Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

7 minuten geleden, Yncke zei:

Ik vind dat knap, mensen met een schetsboek. Ik heb er zelf de discipline niet voor.

Per'bat vindt ik toch wel getuige van een hele hoop discipline. Dat vindt ik knap.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
3 hours ago, feli said:

Een tijd terug was mijn schetsboek ook vol. Maar waar ik soms tekenaars zie met magnifieke tekeningen in hun schetsboek is het van mij vooral brol en onsamenhangende neergepende gedachten.
Ik heb trouwens een gewoon schetsboek en een digitaal.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 

2 maar dan met notitieboekjes. In die van Stephen King staan volgens mij halve romans. In het mijne staan letterlijk "cerebrale veest" en "liever een Brazilian dan GiMP".

 

Digitaal is de way to go en ik ben een fan van de cloud. Met Google Docs kan ik overal altijd aan mijn documenten. Kan ik mijn notitieboekje aanvullen met gevleugelde uitdrukkingen als "een gagball met de smaak van een pinguïnreet."

Link naar reactie
2 maar dan met notitieboekjes. In die van Stephen King staan volgens mij halve romans. In het mijne staan letterlijk "cerebrale veest" en "liever een Brazilian dan GiMP".
 
Digitaal is de way to go en ik ben een fan van de cloud. Met Google Docs kan ik overal altijd aan mijn documenten. Kan ik mijn notitieboekje aanvullen met gevleugelde uitdrukkingen als "een gagball met de smaak van een pinguïnreet."


Nu vraag ik me af hoe je de smaak van een pinguïnreet kent...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
12 hours ago, Kameraad Mauser said:

Breid eens wat uit, als je wil. Wat vind je er crappy aan?

Het werkt uitermate vervelend. Het heeft een paar superirritante instellingen en ik vind het niet logisch in elkaar steken. Wat ik in Photoshop Elements gedaan krijg in 20 minuten, duurt een uur in GiMP.

 

Met OpenSource-toestanden is het dikwijls erop of eronder en als het goed is, dan is het heel goed. Denk maar aan VLC, Apache...

 

Krita ken ik alleen via de tekenaar van Pepper&Carrot maar aangezien ik geen tekenaar ben, gebruik ik het niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, IvoVWS said:

Het werkt uitermate vervelend. Het heeft een paar superirritante instellingen en ik vind het niet logisch in elkaar steken. Wat ik in Photoshop Elements gedaan krijg in 20 minuten, duurt een uur in GiMP.

 

 

Dat is inderdaad hetgeen ik ook ervaar.

Link naar reactie

Mijn parcours voor Graspop.
 

SINISTRO

Doom fado uit, en wat een verrassing, Portugal. Loodzwaar, lichtjes deprimerend maar tegelijk melodieus en breekbaar. Niet echt materiaal om een festival te beginnen maar ik heb een boontje voor de zangeres.

 

MELECHESH/BLUE ÖYSTER CULT

Aaargh, het eerste conflict! De Midden-Oosterse prog/black metal groep is live net zo explosief als een overijverige IS-volgeling maar BÖC is zo één van die ouwe groepen die nog vriend, vijand en de verpleegster verrassen kan.

 

SEPULTURA/SÓLSTAFIR

Eens zien, één maakte furore tijdens de jaren '90 maar is over de jaren heen haar belangrijkste creatieve stuwkrachten verloren en is anno 2017 een tribute-band van zichzelf. De ander is een frisse wind in een conservatief en enigszins belegen wereldje doordat ze NIET klinkt als een op hol geslagen wasmachine die een compressor aan het verkrachten is. Wat denk je?

 

DEE SNIDER/AMENRA/ALCEST

Een Battle Royal. Amenra klinkt als de hemel die naar beneden valt, Alcest als zware mijmeringen in met ochtenddauw besprenkeld woud en Dee Snider is een volksmenner die ervoor gaat zorgen dat iedere half en helemaal bezopen oetlul gedurende het hele weekend "Wèr not khonna teek it” gaat zitten brullen.

*Zucht*

*Drinkt een halve liter Stella uit*

 

DILLINGER ESCAPE PLAN/EMPEROR

Niet een echt keuze. Wanneer die twee groepen gaan beginnen is het tijd om voor de mainstage te wachten op Rammstein. Van Rammstein gesproken...

 

RAMMSTEIN

De Meisters van de pyro en houders van genoeg megahits om de gemoederen lekker te verhitten. Hebben al lang niets nieuws meer uitgebracht maar dat heeft hen niet tegengehouden om het festival op vrijdag uit te verkopen.

 

BARONESS

Hout vasthouden! Hun vorige twee concerten op Belgische bodem zijn geannuleerd geweest wegens een zwaar busongeval en de terroristische aanslagen. Ik ga het kijken maar liefst op een plek waar ik alleen sta en dichtbij de nooduitgang...

 

DANKO JONES/DEVIN TOWNSEND PROJECT/COHEED AND CAMBRIA

Waarom ik Danko Jones toegevoegd heb, weet ik niet. Zijn "dad rock" is te belegen en te saai voor woorden. Devin Townsend Project kan leuk zijn maar Heavy Devy zijn stuff is het muzikaal equivalent van een schotel oeufs bénédicte: lekker maar zwaar op de maag. Coheed And Cambria is een prog rock-ensemble dat een conceptplaat over het zonnestelsel geschreven heeft. Waar is mijn weed?

 

GOJIRA/MAYHEM/RED FANG

Battle Royall the sequel! Hier wordt het kiezen tussen misschien wel de beste metal-band van het moment, de immer controversiële grondlegger van wat nu doorgaat voor black metal en de meest sludgy versie van rock ‘n’ roll. Wie het schema opgesteld heeft, verdient het om voor eeuwig in olifantendrek te zwemmen.

 

CLUTCH

Clutch op Graspop. Het werd tijd. Hun hardcore/blues doet al meer dan twee decennia het publiek dansen en that Graspop booty is due for a shaking.

 

FIVE FINGER DEATH PUNCH/MINISTRY/MONSTER MAGNET

Battle Royal, de bloopers. FFDP is een puinhoop en als de leden (waarschijnlijk) niet onder contract stonden, zouden ze elkaar vermoorden. Ministry live is een migrainemachine en had Al Jourgensen niet de stekker uit de groep getrokken? Monster Magnet mag dan wel de weg kwijt zijn, de groep onder leiding van Dave Wyndorf is de minst slechtste keuze.

 

DEEP PURPLE

Oh niets speciaals of bijzonders, alleen maar de groep die zo’n beetje IEDEREEN die met de elektrische gitaar begon, beïnvloed heeft.

 

UGLY KID JOE/MEMORIAM

Waarom moet de zondag zo vroeg beginnen met zo’n moeilijke keuze? UKJ was drie jaar geleden nog de verrassing van Graspop maar Memoriam sloopte onlangs nog het hoofdpodium van Roadburn. Of het dan grunge dan wel old school death metal wordt, zal afhangen van het hoofd.

 

KVELERTAK

Een veelbelovende groep die het nooit helemaal kon waarmaken. Hadden een alleraardig debuut, een onwaarschijnlijk teleurstellende tweede plaat en zonder Google kan ik niet zeggen of ze nog een derde uitgebracht hebben.
(Google: “jep, vorig jaar in mei.”)

 

STEEL PANTHER

Een stel clowns met pruiken, twee goeie nummers en een enorm repertoire seks -en drugsmoppen maar veruit de grappigste act van het weekend en een groep die meer tieten ziet dan Kitty.

 

MASTODON

"Emperor of Sands" mag dan een sof geweest zijn, de Amerikaanse groep heeft nog vier* platen op haar naam staan die wel fantastisch zijn. Mits een goeie setlist wordt dit een knaller.

("The Hunter" was ook keislecht.)

 

EVANESCENE/ANATHEMA

Saai en clichématig of saai en clichématig maar met een MILF? Mijn keuze is gemaakt.

 

SUICIDAL TENDENCIES

Legendarische/ervaren veteranen/vintage/antieke crossover-groep die een stuk grappig is dan de naam vermoeden doet. Momenteel met ex-Slayer-drummer Dave Lombardo in de rangen en Lombardo Bombardo doet iedere groep fantastisch klinken.

 

ROB ZOMBIE/OPETH

Rob Zombie mag dan wel de betere entertainer zijn van de twee maar of hij Steel Panther evenaren kan? Opeth dus.

 

SCORPIONS/PRIMUS/SUM 41

Battle Royal, de overbodige sequel. Scorpions is doodsaai, SUM 41 een uit de hand gelopen grap en Primus een trio mafketels die hard en lang kunnen funken. Mijn keuze is gemaakt.

 

SABATON/Comazuipen/Mijn hoofd tegen de muur slaan/in een vuilnisbak duiken

Battle Clash Royal de slechte parodie. Deze keuze is zeer moeilijk. Comazuipen kan plezant beginnen maar gaat alsnog in de vuilnisbak eindigen. Met de kop tegen de muur slaan daarentegen kan zoveel hersenschade veroorzaken dat ik mogelijk toch nog genieten kan van Sabaton.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

5FDP hebben er in Nederland een ferme zooi van gemaakt. Een paar duizend fans enorm kwaad voor een zeer ondermaats concert... enfin..."aanwezigheid" van 5FDP. Ondanks het mainstream stadionrockgehalte dat soms iets teveel aanwezig is kan ik hun groovy thrash wel smaken.

Alcest...durven ze Peste Noir niet op hun podia zetten? Waarschijnlijk zou antifa weer komen ligen janken...Nochans had La sale Famin de Valfunde een Indiër in zijn Noir gelederen...

Rammstein. Ah...Duitse humor. Doorgaans iets minder silly dan hetgeen the Brits  brengen, maar evenzeer genietbaar.

Ministry is ook wel een belevenis. "Thieves" is wel heel toepasselijk dezer dagen...

Sabaton. Oei oei. Verheerlijking van duister krijgsgeweld en onversneden nationalisme. Geen spek voor de feministische cuckistani.:e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mij spreekt het ook steeds minder aan. Veel te duur ( dank zij rara...), almaar meer controle, lauwe paardezeik oftewel festivalbier waar praktisch geen alcohol inzit plus 3 euro voor zo'n beker lauwe pis...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat soort volk is inderdaad wel een ferme domper. Als je daar een beetje mee meer in depth wil gaan keuvelen over muziek en daaraan gelieerde onderwerpen, levert dat veelal zelfvoldaanheid en misplaatste superioriteit van die "ssssfeerrrrrrrr en gesjellugheidsluitjes" op.

Link naar reactie

Bij mij is het dubbel. Langs de ene kant kan ik uren kankeren over de zomerfestivals. Te oud om 3 nachten niet te slapen in een tent, de "sfeerlichtjes", het platte commerciële karakter en jonge, veel te gelukkige mensen. Langs de andere kant ga ik nauwelijks nog naar concerten. Dus wat moet je dan als muzikale veelvraat? Juist. De trots inslikken samen met een paar pillen Immodium en een camping vol luidruchtige boeren met het gevoel voor humor van een pantoffeldier trotseren.

Link naar reactie

En al die tattoos, al die tattoos. Ik heb daar een degout van gekregen.

Ik heb me al eens een paar keer afgevraagd: al die kerels die 30 jaar terug een tattoo lieten zetten om anders te zijn dan de rest, voelen die zich nu niet bekocht nu dat echt jan en alleman wel ergens een tattoo heeft staan?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Thierry Baudet vindt Arnon Grunberg maar niks. Hij krijgt die boeken ook enkel maar in zijn bezit via vrienden die ze hem cadeau doen. Hij zal ze dan ook uit zijn boekenverzameling mieteren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...