ed hengeveld

Utrecht In Strips

18 berichten in dit topic

Paul Teng is bezig met een strip over Jan van Scorel ism het Centraal Museum maar dat is nog niet uit.....

Verder zou ik zo 123 geen utregse strips kennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De bekende Jules en Ollie Reeks boordevol reclame en cameo's om de strip te bekostigen.

Verder is er nog het boek 'utrecht centraal' uitgegeven, een compilatie van het tijdschrift De Inktpot waarin tekenaars en/of strips een Utrechtse oorsprong hadden. Zie ook www.de-inktpot.nl waar nog meer uitgaven rondom Utrecht staan (zie ik nu).

In het boek waar ik op doel staan voornamelijk strips die te maken hebben met treinen, maar ook Utrecht zelf komt er in voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bob Evers 1: Kabaal om een varkensleren koffer.

1e pagina zie je het oude centraal station Utrecht (Maliebaan, huidig spoorwegmuseum)

Hostia!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ed, overigens complimenten aan je broer, DUIC wordt hier dagelijks gelezen (vooral nu dnu.nu is weggevallen...)

hostia!

Daar zal hij blij mee zijn. Hij schrijft volgens mij 90% van de content bij elkaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Donald Duck was nog niet zo lang geleden in Utrecht. Ivm 60 jaar Donald Duck weekblad in Nederland komen alle provincies aan bod.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ype Driesse van fotostrips.nl heeft trouwens tot voor kort in Utrecht gewoond. De stad vormde er dan ook met enige regelmaat het decor voor zijn werk. Nog steeds overigens, vanwege de strip 3hoog die hij voor de universiteit maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Binnenkort beginnen Danker Jan Orreel en Henk Wittenberg aan een strip over de geschiedenis van Utrecht door de jaren heen. In het derde kwartaal van 2013 op de markt. Net zoiets als Brabantstrip....'''daar brandt nog licht''', dat onlangs verscheen. Inmiddels zijn er binnen een tijdbestek van zo,n vier weken al zo,n 10.000 stuks over de toonbank gegaan van dit album.

Deel dit bericht

Link naar bericht