Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

strips op tv:

 

straks op canvas 18:37-19:30- docu- "Via Canvas: Tintin's adventures with Frank Gardner"

Documentaire waarin de avontuurlijke BBC-correspondent en Midden-Oostenkenner Frank Gardner de voetsporen volgt van zijn jeugdidool Kuifje in diens eerste album: Kuifje in het land van de Sovjets. Hoe is het boek tot stand gekomen en welke invloeden hebben daarbij een rol gespeeld?

http://www.canvas.be/programmas/canvas%3A-tintins-adventures-frank-gardner 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

strips op tv:

 

straks op canvas 18:37-19:30- docu- "Via Canvas: Tintin's adventures with Frank Gardner"

Documentaire waarin de avontuurlijke BBC-correspondent en Midden-Oostenkenner Frank Gardner de voetsporen volgt van zijn jeugdidool Kuifje in diens eerste album: Kuifje in het land van de Sovjets. Hoe is het boek tot stand gekomen en welke invloeden hebben daarbij een rol gespeeld?

http://www.canvas.be/programmas/canvas%3A-tintins-adventures-frank-gardner 

 

Interessante docu.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Sempé - Een

kunstenaar met

humor

DOCUMENTAIRE Nederland 2,

23.00u - Portret van de internationaal

gerenommeerde

Franse cartoonist en illustrator

Jean-Jacques Sempé. Met

zijn humoristische tekeningen

geeft hij als geen ander uitdrukking

aan de absurditeit

van het menselijk bestaan.

Link naar reactie

De aflevering 'Nightmare Silver' van Doctor Who van afgelopen zaterdag was geschreven door Neil Gaiman en het was weer een heel sterke aflevering. Is zijn 2de script voor deze cult reeks. 

 

Hij is precies volledig verwijderd uit de comic scene maar gelukkig kunnen we nog af en toe genieten van zijn vertelkunst in de cinema of op de beeldbuis.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

We zullen maar denken, weer eentje meer om te "verdelen" onder de verzamelaars.  Schatten op zolder, of beter, de zolder zelf als schat.  Leuk.

 

Ah ja, voor de geïnteresseerden: http://www.comicconnect.com/bookDetail.php?id=499550

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Zonet een kort optreden van de uitbater van een stripspeciaalzaak in Oostende in de Canvascrack.  Wie net weet ik niet, ben maar met een half ook aan 't kijken.  Hij deed me in elk geval wat denken aan Jan Reussens.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Dat klopt ! Ik heb twee seizoenen geleden deelgenomen.  Ik kwam uit tegen een serieuze crack... die al aan zijn 13de tafel zat toen ik voor hem verscheen.  Het werd 3-2 voor de crack en ikke kon naar huis.  Maar ik ben toch een achttal minuten in beeld geweest, hé ! :e012:   Ik vond het trouwens al een prestatie dat ik door de preselecties was geraakt.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat klopt ! Ik heb twee seizoenen geleden deelgenomen.  Ik kwam uit tegen een serieuze crack... die al aan zijn 13de tafel zat toen ik voor hem verscheen.  Het werd 3-2 voor de crack en ikke kon naar huis.  Maar ik ben toch een achttal minuten in beeld geweest, hé ! :e012:   Ik vond het trouwens al een prestatie dat ik door de preselecties was geraakt.

 

gooi het youtube linkje hier eens op de reep, lijkt me geweldig om te zien. En dan bedoel ik niet je verlies, maar je deelname.

Link naar reactie

Dat klopt ! Ik heb twee seizoenen geleden deelgenomen.  Ik kwam uit tegen een serieuze crack... die al aan zijn 13de tafel zat toen ik voor hem verscheen.  Het werd 3-2 voor de crack en ikke kon naar huis.  Maar ik ben toch een achttal minuten in beeld geweest, hé ! :e012:   Ik vond het trouwens al een prestatie dat ik door de preselecties was geraakt.

 

Vind ik toch een heel knappe prestatie om door de preseletie te komen en ... de vragen moet je dan liggen. Zie het programma heel graag en "meespelen" op de bank :)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Euh... dat zou ik wel willen, maar bij mijn weten staat mijn deelname niet op YouTube.  Ik heb mijn 'moment of fame' op een dvd'tje liggen thuis.  Maar ik zou niet weten hoe je zoiets op YouTube kunt plaatsen.  Totaal geen ervaring mee.
 

gooi het youtube linkje hier eens op de reep, lijkt me geweldig om te zien. En dan bedoel ik niet je verlies, maar je deelname.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Kort samengevat: in de linkerkolom beweert een zekere Jef Maes dat het succes o.a. verklaard wordt doordat strips vaak goedkoper zijn dan boeken en niet meer enkel via de krantenwinkels verkocht worden. Gelukkig laat men daarna Geert De Weyer aan het woord, dus is het alsnog een goed artikel. En bovenal positief inderdaad, dus zijn we blij. En Geert De Weyer is ook blij, want zijn lezingen worden overrompeld door vrouwelijk schoon. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...