Spring naar inhoud

•  

Foto

Jerusalem

• Log in om te reageren
134 reacties op dit onderwerp

#51 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:20

Retep, je zult mij niet horen ontkennen dat er vreselijk veel verkeerd gaat in het Midden-Oosten. Natuurlijk geef ik de Joden niet de schuld van wat er in andere landen mis gaat. Ik dacht dat we het specifiek over Joden/Palestijnen problemen hadden. 

#52 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:23

Ik wil niemand overtuigen van mijn visie of in discussie gaan ofzo, het is niet meer dan mijn mening en kijk op de situatie. Verschillende meningen zul je altijd hebben en ik zal die altijd respecteren als die meningen gebaseerd zijn op het willen van eerlijke vrede voor beide partijen. 

#53 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:26

Dus degene met de grootste bodycount heeft gelijk ? Stel: vanuit de Antwerpse linkeroever wordt een raket op Terneuzen afgeschoten die een zeeuw doodt. Wel GVD denken die hollanders dan, we sturen er een F16 op af die vervolgens twee Vlamingen van het leven berooft. In Koens logica is het Koninkrijk der Nederlanden fout en de dappere belgen vrijheidsstrijders ?????

Wat dat betreft winnen de Joden altijd, met een body count van 6 miljoen (10 miljoen als je de pogroms van de laatste 1250 jaar meetelt) heb je altijd gelijk ! Oei nog net een 100% godwin afgezwakt ! Kom er maar in Bonte !

Ik denk niet dat het gaat om de grootste bodycount, iets zeggen doet het natuurlijk wel. Vaak genoeg is er een grote heisa omdat er een dakpan in een nederzetting kapot is geschoten, groter dan als er tientallen burgers zijn omgekomen in Gaza door IsraĆ«lische bombardementen. 

Bodycount van 6 miljoen is verschrikkelijk maar de Palestijnen hebben er niets mee te maken gehad. 

#54 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:34

Als we dan toch gaan bodycounten, de Jordaniers scoren tav de palestijnen het best (of het meest slecht)

http://en.wikipedia....ember_in_Jordan

#55 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:42

Probleem in het midden oosten is dat een groot deel van de bevolking niet naast elkaar wenst te leven. Wanneer de palestijnen nu eens zouden stoppen met plegen van aanslagen op schoolbussen en de joden zouden stoppen met nieuwe kolonies te stichten in de w jordaanoever...........

#56 Gast_Bilal***

Gast_Bilal***
  • Gast

Geplaatst 29 augustus 2013 - 12:47

Probleem in het midden oosten is dat een groot deel van de bevolking niet naast elkaar wenst te leven. Wanneer de palestijnen nu eens zouden stoppen met plegen van aanslagen op schoolbussen en de joden zouden stoppen met nieuwe kolonies te stichten in de w jordaanoever...........

Dit is wat ik ook aanhaalde in mijn eerste bericht hierover. Beiden komen er vandaan en beiden moeten er dus gewoon vredig samenleven. Momenteel is een van de twee een tweederangsburger in eigen land. Voorbeelden uit de geschiedenis leren ons dat er dan altijd verzet volgt (denk aan ANC in Zuid-Afrika of de 'inlanders' in Nederlands-Indiƫ).

Aanslagen op schoolbussen hebben al heel lang niet plaatsgevonden dacht ik, nieuwe kolonies worden daarentegen gebouwd as we speak. 

#57 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 29 augustus 2013 - 19:09

Laten ze daar eens mee beginnen.

-I'm your government. Do you like our inflation? -

#58 marioboon

marioboon
  • Members
  • 1343 berichten

Geplaatst 29 augustus 2013 - 20:59

Wanneer de palestijnen nu eens zouden stoppen met plegen van aanslagen op schoolbussen en de joden zouden stoppen met nieuwe kolonies te stichten in de w jordaanoever...........

Het eerste is al jaren gedaan en was sowieso heel sporadisch. Het tweede daarentegen is dagelijkse kost.

#59 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 29 augustus 2013 - 21:43

retep: je haalt een parallel aan met een Antwerpenaar die een raket vuurt naar Terneuzen, waarbij Nederland dan een repressaille uitvoert, 2 Vlamingen ombrengt en iedereen zit, volgens jou, onterecht te roepen dat Nederland een vergeldingsaanval heeft uitgevoerd. En Nederland heeft zogezegd terecht gehandeld.

Maar stel je eens de vraag waarom die Antwerpenaar een raket heeft afgevuurd?

#60 Dr. Benway

Dr. Benway
  • Members
  • 680 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 09:47

De Duitsers zijn zonder discussie de ultieme slechterikken ;)

Zo is dat. Om Hans Teeuwen te citeren:
"(...) de mensen praten altijd wel over de Joden enzo, maar die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor."

#61 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 18:24

Om nog maar te zwijgen over de Britten.

#62 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:00

retep: je haalt een parallel aan met een Antwerpenaar die een raket vuurt naar Terneuzen, waarbij Nederland dan een repressaille uitvoert, 2 Vlamingen ombrengt en iedereen zit, volgens jou, onterecht te roepen dat Nederland een vergeldingsaanval heeft uitgevoerd. En Nederland heeft zogezegd terecht gehandeld.

Maar stel je eens de vraag waarom die Antwerpenaar een raket heeft afgevuurd?

Een stel hollanders had op een zaterdagavond tegen zijn gevel gepist ? In 1831 hebben we de belgen tijdens de slag bij Turnhout (u weet wel daar komen de kopschoppers vandaan) verslagen? In 1973 hebben we de WK fussball gehaald middels een onterechte 0-0- tegen de belgen ? De Nederlanders hebben 3 eeuwen de Antwerpse haven afgesloten?

Ik zie regelmatig filmpjes waar Antwerpse schepenen een hollander in de haven trappen of zich op andere wijze laatdunkend uitlaten over nederland. Zelfs op de reep lees ik tot mijn verbazing dat veel vlamingen ons zien zoals wij ooit de duitsers bezagen......

http://nos.nl/artike...l-irritant.html

#63 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:21

Een stel hollanders had op een zaterdagavond tegen zijn gevel gepist ? In 1831 hebben we de belgen tijdens de slag bij Turnhout (u weet wel daar komen de kopschoppers vandaan) verslagen? In 1973 hebben we de WK fussball gehaald middels een onterechte 0-0- tegen de belgen ? De Nederlanders hebben 3 eeuwen de Antwerpse haven afgesloten?

Ik zie regelmatig filmpjes waar Antwerpse schepenen een hollander in de haven trappen of zich op andere wijze laatdunkend uitlaten over nederland. Zelfs op de reep lees ik tot mijn verbazing dat veel vlamingen ons zien zoals wij ooit de duitsers bezagen......

http://nos.nl/artike...l-irritant.html

Inpalmen van grond dus. Laat dat gevelgezeik maar achterwege. Daarvoor gaat niemand een raket afvuren. Maar dat wist je zelf ook al.

Maar grond...tja daar zijn al heel wat oorlogen om gevoerd. Maar dat wist je natuurlijk zelf ook al...

#64 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:26

Inpalmen van grond dus. Laat dat gevelgezeik maar achterwege. Daarvoor gaat niemand een raket afvuren. Maar dat wist je zelf ook al.

Maar grond...tja daar zijn al heel wat oorlogen om gevoerd. Maar dat wist je natuurlijk zelf ook al...

Het was maar een analogie. Daarnaast verbaas ik me regelmatig over het anti-holland gedreuzel van veel vlamingen. Komt dat nu voort uit een aangeboren en gekoesterde underdog mentaliteit of wat ?

#65 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:43

Nu gaat hij het onderwerp weer afleiden naar Vlamingen vs Hollanders.

Die anti-Holland mentaliteit heb ik niet. Tenzij je misschien specifiek de hollander bedoeld en niet de Nederlander. :e011:

Die staan toch wat bekend om de luidruchtigste van alle Nederlanders te zijn. Of vergis ik me?

Maar het gaat dus om grond in Israel. Misschien dat het binnenlaten van veel andere joden uit de rest van de wereld, een redelijk hoog geboortecijfer en literalistische opvattingen van thorageneuzel door extreemrechtse zionisten een oorzaak kunnen zijn waarom er grond nodig is.

#66 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:48

Ach Mausert, die Ollander -aat was alleen een klein zijsprongetje, een thema dat me al lang interesseert maar waarover bijna alle hele en halve vlamingen die ik ken het niet graag over hebben. Jij bent dan ook een van de weinigen die, desgevraagd, je ollander -aat de vrije loop laat gaan. !

Nu heb ik ook ergens gehoord dat de palestijnen de grootste fokkerts van de regio zijn, dus wellicht dat ze het pleit op demografische wijze in hun voordeel beslissen.......

#67 Imajica

Imajica
  • Members
  • 548 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 20:54

Nu gaat hij het onderwerp weer afleiden naar Vlamingen vs Hollanders.

Die anti-Holland mentaliteit heb ik niet. Tenzij je misschien specifiek de hollander bedoeld en niet de Nederlander. :e011:

Die staan toch wat bekend om de luidruchtigste van alle Nederlanders te zijn. Of vergis ik me?

Maar het gaat dus om grond in Israel. Misschien dat het binnenlaten van veel andere joden uit de rest van de wereld, een redelijk hoog geboortecijfer en literalistische opvattingen van thorageneuzel door extreemrechtse zionisten een oorzaak kunnen zijn waarom er grond nodig is.

Ik zou niet weten wat nu specifiek 'de hollander' is hoor, dat is typisch iets wat 'den belg' heeft uitgevonden. Andere landen om ons heen maken dat onderscheid toch ook niet ? Echt, ik heb dat nooit begrepen. Heb je die boeren uut Twente als eens gehoord ? Potdomme, die zijn pas luidruchtig. 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

#68 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 21:01

Ik zou niet weten wat nu specifiek 'de hollander' is hoor, dat is typisch iets wat 'den belg' heeft uitgevonden. Andere landen om ons heen maken dat onderscheid toch ook niet ? Echt, ik heb dat nooit begrepen. Heb je die boeren uut Twente als eens gehoord ? Potdomme, die zijn pas luidruchtig. 

In Twente hebben ze zulke rare namen: Klein Tijsink, Tankink, en Vennegoor of oude Wesselink. Erg rare mensen die Twenten en nog eigenwijs ook...

#69 Yncke

Yncke

Zichzelf

• Moderators
  • 6144 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 21:05

Ach Mausert, die Ollander -aat was alleen een klein zijsprongetje, een thema dat me al lang interesseert maar waarover bijna alle hele en halve vlamingen die ik ken het niet graag over hebben.

Anders eens een thread over starten in de Chocolate Bar? :)

Thread zelf ook verplaatst: het is een beetje te ver weg van de strip afgedwaald.

#70 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 21:35

Ach Mausert, die Ollander -aat was alleen een klein zijsprongetje, een thema dat me al lang interesseert maar waarover bijna alle hele en halve vlamingen die ik ken het niet graag over hebben. Jij bent dan ook een van de weinigen die, desgevraagd, je ollander -aat de vrije loop laat gaan. !

Nu heb ik ook ergens gehoord dat de palestijnen de grootste fokkerts van de regio zijn, dus wellicht dat ze het pleit op demografische wijze in hun voordeel beslissen.......

Ik heb geen ollander-aat, retep. En grap op zijn tijd. Maar dat is het. Net zoals t.o.v. den Engelschman, Fransoos en den Duitsch.

De Palestijnen gaan natuurlijk ook niet vrijuit...Maar die strategie om de grootste clan van beiden te worden kan wel eens een gevolg zijn van de politiek die gevoerd wordt door Israel. Actie en reactie.

#71 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12063 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 21:37

Noord en Zuid Holland hebben de rest van Nederland min of meer overheerst, of niet?

Vandaar wellicht het onderscheid tussen Hollanders en de rest van Nederland.

#72 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13145 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 21:50

Wat komt hier binnenwaaien in de Chocolate bar :e005:

Er is echt geen Hollander (eigenlijk Nederlander) haat. De burgemeester van Leuven (en vele andere rattachisten) betreurt het zelfs dat Willem II zo een mietje was. Had hij wat meer goolies gehad zaten wij nu niet met die ergerlijke Waalse voetbalclubs.

#73 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 22:34

Nou ja, ik heb toch meermalen meegemaakt dat vlamingen me toevertrouwden dat ik best meeviel voor een ollander. Dat duidt toch op een algemene aversie tegen mij en mijn landgenoten. Wij zien de vlamingen als gezellige, bierdrinkende levensgenieters. Dat laatste is ook niet waar (zie Stuvio), een groot deel zwaait graag met vlaamse krijgsvlaggen en fietst om de waal te pesten de gordel rond. Als je dan iemand van de TAK hoort praten denk je toch dat je  in een heel raar, vreemd en onaangenaam land ben aangeland. Zoals Goscinny reeds zei: rare jongens die Belgen......

#74 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 22:38

Ik zal u nog een vreemder verhaal vertellen: een jaar geleden bezochten we een stripbeurs in Oost Vlaanderen. Men vreesde de komst van een 7tal hollanders, er waren dranghekken besteld, we werden op de reep meermaals gewaarschuwd en gespierde ordebewakers (bouwertje) werden aangesteld. Toen bleek dat de ollanders zich braaf aan de regels hielden, ja zelfs de organisatie een presentje kwamen brengen. Het bleek dat de enige wanklank bestond uit een voordringende vlaming. Zoziet u maar, voorordelen komen niet altijd uit !

#75 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13145 berichten

Geplaatst 02 september 2013 - 22:45

Ik heb ooit ook al tegen Antwerpenaars gezegd dat ze best meevielen :D