling.

Link naar reactie

Gefixt, hoop ik. Merci voor de opmerkingen. :)

 

On 8/9/2017 at 11:12 AM, Kristof Berte said:

Ook opgelet voor dergelijke kaders zoals de bovenste zonder kaderrand. Als je dat op papier gaat drukken, komen ze (misschien) niet tot aan de papierrand. Dan moet je een paar cm extra tekenen. Ik ga ervan uit dat je dat wel weet, maar ik heb het helaas proefondervindelijk moeten leren :)

Goed advies, ik heb  't ook al proefondervindelijk geleerd. :-)

Link naar reactie

Wat me opvalt bij jouw tekeningen is dat voorgrond en achtergrond bijna even gedetailleerd worden getekend. Enkel de dikte van de tekenlijn varieert. De man en paard in het laatste kader hadden best wat meer uitwerking mogen hebben. En sommige figuren of elementen in de achtergrond zou ik persoonlijk dan weer minder detailleren. Maar dit is misschien louter een persoonlijke keuze.

Link naar reactie
Op 17-8-2017 om 20:24, dirk (monsieur toupet) zei:

De man en paard in het laatste kader hadden best wat meer uitwerking mogen hebben. 

Je zou misschien wat meer detail in het zadel kunnen steken, dat is nogal summier. Maar dat zijn inderdaad persoonlijke keuzes, het doet niets af aan de compositie ofzo.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het was me ook niet helemaal duidelijk of het mes werd geworpen, of uit de handen werd getrokken. Met deze nieuwe aflevering is dat opgehelderd.

 

Mooi stil plaatje in het midden. Goed ritme zo.

 

Nog een kritiekpuntje. Ik dacht dat de groep bestond uit een 5tal ruiters. Nu blijken er nog minstens 5 over te schieten nadat er 2 zijn uitgeschakeld. Het was duidelijker om van bij aanvang een duidelijker overzicht van de omvang van de groep te geven. (of heb ik dat gemist?).

Link naar reactie

Het is de groep die op pagina 235 uitreed, wat dus behalve de Heerser, Teholon Ra, Per'Bat en de vroedvrouw nog vijf soldaten is. (Het laat me ruimte om meer te kunnen zijn in de stofwolk, maar ik denk dat ik zal toekomen. :) ) In een strip is dat 15 bladzijden eerder, in web comic tijd was dat helaas januari, dus ik kan begrijpen dat 't zo overkomt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...