Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

Gast Natte aap

hap hap hap................de "zogenaamde" halve nederlander natte aap hapt toe... :D

 

En, natte aap, je moet mij op deze reep ook niet altijd te serieus nemen, he :o

 

hahaha, ja daar had je me te pakken. Ik had al van in het begin moeten zien dat je maar wat aan het kletsen was, en ik ging er nog serieus op in ook :) Goeie grap Lecram, ik ben er echt ingetrapt, ik dacht echt dat je het meende.

Link naar reactie

Lecram is een rotterdammer, die kunnen toch geen grappen maken. Daargelaten, wat een nationale trots ineens aangaande de Belgische sportwereld, de voetballers zouden plots veel beter zijn dan de orangisten. Zelfs meent zwendel dat de belgische hockeyers vaker het net zullen weten te vinden dan de hollanders. Ik moet daar dan weer erg om glimlachen, de belgen zullen eerst eens wat aan dat minderwaardigheidsgevoel moeten doen, dat eeuwige underdoggedrag en eens lef tonen. En hockey ? Dat wordt toch nix met die Belgische ploegen, die mannen hebben geeneens dubbele namen (Floris Jan ed) en die vrouwen zijn ook helemaal niet zo prettig om naar te kijken, nee dan de nederlandse babes.

Link naar reactie

Jehan Musgeeuw als gast bij Vive Le Vélo. Dat ga ik passen. Ik kijk nog liever een uur hoe gras groeit.

Musseeuw is een van de weinige Belzen die toegegeven hebben dat ze gepakt hebben. Kudos.

Maar hij zit ook alweer te zeveren dat het nu clean is, terwijl je weet dat wat Armstrong deed nog altijd perfect doenbaar is.

Zie ook de biefstuk van Contador.

Link naar reactie

Hebben we hetzelfde gezien ? Veelers (ik dacht eerst dat het een belg was) wordt gewoon aangetikt daar Cavendish die eerst het verkeerde wiel koos (dat van Veelers), daarna wijkt Veelers een ietsje uit maar Cavendish heeft nog zeeen van ruimte. Vervolgens raakt hij bewust Veelers. BTW we hebben het wel over de Cavendish die een rennersstaking in de ronde van Zwitserland heeft veroorzaakt door gevaarlijk te sprinten. Cavendish die altijd zit te zeiken over dat andere uit de koers moeten worden gehaald.

 

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/130709_planckaert_over_spurt

 

 

https://twitter.com/sven_nys

 

 

 

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20120704_218

Link naar reactie

Het is in al tot in der treure uitgezonden.

Veelers trekt aan voor Kittel

Veelers haakt af en ziet Cavendish rechts van hem. Hij denkt: ik ga even naar rechts en hinder Cavendish.

Cavendish returns the favor.

 

Maar wat mij het meest stoort is die Velers pippo in Vive le velo. Ergerlijk.

Heb je dat gezien?

Link naar reactie

Veeler pippo ??? heb ik niet gezien... Wel erger ik me al jaren aan Cavendish die er van uit gaat dat iedere sprint voor hem alleen wordt gehouden. Veelers is een simpele tukker die onderuit wordt geschoffeld en ineens een beroemdheid werd in NL. Cavendish gaf gewoon een "keekie". Zo noemden wij vroeger in het voetbal de actie waarbij de verdediger in een kopduel de aanvaller een scherp (schouder)duwtje gaf zodatie uit balans kwam, een simpele effectieve handeling die, als het gedaan wordt  bij 50 km per uur, iets risicovoller is dan bij een voetbalwedstrijdje tussen B junioren.

Link naar reactie

Zijn er bij Zwendel in het dorp nog zwartwit televisies met ruisbeelden???? :e005:  :e005:

Cavendish kan slecht tegen zijn verlies en werd wederom door een klein ploegje afgetroefd.

Hij deed het express uit frustratie en was al kansloos en dan kan dit gebeuren.

 

Het spreekt dan wel weer voor de mentaliteit van Cavendish, een echte winnaar, we vinden het bij voetbal best mooi als er zo'n keekie wordt uitgedeeld, van Bommel was er meester in.

Maar om met Retep te spreken....met deze snelheden wel een gevaar.

Link naar reactie

Ik heb het gezien in het dorpscafé 'De liggende wip'. Daar hebben ze sinds vorige week een kleuren tv (met afstandsbediening) :e007:

 

Voor mijn part stuurt men hen beiden naar huis, maar dat zet de deur wel open voor andere tukkers die even de sprinters of klassementrijders gaan jennen.

 

Neen wat mij stoort is dat Veelers eist dat Cavendish zich persoonlijk komt excuseren bij hem.

Het zijn allebei onnozelaars, niemand hoeft excuses aan te bieden.

Link naar reactie

Geen idee, in 2011 had hij een ongewoon goed jaar.

Verleden jaar was het wereldkampioenschap zowat het enige dat hij gewonnen heeft, voor de rest was het maar magertjes.

De wedstrijden die hem goed liggen zijn ook niet zo dik gezaaid. Bergachtig, maar niet te hoge bergen en je hebt nu ook Sagan en nog steeds Cancellara die ook op die wedstrijden mikken.

Misschien heeft hij genoeg verdiend en doet het maar wat kalmer aan :e003:

Link naar reactie

Let's agree to disagree. Wat ik me afvraag is waarom ik Gilbert nooit eens zie. Dat was toch altijd wel een aardige renner (en wereldkampioen), is hij gevallen of geblesseerd geweest, uit vorm ?

 

Gilbert reed in 2011 op cortisonen. Voorschrift van de ploegdokter (José Ibarguren) en dan was dat officieel geen doping. Maar de regels zijn veranderd, nu mag je een week niet koersen als je bent behandeld (in principe). Daarnaast heeft Gilbert alle koersen gewonnen die hij wou winnen en heeft hij een vet contract bij BMC, dus wil hij waarschijnlijk niet te veel risico meer nemen.

Link naar reactie

Wat een fantastische Tour de France is dit aan het worden.................alles zit erin.

Nu blijkt Froome weer niet onaantastbaar.

Prachtige ploegtaktieken en gewaagd wat Contador daar laat zien met zijn ploeg.

En grote klasse van Cavendisch om mee te kunnen in dit geweld.

 

Dit is wielrennen op zijn best, lang geleden dat de Tour zo spectaculair was.

Link naar reactie

Ja het was prachtig om te zien vandaag, maar of Froome nog bedreigd gaat worden is een andere vraag.

Wat er vandaag allemaal gebeurd is was eigenlijk te wijten aan Omega PQS die Kittel er wilden afrijden voor Cavendish.

Dan krijgt Valverde een lekke band en begint Belkin mee te doen.

Saxo is maar helemaal op het eind beginnen rijden toen Froome per ongeluk loste.

 

Nu ligt Valverde eruit dus Movistar gaat geen bal meer doen tegen Froome. En ik zie Saxo noch Belkin in de bergen enige kans hebben tegen Froome alleen.

 

Enige kans is dat ze doen wat Omega PQS gedaan hebben vandaag: aanvallen vanaf het begin. En eerlijk gezegd, ik zie hen dat niet doen. Ze zijn volgens mij tevreden met de tweede en derde plaats.

 

Maar als het anders loopt zal ik enkel maar tevreden zijn :)

Link naar reactie

Je moet de beelden goed bekijken. Op het moment dat het groepje wegging begon Froome met zijn koersdirecteur te praten.

Die heeft hem waarschijnlijk gezegd:

Nog maar 10km blijf bij je ploeg en go easy. Je hebt 4 minuten voorsprong.

En nogmaals er is niemand die Froome wat kan maken in de bergen.

Hopen maar dat Belkin of Saxo een Omega Pharmake doet in een vlakke rit.

 

Ps ik zou er niet versteld van staan dat Mollema deze tour wint. Niet dit jaar natuurlijk.

Maar als hij tweede blijft na de achteraf controlles binnen een paar jaar.

Link naar reactie

Ik ben wel een fan van Eddy Merckx. En hij heeft zeker ook aan het spul gezeten.

Maar hij was gewoon de beste tussen de gedopeerden van zijn tijd (iedereen dus).

 

Net zoals Armstrong de beste was van de gedopeerden van zijn tijd.

 

Er gaan nu binnen een paar weken dopingresultaten komen van de tour van Pantani. Maar ze gaan Pantani niet uit de uitslag verwijderen.

 

Momenteel heb ik ook twijfels over Froome. Hij is waarschijnlijk de enige die nog durft. Die zaak met Contador heeft veel onrust veroorzaakt. De detectielimieten worden alsmaar lager en de schrik zit er nu wel in. De renners gaan het nu ook in hun portefeuille voelen. Nu zijn er zelfs contractclausules dat ze weddes moeten terugbetalen als ze betrapt worden. Armstrong riskeert failliet.

 

Vandaag Schleck en nog anderen zien zwalpen. Contador die sinds hij betrapt is door de mand valt.

 

Zeer raar als je ziet dat er nu Nederlanders en Belgen bij de kopgroep op de Ventoux binnenkomen.

Link naar reactie

Mhh Contador, hij valt voortdurend door de mand en dat in een Tour die gemaakt is voor klimmers. Met zijn broertje Schleck is he trouwens nog erger.

Heb je trouwens Porte gezien. Zoals ik al gezegd heb heeft die ploegorders gekregen om zich gedeist te houden anders was het

1. Froome

2. Porte

Of omgekeerd

Link naar reactie

Ik keek Golf op de BBC en dacht "aah, de enige dopingvrije sport". Maar voor de gein deed ik toch'n Google-search en waarempel, er is één dopinggeval in het golf. Een Fijiër die spieropbouwend spul nam. Mon dieu! Mijn hele wereldbeeld naar de vaantjes.

Kijk ook eens naar beta blockers + golf.

Of biljarten, karabijnschieten, darts etc.

 

De enige dopingvrije sport is bij mijn weten vinkenzetten en zelfs daar bestaat twijfel over :o

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

Jens Voigt nam gisteren in schoonheid afscheid van de Tour. Op 8,5 kilometer van de top van de laatste en onbekende Tourcol reed hij nog alleen aan de leiding. 'Ik wou echt niet onopgemerkt verdwijnen’, zei de in september 42-jarige Duitser.

‘Ik denk dat dit mijn zestiende en laatste Tour is geweest. Ik ben in vrede met mezelf. Het mooiste moment van deze Tour was toen ik op l’Alpe d’Huez mijn drinkbus schonk aan een kind. Een oudere man nam het voor de ogen van dat jongetje weg. Ik draaide me om, reed op hem af en eiste dat hij die drinkbus uit zijn tas zou nemen en aan dat kind geven. Ik kreeg voor dit gebaar misschien meer applaus dan sommige winnaars.

 

een échte bikkel die Voigt. Schitterende coureur.

 

En blijkbaar zijn die kindermisbruiktoestanden, niet het alleenrecht van dédi-jagers :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...