Ga naar inhoud

Green Lantern & The Corps


niemand

Recommended Posts

10 Things GEOFF JOHNS Added to the GREEN LANTERN : http://www.newsarama...en-lantern.html

 

Interessant om te zien, maakt nog maar eens duidelijk dat zijn Green Lantern nooit vergeten zal worden . Helaas heb ik de Green Lantern Corps boeken nooit gelezen en alles van N52 ook nog niet...

 

Kan Johns' run op Green Lantern vergeleken worden met Brubaker op Captain America, Bendis op Daredevil, Claremont op X-Men etc.? Qua toonaangevende verhalen/classics en invloed etc.? Wat invloed betreft wel vind ik. Hij heeft eigenhandig heel wat aspecten toegevoegd aan de algehele mythe van Green Lantern.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...

GLC vol 3 Willpower is een heel mooi einde voor mijn groene avonturen. Ergens ga ik dit missen. Maar het is een mooi geheel, de dertig boeken die ik heb, en ik kan beter deze herlezen, dan verder te doen met de reeks tot op een punt waar ik het niet goed meer zou vinden. The end. It was fun. Big fun ! :)

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik heb een vraagje over de green lantern trades, de volgorde en waar ze overgaan naar de new 52.

 

Zijn de comics die in de trade: War of the green lanterns aftermath de laatste delen van deze serie voor de new 52 of komen er nog niet  new 52 trades na deze?

 

 

Link naar reactie

Inderdaad. Green Lantern N52 vols 1, 2 & 3 ronden Johns‘ verhaal af, samen met Green Lantern Corps N52 vols 1, 2 & 3, als je die ook volgt.

 

Ben er nog niet uit of ik de reeks daarna verder ga zetten. Ik hou er erg van, maar...

Heeft iemand al de singles gelezen na Johns ?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

GREEN LANTERN SECTOR TWOTHOUSANDFOURTEEN VOL. THREE.

 

Een reis terug in de tijd, '85 van de vorige eeuw. Steve Englehart was de schrijver, Joe Staton en Bruce Patterson tekenden.

 

Dit speelt zich af tijdens CRISIS ON INFINITE EARTHS. Toen was het ook al wat met die Green Lanterns en Guardians. Minder episch dan de GL van nu, maar het was ook al grootschalig, er werd ook al van de ene naar de andere planeet gefladderd en dergelijke. Leuk ook om te zien waar Johns zijn mosterd haalde.

 

Fun stuff!

post-503-0-86610000-1395008942_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb ondertussen GL vols 1 & 2 en GLC vols 1 & 2 van N52 eens opnieuw gelezen. Dat is toch ook wel goed :)

GL is nog net iets beter dan GLC. Nu ben ik er nog niet uit of ik verder doe met GL na Johns...

Binnenkort vols 3 ook eens opnieuw lezen. Dan zal ik wel zien. Met X ging ik ook al lang stoppen, maar kijk. Tis een verslaving, zeker ?

Link naar reactie

In deze volgorde gelezen:

 

RED LANTERNS VOL. ONE: BLOOD AND RAGE TP.

RED LANTERNS VOL. TWO: DEATH OF THE RED LANTERNS TP.

GREEN LANTERN - NEW GUARDIANS VOL. ONE: THE RING BEARER TP.

GREEN LANTERN - NEW GUARDIANS VOL. TWO: BEYOND HOPE TP.

GREEN LANTERN CORPS VOL. ONE: FEARSOME TP.

GREEN LANTERN CORPS VOL. TWO: ALPHA WAR TP.

GREEN LANTERN VOL. ONE: SINESTRO TP.

GREEN LANTERN VOL TWO: THE REVENGE OF BLACK HAND TP.

GREEN LANTERN: RISE OF THE THIRD ARMY HC.

GREEN LANTERN: THE WRATH OF THE FIRST LANTERN HC.

 

Tot en met RISE had ik dit al in singles gelezen. Daarna een beetje mijn willpower verloren... Nu is dit dus goed gekomen.

 

Hiermee komt aan Johns en company hun run een eind. Anderen gaan hier natuurlijk aan verder werken, maar als lezer kun je hier stoppen, want het is een EINDE.

 

Er kan vanalles over gezegd worden, maar voor mij is dit (vanaf REBIRTH en RECHARGE tot hier) een van de grote klassiekers binnen het superherogenre.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Na THE END was ik er ook mee gestopt. Maar het is toch altijd wat blijven knagen... Deze namiddag om de comics geweest van deze week. Bleek dat die nog niet klaar waren wegens late levering. What to do? What to do?! Met lege handen weer afdruipen ligt niet zo in mijn aard...

 

So, what happened beyond THE END? :)

 

GREEN LANTERN: LIGHTS OUT

RED LANTERNS: BLOOD BROTHERS

 

De eerste is een crossover tussen GL, GLC, GLNG en RL. Die begint al lekker swingend met het uitroeien van de Blue Lanterns. Relic, een oude zuurpruim uit een vorig heelal, komt zich moeien. Hij maakt er geen punt van als er wat lantarens moeten worden gedoofd. Als hij zijn zin maar krijgt...

 

De tweede is volume vier uit de RL reeks. Gardner is het beu bij de GLC en gaat het eens proberen bij de RLC (of wat er van overschiet). And so the fun begins...

 

Tot hier vind ik het zeer in orde. Het voelt aan als een weerzien met oude vrienden. Wat bijpraten over (enkele) biertjes. Ik ga zo lang niet meer wachten om nog eens met hen af te spreken. Ah, kijk! Daar zijn ze al terug! :)

post-503-0-78402100-1432942912_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Guy Gardner, Bleez, Rankorr, Skallox en Zilius Zox zijn de enige Red Lanterns die nog overschieten. Ergens lopen Atrocitus en Dex Starr ook nog rond, maar die zijn op hun eigen bezig.

 

Het begint rustig, er zijn wat grappen en grollen. Dan komt Supergirl langs die in het bezit blijkt te zijn van, jawel, een rode power ring. Ze schaart zich aan de zijde van het vijftal overblijvers. Ondertussen heeft Atrocitus weer wat volgelingen weten rond zich te verzamelen. Met hen trekt hij richting Aarde en het is plots gedaan met grappen en grollen...

 

Nou, ik leg het hier wel wat eenvoudiger uit dan het in werkelijkheid is hoor. ;)

 

Charles Soule en Alessandro Viti hun RL's zijn degelijk leesvoer. Heb hier geen klagen over, graag gelezen deze RED LANTERNS VOL. FIVE: ATROCITIES.

post-503-0-94765900-1433094923_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"THE UNIVERSE THAT WAS. A UNIVERSE OF BEAUTY AND WONDER. A UNIVERSE LIKE EVERY OTHER BEFORE IT, FUELED BY THE POWER OF THE EMOTIONAL SPECTRUM. DESTROYED BY THOSE WHO HARNESSED THE SPECTRUM TO MAKE WEAPONS OF LIGHT."

 

GREEN LANTERN NEW GUARDIANS VOL. FOUR: GODS AND MONSTERS.

 

Een deel van de crossover LIGHTS OUT staat hier in. Voor de rest zijn Kyle Rayner en co. hier met hun eigen zaken bezig. ALL TOMORROW'S PARTIES/YESTERDAY'S GONE is voor mij het hoogtepunt hier. Het afsluitende KEEPER het iets mindere hoogtepunt.

 

Justin Jordan en Brad Walker hun GLNG is een verbetering op wat er voor kwam.

post-503-0-77164500-1433107445_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"I WAS RAISED IN THE FAITH. BUT I GREW UP IN HELL OR SOMETHING LIKE IT. THERE'S NOT MUCH USE FOR THE PROMISES OF AN ABSENT GOD WHEN THE WORLD IS BURNING AROUND YOU."

 

GREEN LANTERN NEW GUARDIANS VOL. FIVE: THE GODKILLERS.

 

Justin Jordan en Brad Walker doen hier goed verder, ik heb dit ook graag gelezen. Alleen jammer dat twee hoofdstukken door anderen getekend werden, anderen die het niveau van Walker zijn tekenwerk niet halen. Soit...

 

Kyle leert hier nog wat bij over zijn krachten als White Lantern. Er is iets aan het openbloeien tussen hem en Carol Ferris, benieuwd wat Hal daarvan gaat denken. Ze komen ook wat nalatigheden tegen van de de vorige Guardians die ze moeten opkuisen, the Makers. Die zijn namelijk nogal een onaangenaam gezelschap, beoefenaars van kwalijke hobbies. Niet iedereen geraakt hier zonder kleerscheuren door... En ik heb het gevoel dat ze nog niet van die Godkillers af zijn. But I have been wrong before. :)

post-503-0-52040300-1433196393_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Na THE END was ik er ook mee gestopt. Maar het is toch altijd wat blijven knagen... Deze namiddag om de comics geweest van deze week. Bleek dat die nog niet klaar waren wegens late levering. What to do? What to do?! Met lege handen weer afdruipen ligt niet zo in mijn aard...

 

So, what happened beyond THE END? :)

 

GREEN LANTERN: LIGHTS OUT

RED LANTERNS: BLOOD BROTHERS

 

De eerste is een crossover tussen GL, GLC, GLNG en RL. Die begint al lekker swingend met het uitroeien van de Blue Lanterns. Relic, een oude zuurpruim uit een vorig heelal, komt zich moeien. Hij maakt er geen punt van als er wat lantarens moeten worden gedoofd. Als hij zijn zin maar krijgt...

 

De tweede is volume vier uit de RL reeks. Gardner is het beu bij de GLC en gaat het eens proberen bij de RLC (of wat er van overschiet). And so the fun begins...

 

Tot hier vind ik het zeer in orde. Het voelt aan als een weerzien met oude vrienden. Wat bijpraten over (enkele) biertjes. Ik ga zo lang niet meer wachten om nog eens met hen af te spreken. Ah, kijk! Daar zijn ze al terug! :)

 

RED LANTERNS: BLOOD BROTHERS --> vergeet niet dat tekenaar Allessandro Vitii dit jaar na FACTS komt :e005:

Link naar reactie

GREEN LANTERN VOL. FOUR: DARK DAYS.

GREEN LANTERN VOL. FIVE: TEST OF WILLS.

 

Deze verderzetting leest vlot weg, Robert Venditti schrijft goed. De thrill en sensatie van Johns zijn run is er misschien een beetje af, maar ik vind dit het lezen waard. Lezen is het zeker, want er is tijd voor nodig om door deze volumes te geraken. Het is meer dan alleen maar prentjes kijken. Bovendien vind ik het ook lekker spannend wat hier gebracht wordt.

 

Het is enkel dat, als je de vier lantarenreeksen volgt, je soms wel eens iets twee maal leest. Zo is hier de helft van volume vijf ook te vinden in GLC volume vijf. Dat heb je natuurlijk met al dat crossoveren. Niet iedereen ziet dat zitten en dat kan ik begrijpen. Het is niet altijd evident om geld neer te tellen voor twee maal dezelfde inhoud. Mij stoort het niet echt. Het maakt dat het verhaal bij lezing gewoon doorloopt, gelijk vanuit welke hoek je het leest.

 

Persoonlijk zie ik uit naar het vervolg.

post-503-0-19025900-1433451026_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

En hoe zit het met Agent Orange? :)

 

Vanaf THE EXTREMELY LARGE DOG AT THE EDGE OF FOREVER tot en met THE LAST LARF is dit een afdaling in de waanzin die Larfleeze heet. De humor toont aan hoe maniakaal hij wel is.

 

"Giffen and Dematteis have done it again. Taking a ridiculous concept and turning it into comic book mayhem of the highest order" zeggen ze bij MTV Geek, ik sluit me daar bij aan.

 

LARFLEEZE VOLS. ONE & TWO oftewel REVOLT OF THE ORANGE LANTERNS en THE FACE OF GREED.

 

Funny funnybooks! :)

post-503-0-81356800-1433642576_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Everything must die. Family... Friends... Hopes... Dreams... Worlds. It all gives way to dust. In this way, the universe mocks us all."

 

Sinestro is terug, a changed man, nog wat donkerder dan vroeger. Nee, een spring-in-het-veld was hij toen ook al niet... Arkillo, Lyssa Drak en nog enkele gekenden van vroeger zijn er ook weer, all gloomy & doomy, brrr!... Enkele nieuwe gezichten, zien er geen haar beter uit, als ik zo vrij mag zijn. Niet bepaald een gezelschap dat ik in het donker wil tegen het lijf lopen, dit zootje ongeregeld. No, sir! Verhalen erover lezen door Bunn en Eaglesham? Hell, yeah!

 

Schoon van Cullen Bunn en Dale Eaglesham! I'm a fan! Ik zie uit naar het vervolg!

 

Deze was SINESTRO VOL. ONE: THE DEMON WITHIN.

post-503-0-92535300-1433717267_thumb.jpeg

post-503-0-83926800-1433717476_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

"Perhaps you have lived in fear too long, fear of the Paling, fear of seeing other civilizations crumble as yours crumbled, and now you can only see fear as evil... But fear can protect the weak, or urge the stagnant soul to action. Fear is the preamble to greatness. Fear can make you feel ALIVE."

 

Dit tweede volume is ook weer de moeite. In het begin is het wat brokkelig vanwege de drie hoofdstukken van GodHead, de crossover met de andere Lantern reeksen. De rest rocks and rolls weer zoals in volume een. Old skool in een hedendaagse vermomming.

 

Graag gelezen.

post-503-0-39020200-1436892976_thumb.jpeg

post-503-0-80489200-1436893040_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ooit las ik het relaas over de ondergang van de planeet Xanshi, many, many moons ago...

 

De laatste drie hoofdstukken van deze trade, THE DARK/DEMONS/WITH A BANG, pikken daar op in. Deze las ik met veel plezier, GL-stuff op dit niveau is voor mij al meer dan genoeg, gewoon degelijke verhalen.

 

De eerste drie hoofdstukken zijn delen van Godhead, dat had je ook al in de tweede bundel van Sinestro. Ziet er allemaal heel leuk uit, maar uiteindelijk zijn het maar brokken uit een groter geheel... Ik hoop dat die Godhead als boek zal verschijnen. Of is die al verschenen? Ik heb weer eens een jaar niet goed opgelet... :(

 

Soit, dit is dus voorlopig de laatste GLC trade, THE END!

post-503-0-29098700-1437516321_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...