Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Gast Natte aap

Complete chaos met een klemgereden bus op de aankomstlijn, in volle finale....

 

:e008:       :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:   

 

schitterend spektakel. Ik heb er honderd procent van genoten. Hiervoor kijk ik naar de tour.

Link naar reactie

Brute pech. Wij dachten dat Bakelants gewonnen had, maar het blijkt de Spanjaard Irizar te zijn.

De Fransen toch. Zij hebben niet voor niets het begrip 'les nuls' uitgevonden.

 

 

Een flater van jewelste met hilarische toestanden aan de meet ...

 

 

voor de tweede maal:

:e008:       :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:        :e008:

Link naar reactie
Gast Natte aap

En Sky, Wiggins die plotseling van de aardbodem verdwenen is. Froome en Porte die zelfs rasklimmers te kakken zetten?

 

There is something rotten...

 

Het is belangrijk om tweede te worden zodat je binnen een paar jaar alsnog de tour gewonnen kan hebben.

Link naar reactie

Deze Ronde gaat verschrikkelijk vervelend worden.

En Sky, Wiggins die plotseling van de aardbodem verdwenen is. Froome en Porte die zelfs rasklimmers te kakken zetten?

 

There is something rotten...

 

Niet overdrijven, 't is niet zozeer dat Sky er bovenuitsteekt, 't is eerder de concurrentie die behoorlijk faalt. Contador kon zelfs het wiel van zijn ploegmaat niet houden. En degenen die Sky vorig jaar konden volgen zijn er niet (meer) bij: Nibali (niet gestart) en Van den Broeck (al thuis). Pinot was al gelost door daalangst, en van de rest mocht je niks verwachten.

 

't Was een prachtige rit gisteren.

Link naar reactie

Dat mag je niet zeggen Zwendel, de nederlandse wieler journalisten hebben de rangen gesloten, je mag nix meer over doping zeggen. De sport is clean vandaag de dag, wat een struisvogels zijn dat toch Mart en Thijs en Bert en die loosert met zijn lange vette haren wiens naam ik al weer vergeten ben.

Link naar reactie

De etappe van vandaag was een beetje een slecht geregisseerde soap.

Porte die plotseling De Gendt (en twee andere Belgen) niet meer kan volgen op een col.

5 niet klimmers die kunnen voorblijven op de trein van Movistar die zogezegd hard aan het rijden was.

 

Commedia dell arte.

Link naar reactie

Wat een prachtig wielerweekend.

Leuk om te zien dat de strijd tegen doping begint te werken, niemand is ongenaakbaar en in staat meerdere malen aan te vallen. Prachtig.

 

Wel beetje vreemd dat "toevallig" de Belgen en Duitsers bijna onzichtbaar zijn in een "hopelijk" schone toer en de Nederlanders boven komen......

Link naar reactie
Gast Natte aap

lecram zijn belgen en duitsers aversie komt weer boven :)

 

Wat een rare conclusies :)

 

Duitsers hebben momenteel geen klassementsrenner of klimmer. Buiten Ullrich was dat zowiezo al niet vet qua klimmers of klassementsrenners. Was Tony Martin niet gevallen (heb je die foto's gezien?) had hij met de vingers in de neus de tijdrit gewonnen, nu zal het kantje boordje worden. Greipel heeft ook al een rit op zak. Kittel heeft er ook eentje en de gele trui.

 

De belgen hebben 1 klassementsrenner die niet overeind kan blijven. Een De Gendt die ronduit slecht is maar dat ook had aangekondigd (hopelijk kan ie de volgende jaren wel doorbreken, maar ik vrees dat hij zijn attitude niet me heeft om een topper te worden volgens mij blijft ie altijd tweede garnituur als klassementsrenner maar zal hij wel eens een ritje meepakken), een Bakelants die een etappe gewonnen heeft eindelijk zijn talent laat zien en goed bezig is, Monfort die doet wat hij altijd doet, met het niveau Geesink omhoog klimmen en een Bart De Clerck dat helemaal geen topklimmer is maar gewoon redelijk omhoog kan. Gilbert heeft al twee jaar niets meer gewonnen, eigenlijk sinds zijn leverancier beste vriend betrapt is met doping heeft hij niets meer gewonnen (op het WK na dan). De rest is knecht. Vanendert heeft vorige keer een rit kado gekregen omdat niemand wou rijden, maar is te beperkt als klimmer om mee te doen als het er echt om gaat. Zal hoogstens nog eens een podiumplaats halen bij een rit en nergens uitkomen in het klassement. (het is wachten of Tim Wellens kan doorbreken)

 

Dus zo "toevallig" is dat niet, geheel volgens de verwachting zelfs. Totaal niets bizar of verdachts aan. De afgelopen dertig jaar heeft er niet één belg aanspraak mogen maken op winst of podium. Het zou gek zijn te verwachten dat ze nu plots wel goed zouden rijden. Zonder Ullrich hadden de Duitsers ook niemand voor het klassement. Dus niet vreemd dat die in een schone of gedopeerde tour niet aan de bak komen.

 

Ik vind het wel schitterend om te zien dat Mollema eindelijk doorbreekt. Ik hoop dat hij het kan volhouden. Ik gun hem echt die derde plaats of zelfs een tweede of winnen. Hoe is zijn tijdrijden? Hopen dat hij het drie weken kan volhouden. TenDam heeft me echt verbaasd maar ik ben blij dat hij er nu staat. Geesink is Geesink. Aardige renner, maar geen top, helaas. Poels komt er ook wat door, da's fijn na zijn zware val vorig jaar. Hopen dat hij nog kan verbeteren naar het einde toe. En johnny prikkeldraad is een aanvaller die ik graag zie rijden, altijd de kop er voor leggen. Nederland heeft goed werk geleverd bij de jeugd met hun talenten Mollema en Poels (en blijkbaar Ten Dam)

 

Clean? Hell no. Froome trapt dezelfde wattages als Armstrong, Pantani en Ullrich. En dat is an sich niet zo vreemd, dat zou een goed renner best kunnen, maar die wattages over een volledige klim kunnen volhouden is verdacht omdat dit tot hier toe enkel bij achteraf bewezen gedopeerde renners opgetekend is. Dus ik geloof geen seconde dat de tour clean is. Ik geloof wel dat er minder en anders gepakt wordt, maar niet clean. Het is al meermaals bewezen dat het biologisch paspoort te omzeilen is, het helpt in de uitwassen maar niet tegen doping.

Link naar reactie

De Duisters hadden ook nog Klöden, die eigenlijk de Tour had moeten winnen in de Landis-Pereiro-editie. Die is ook altijd door de mazen van het dopingnet geglipt. :e002:

 

Ik zie Mollema wel standhouden, zijn concurrenten blinken ook niet echt uit in het tijdrijden en die tweede tijdrit gaat een beetje bergop-bergaf. In Zwitserland reed hij al een sterke tijdrit. Misschien kan hij zelfs nog een rit winnen, in een uitgedund groepje van favorieten. Ik heb veel sympathie voor Mollema sinds ik een interview las waarin hij niet bang was om renners en ploegen bij naam te noemen (Contador, Valverde, Euskaltel,...).

 

Movistar had wel een vreemde tactiek gisteren. In plaats van de geïsoleerde Froome aan het werk te zetten rollen ze de rode loper voor hem uit. Valverde rijdt weer voor de tweede plaats blijkbaar.

Link naar reactie

hap hap hap................de "zogenaamde" halve nederlander natte aap hapt toe... :D, ik heb sinds Freddy Maertens, de Plankaerts, Gilbert etc altijd twijfels over mijn zuiderburen en wielrennen, maar ja, Boogerd, Theunissen en consorten waren ook niet okselfris :P.     

Van waar de conclusie dat Froome niet clean is.....??....ik had meer twijfels bij Wiggens vorig jaar.

Als heel erg goed zijn verdacht is mogen we bij voetbal Ronaldo, Messi en Robben ook wel verdenken.

Het zal trouwens niet meevallen om in deze tour nog te gebruiken, denk ik.

 

Blijft toch vreemd dat een wielerland als Belgie in een "schone omgeving" geen klasbakken (of zelfs halve klasbakken) meer heeft. Mollema, Ten Dam etc. zijn toch ook niet bepaald klassementsrijders uit het verleden.

Ten Dam gaf aan een paar jaar geleden in deze rit 20ste werd en net zo sterk reed, mar de anderen gingen harder...rara

 

Duitsland is natuurlijk niet vreemd, daar hebben ze ooit in Oost Duitsland elke topsporter volgestopt met doping en dat trok zich gewoon door naar het wielrennen, gewichtsheffen, schaatsen etc.

 

Maar, Natte aap, om jouw belgisch nationalistische gevoelens tegemoet te komen, Belgie heeft goede tennisers (sters), een heel aardig aantal prima voetballers (helaas nog geen echte wereldtopper ertussen) op dit moment en zijn de top in het stripwereldje :cheerf2: , dat kunnen wij in nederland niet nazeggen.

 

En, natte aap, je moet mij op deze reep ook niet altijd te serieus nemen, he :o

Link naar reactie

Movistar had wel een vreemde tactiek gisteren. In plaats van de geïsoleerde Froome aan het werk te zetten rollen ze de rode loper voor hem uit. Valverde rijdt weer voor de tweede plaats blijkbaar.

Ze hebben waarschijnlijk gezien dat Froome te goed 'geprepareerd' is. Die heeft in de bergen geen ploegmaats nodig. Als Valverde te lastig gaat doen wordt hij op nog eens 2 minuten extra gereden.

En Porte die heeft ploegorders gekregen: achterop blijven en zorgen dat er weer geen situatie zoals Wiggins/Froome ontstaat.

Ik ben misschien wat cynisch, maar Sky = US Postal revisited.

 

En die onzin over 'wetenschappelijke' aanpak. Het lijkt alsof Sky de intervaltraining en de lactaattest (her-)uitgevonden heeft.

Link naar reactie

hap hap hap................de "zogenaamde" halve nederlander natte aap hapt toe... :D, ik heb sinds Freddy Maertens, de Plankaerts, Gilbert etc altijd twijfels over mijn zuiderburen en wielrennen, maar ja, Boogerd, Theunissen en consorten waren ook niet okselfris :P.

Van waar de conclusie dat Froome niet clean is.....??....ik had meer twijfels bij Wiggens vorig jaar.

Als heel erg goed zijn verdacht is mogen we bij voetbal Ronaldo, Messi en Robben ook wel verdenken.

Het zal trouwens niet meevallen om in deze tour nog te gebruiken, denk ik.

 

Blijft toch vreemd dat een wielerland als Belgie in een "schone omgeving" geen klasbakken (of zelfs halve klasbakken) meer heeft. Mollema, Ten Dam etc. zijn toch ook niet bepaald klassementsrijders uit het verleden.

Ten Dam gaf aan een paar jaar geleden in deze rit 20ste werd en net zo sterk reed, mar de anderen gingen harder...rara

 

Duitsland is natuurlijk niet vreemd, daar hebben ze ooit in Oost Duitsland elke topsporter volgestopt met doping en dat trok zich gewoon door naar het wielrennen, gewichtsheffen, schaatsen etc.

 

Maar, Natte aap, om jouw belgisch nationalistische gevoelens tegemoet te komen, Belgie heeft goede tennisers (sters), een heel aardig aantal prima voetballers (helaas nog geen echte wereldtopper ertussen) op dit moment en zijn de top in het stripwereldje :cheerf2: , dat kunnen wij in nederland niet nazeggen.

 

En, natte aap, je moet mij op deze reep ook niet altijd te serieus nemen, he :o

Flipkens is een goede backbencher en ze heeft een fantastisch seizoen gespeeld maar de good old days van Henin en Clijsters zijn over and out.

 

De Belgische voetbalploeg daarentegen maakt gehakt van Nederland als het erop aan komt.

 

Ps je moet mij ook niet altijd serieus nemen maar ... :)

 

Ps2 stoeffen over Belgie. De hockeyers gaan binnenkort zeer vervelend worden voor Nederland, de volleyballers zitten kort bij wereldtop en de basketballers zitten op aardig Europees niveau.

Link naar reactie

Het zou alleen maar leuk zijn als Nederland en België samen weer leuk meedoen met sporten.

Eerlijk gezegd volg ik alle sporten niet zo goed, maar een sterke basketbalploeg uit België?. Het moet niet gekker worden...hahaha

 

Qua voetbal moet ook België enigszins de realiteit onder ogen blijven zien.

In een vrij matige poule (waar de concurrent verliest van een stel Schotse pubvoetballers) staan "we" eerste, maar nogmaals wereldtoppers heeft het team niet. En nu content te zijn met een oefenwinst op Holland met zowat 8 debutanten doet wat geforceerd aan.

 

In de Belgische competitie zijn Nederlandse geflopte trainers koning en zijn afgedankte spelers als Donk en Nuytink toppers.....oei.

Maar eerlijkheidshalve gezegd, mochten de Belgen als een team opereren, een beetje geluk hebben met het spelschema.......wie weet, er lopen veel zeer getalenteerde spelers in het team. Maar jongens.......Timmy Simons en driesje Mertens'..........ai ai ai. Ben wel Witsel fan en die keeper is ook niet mis en dat is belangrijk.

 

En hockey, dat is leuk............olympische spelen finale België-Nederland.....

Link naar reactie

Het zou alleen maar leuk zijn als Nederland en België samen weer leuk meedoen met sporten.

Eerlijk gezegd volg ik alle sporten niet zo goed, maar een sterke basketbalploeg uit België?. Het moet niet gekker worden...hahaha

Qua voetbal moet ook België enigszins de realiteit onder ogen blijven zien.

In een vrij matige poule (waar de concurrent verliest van een stel Schotse pubvoetballers) staan "we" eerste, maar nogmaals wereldtoppers heeft het team niet. En nu content te zijn met een oefenwinst op Holland met zowat 8 debutanten doet wat geforceerd aan.

In de Belgische competitie zijn Nederlandse geflopte trainers koning en zijn afgedankte spelers als Donk en Nuytink toppers.....oei.

Maar eerlijkheidshalve gezegd, mochten de Belgen als een team opereren, een beetje geluk hebben met het spelschema.......wie weet, er lopen veel zeer getalenteerde spelers in het team. Maar jongens.......Timmy Simons en driesje Mertens'..........ai ai ai. Ben wel Witsel fan en die keeper is ook niet mis en dat is belangrijk.

En hockey, dat is leuk............olympische spelen finale België-Nederland.....

Belgie-Nederland dogfight, yummie.

 

Je moet de wedstrijden van de nationale ploegen volgen, daar zie je waar de goede spelers zitten.

 

Clubcompetities, ik kots evan. Spaanse voetbalploegen die virtueel failliet zijn, staatssubsidies krijgen. Russische maffiabazen die Engelse en andere clubs en spelers opkopen. Zum kotsen.

 

Maar wat ik gezegd heb over onze nationale ploegen klopt, kijk het even na ;)

 

Volgende voetbalmatch Belgie-Nederland 3-0 gegarandeerd.

 

Je moet mij wel niet altijd serieus nemen :)

Link naar reactie

Dan hoop ik maar dat we België ontlopen......hahaha.

 

Ik denk dat Brazilië topfavoriet is, gevolgd door Spanje (de beste, maar je kunt niet blijven winnen), Argentinie (beste voetballer, maar statistisch kansloos in land aartsvijand) en Duitsland (prachtig team, maar mist spelers die echt het verschil maken).

Daarachter komt een flink groepje outsiders met landen als Portugal, Italië, Uruguay, België en Nederland. En er zal altijd wel een verassing zijn.

De loting zal belangrijk zijn.

 

Ach...........we doen in ieder geval beiden weer mee (rare uitslagen daargelaten), het zou wel heel raar zijn indien Nederland als klein land weer zo ver zou komen.

Vooe Beiden moet een kwartfinale te halen zijn, daarna............hopen

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...