Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik heb besloten om minder koffie en Cola Light te drinken. Soms voel ik me nogal zenuwachtig en ik vermoed dat de cafeïne deels verantwoordelijk is voor mijn oorsuizingen (heb er al bijna 3 jaar last van, de ene dag meer dan de andere). Ik hoop dat ik me aan mijn woord kan houden en niet te veel afkickverschijnselen (lees: hoofdpijn) zal krijgen wegens onthouding.

 

Ik heb van iemand gehoord die ook oorsuizingen had dat varkensvlees er een slechte invloed op kan hebben, ik weet wel niet in hoeverre dat het echt wetenschappelijk bewezen is

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb ook wel last van stress. Ik kan me zenuwachtig maken over vanalles... Enkele mede-Repers weten dit uit ervaring.

 

Wat er allemaal verwijderd dient te worden aan ontoelaatbare posts hier op de Reep? :e011:;)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb van iemand gehoord die ook oorsuizingen had dat varkensvlees er een slechte invloed op kan hebben, ik weet wel niet in hoeverre dat het echt wetenschappelijk bewezen is

 

 

Iemand vanuit een religieuze hoek?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Koffie is lekker en gezond, cola light had nooit uitgevonden mogen worden.

 

Moslims eten geen varkensvlees, dus nooit last van oorsuizingen?

Nou ja met al die explosies in Bagdad, Kabul enz. enz. lijkt me dat stug

 

Hoolie, die link met Islam maak jij, hé. Niet ik. Ik vroeg enkel of het mogelijkheid er is vanuit een religieuze hoek.

Link naar reactie

Ik heb besloten om minder koffie en Cola Light te drinken. Soms voel ik me nogal zenuwachtig en ik vermoed dat de cafeïne deels verantwoordelijk is voor mijn oorsuizingen (heb er al bijna 3 jaar last van, de ene dag meer dan de andere). Ik hoop dat ik me aan mijn woord kan houden en niet te veel afkickverschijnselen (lees: hoofdpijn) zal krijgen wegens onthouding.

 

Wellicht is er iets anders aan de hand ???

 

http://www.popthatzi...wax-omg-moment/

Link naar reactie

Ik heb besloten om minder koffie en Cola Light te drinken. Soms voel ik me nogal zenuwachtig en ik vermoed dat de cafeïne deels verantwoordelijk is voor mijn oorsuizingen (heb er al bijna 3 jaar last van, de ene dag meer dan de andere). Ik hoop dat ik me aan mijn woord kan houden en niet te veel afkickverschijnselen (lees: hoofdpijn) zal krijgen wegens onthouding.

 

En heb je al een doktersbezoek overwogen? Of word je daar ook zenuwachtig van? Cola (of dat nu light, zero of regular is) moet je hoe dan ook mijden. Koffie (met mate!) is wel OK.

Die oorsuizingen zijn toch geen tinitus, door te vaak met van die asociale oordoppen rond te lopen?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Toch wel. Ben al naar de dokter geweest en naar de oorarts. Conclusie : gehoorschade is permanent, mee leren leven en als ik dat niet kan => naar de psycholoog.

 

Is daar verder niets aan te doen, met medicijnen ?

 

Ik heb wel eens gehoord dat tinnitus patienten een therapie kregen waarmee men getraind werd om de oorsuizingen te negeren, een moeilijke zaak lijkt me....

Link naar reactie

Toch wel. Ben al naar de dokter geweest en naar de oorarts. Conclusie : gehoorschade is permanent, mee leren leven en als ik dat niet kan => naar de psycholoog.

:s, dat lijkt me echt vreselijk. Zoals de nic al doet vermoeden, ondanks mijn passie voor muziek/geluid houd ik ook enorm van stilte... als die dan permanent gestoord wordt door suizingen? :( Ben je zeker dat het ook door de cafeïne kan komen? Ik ging er van uit dat vooral te hoge geluidsniveaus schadelijk waren... maar cafeïne of medicatie? Niet dat ik van beide last heb (aangezien ik haast enkel water drink en zo goed als nooit medicatie neem)... maar toch, het is wel beangstigend dat ook zulke dingen gehoorschade zouden kunnen veroorzaken. Ik mag er niet aan denken...

In elk geval, veel moed, en hopelijk toch beterschap!

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Die oorsuizingen zijn toch geen tinitus, door te vaak met van die asociale oordoppen rond te lopen?

 

Tinitus door het gebruik van oordoppen? Dienen die juist niet om gehoorschade te voorkomen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En nu zou ik graag eens willen weten hoe varkensvlees, of beter gezegd: de stoffen in het vlees, ervoor zorgen dat er gehoorproblemen kunnen ontstaan. Het is altijd: ja, x komt door y. Maar het waarom of het mechanisme erachter, dat wordt in veel gevallen niet echt onthuld. Veelal door onwetendheid of gewoon omdat het dikwijls duimzuigerij is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...