Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
8 minuten geleden, bammar zei:

De Stripautomaat! Wie tijdens de Boekenbeurs bij Ballon Media kan er voor 2€ het eerste album van een heldenstrip uit onze automaat halen. Veel held voor weinig geld ! Vanaf dinsdag, Antwerp Expo, Hal 2.

 

72780317_2626474070708533_6570210162173280256_n.jpg

72995878_2626474094041864_9159221606457802752_n.jpg

Heb je dit letterlijk overgenomen? (Copy + paste)

Link naar reactie
3 uren geleden, JPAR zei:

Zonde van de taalfout die ze in het bericht niet eens opmerken. Als je iets promoot mag je toch verwachten dat het nagelezen wordt voordat je het plaatst.

En dan op het forum maar kritiek geven op de 'kleinere uitgeverijen' voor slechte vertalingen, terwijl de grootste het zelfs toelaat in hun promotie

Link naar reactie
2 uren geleden, bammar zei:

En dan op het forum maar kritiek geven op de 'kleinere uitgeverijen' voor slechte vertalingen, terwijl de grootste het zelfs toelaat in hun promotie

Ik doe het zelf echt niet allemaal goed, maar ik vind wel dat een uitgeverij (stripboeken, boeken, kranten, schoolboeken, maakt me niet uit wat) het beroepshalve goed hoort te doen. En een foutje kan uiteraard, maar het worden steeds meer "foutjes".

Link naar reactie
14 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Automaten voor boeken en strips moeten laag en plaat zijn. Met een schuifdeksel en plateau die het exemplaar omhoog brengt uit de automaat zodat de klant het kan opnemen.

Jij moet bij de nieuwe maatschappij Standaard-Ballon gaan solliciteren. Daar hebben ze blijkbaar nog niemand met zulke lumineuze ideeën.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, bammar said:

Jij moet bij de nieuwe maatschappij Standaard-Ballon gaan solliciteren. Daar hebben ze blijkbaar nog niemand met zulke lumineuze ideeën.

Wil je strips aan lagere prijzen, ja of nee?

Link naar reactie
Op 29/10/2019 om 17:29, esteban² zei:

Zelfde (eventueel) "probleem", toch? ;) Mijn Kiekeboes zijn ooit eens recht naar beneden gevallen, vanop buikhoogte.  Die hoeken zien er niet lief uit.

Ik gooide vroeger de strips die ik wou lezen gewoon van de trap om ze daar op te rapen in plaats van niet te kunnen zien waar ik liep met een hele stapel in mijn handen.

 

strips met vouwen, ezelsoren en scheuren zijn strips die geleefd hebben en menig lezer op reis hebben genomen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Gazet van Antwerpen gaf het album 'Avontuur in San Doremi' gratis bij de zaterdagkrant, naar aanleiding van 100 jaar POM. Nu heb ik dat album al, en op 't werk ligt de Frut ook overal te slingeren. Met als resultaat dat ik nu drie van die exemplaren in mijn bezit heb. Wie interesse heeft stuurt me maar een berichtje. Eentje is mogelijk al gereserveerd voor iemand uit Stripknip, voor de twee andere zoek ik nog kandidaten, anders wordt het de shredder...

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Gazet van Antwerpen gaf het album 'Avontuur in San Doremi' gratis bij de zaterdagkrant, naar aanleiding van 100 jaar POM. Nu heb ik dat album al, en op 't werk ligt de Frut ook overal te slingeren. Met als resultaat dat ik nu drie van die exemplaren in mijn bezit heb. Wie interesse heeft stuurt me maar een berichtje. Eentje is mogelijk al gereserveerd voor iemand uit Stripknip, voor de twee andere zoek ik nog kandidaten, anders wordt het de shredder...

Waar woon je ? 😊

Link naar reactie

Gilbert Declercq in de krant ter gelegenheid van de tentoonstelling in de Navo gebouwen

 

Quote

De strip vertelt het relaas van de zogenoemde ‘Koude oorlog’. Deze periode begon na de tweede wereldoorlog toen de spanning tussen Oost (Sovjet-Unie) en West (Geallieerden) heel sterk opliep. Het verhaal vangt aan met de ‘stunt’ van de jonge Duitse piloot Matthias Rust die in 1987 totaal onverwacht met zijn sportvliegtuig een landing maakte op het Rode Plein in Moskou. In een flash-back verneemt de lezer hoe Duitsland en de hoofdstad Berlijn in 1945 in twee aparte gebieden wordt verdeeld. Ook de blokkade van Berlijn door de Sovjets in 1948 en de daaropvolgende luchtbrug om West-Berlijn te bevoorraden komt in beeld. Het ganse verhaal wordt nu doorspekt met een liefdesverhaal tussen twee jonge mensen: Eén ervan was een toevallige getuige van de landing van Rust. Deze Amerikaanse student heeft foto’s gemaakt van het opzienbarende gebeuren en na contact met de Amerikaanse Ambassade en de kennismaking met een Oost-Duitse studente volgt een hele reeks spannende gebeurtenissen elkaar op. Opnieuw door middel van flash-backs wordt de lezer getuige van de ‘mijlpalen’ in de geschiedenis van de Koude Oorlog: de oorlog in Korea, het incident met de U-2,de bouw van de muur in Berlijn, de ontsnappingspogingen van de Oost-Berlijners, de Cuba-crisis, de Vietnam-oorlog, de ruimte-wedloop tussen Rusland en Amerika en uiteindelijk de val van de Berlijnse muur in 1989. Het verhaal eindigt met een happy-end voor het verliefde studenten-koppel. ..... Engelse versie van 'Het bedreigde evenwicht' uitgegeven door Die Keure. ..... Het album en de originele platen worden tentoongesteld in het Navo-hoofdkwartier Léopold III Laan, 1110 Brussel. Curator van de tentoonstelling is Hervé Claeys.

 

Het Nieuwsblad 15 november 2019 interview Gilbert Declercq.jpg

9789463965422.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...