Ga naar inhoud

Batman (Family)


Gilles

Recommended Posts

12090357.jpg

 

Gates of Gotham is een miniserie van onder meer Scott Snyder die zich afspeelt voor de New 52. Dick Grayson is Batman van Gotham City terwijl Bruce zich bezighoudt met zijn Incorporated-project. In Gotham blijkt een crimineel actief te zijn die het op de oude gebouwen van de stad heeft gemunt. Gedurende het verhaal komen we een paar zaken van de geschiedenis van Gotham City te weten, velen zien het verhaal ook een beetje als een voorbode van The Court of Owl/Night of the Owls waarin Gotham pas echt uit de doeken wordt gedaan.

 

Het is een zeer entertainende trade met een Cartoony tekenstijl door Trevor McCarthy. Geen essentieel verhaal, maar toch wel zeker een aanradertje.

Link naar reactie

oh dear lord, begint het copy pasten van posts nu ook al één dezelfde forum onderdeel?

 

Ik doe het zelden of nooit... Ik vind het zelfs nutteloos dat zaken die al in de Chocolate Bar al besproken worden, hier nog eens moeten staan.

't Is gewoon handig omdat ik hier nog geen Bat-topic zag. Een thread die wel essentieel is hier naar mijn mening.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik had me op 9lives eventjes bezig gehouden met een Batman lijstje en zal deze ook hier copy/pasten, misschien hebben mensen er hier ook wat aan.

 

 

Het is belangrijk om te weten dat je bij superhelden comics vaak verschillende reeksen en dus ook verschillende continuïteiten hebt. Je kan ze gerust door elkaar lezen maar hou er dus rekening mee dat comics een eigen logica op zich hebben.

Op Wikipedia kan je eigenlijk de beste lijst vinden voor de algemene Batman reeks, deze start vanaf Batman: Year One en wordt regelmatig geupdate met de nieuwe verzamelingen.

 

Ik zal hier zelf ook nog een chronologisch lijstje zetten (let op; de verhalen staan chronologisch maar ze zijn daarom nog niet in die volgorde geschreven) met verzamelingen van de verschillende reeksen door elkaar maar hou er dus rekening mee dat sommige zich in een andere continuïteit/realiteit afspelen En ik zet een sterretje bij de aanraders bij beginnende Batman lezers. De lijst is niet 100% volledig maar de meeste zou je nog wel moeten kunnen vinden (sommigen zijn al wel out of print)

 

Batman: Year One*

 

Batman: Shaman

Batman: Prey

Batman: Gothic

Batman: Venom

(deze 4 zijn verzamelingen uit de Legends of The Dark Knight reeks en zijn moeilijk om in de continuiteit de plaatsen maar gebeurt ongeveer rond de periode van Batman: Year One)

 

Batman: Year Two - Fear the Reaper

Batman and the Monster Men

Batman and the Mad Monk (vervolg op Batman and the Monster Men)

Batman: Snow

Batman: The Man Who Laughs

Batman: Four of a Kind

Batman: Long Halloween*

Batman: Dark Victory (vervolg op Long Halloween)

Batman: Faces

Batman: Terror

Batman: Rules of Engagement

Batman: Fortunate Son

Batman: The Killing Joke*

Batman: A Death in the Family

Batman: The Cult

Batman: Blind Justice

The Many Deaths of the Batman

Batman: Haunted Knight*

Batman: Arkham Asylum: A Serious House on a Serious Earth*

Batman: A Lonely Place of Dying

Robin: A Hero Reborn (vervolg op Batman: A Lonely Place of Dying)

 

Batman: Son of the Demon

Batman: Bride of the Demon

Batman: Birth of the Demon

(deze 3 gaan over Ra's Al Ghul en volgen elkaar op)

 

Batman: Sword of Azrael (is de prequel van Knightfall)

Batman: Knightfall* (part 1: Broken Bat, part 2: Who Rules the Night, part 3: Knightsend)

Batman: Prodigal (vervolg op Knightfall)

 

Batman: Contagion

Batman: Legacy (vervolg op Contagion en ook een beetje prequel op Cataclysm)

Batman: Cataclysm

Batman: No Man's Land* (5 volumes of 4 volumes als je de nieuwe editie verzamelt)

 

Batman: The Chalice

Batman: Harley Quinn

Batman: Harley and Ivy

JLA: Tower of Babel* (hier bestaat ook een animatiefilm van "Justice League: Doom")

Batman: Evolution - New Gotham Volume 1

Batman: Officer Down - New Gotham Volume 2

(deze 2 spelen zich af na de reconstructie van Gotham City (zie Batman: No Man's Land)

Bruce Wayne: Murderer? (voorloper op Bruce Wayne: Fugitive)

Bruce Wayne: Fugitive (3 volumes)

Batman: Hush* (2 volumes)

Batman: Death and the Maidens

Batman: Broken City

Batman: As the Crow Flies

Batman: Hush Returns (vervolg op Batman: Hush)

 

Superman/Batman: Public Enemies* (hier bestaat ook een gelijknamige animatiefilm over)

Superman/Batman: Supergirl (ook hier is een animatiefilm over gemaakt)

Superman/Batman: Absolute Power

Superman/Batman: Vengeance

(enz... er zijn in totaal 12 Superman/Batman volumes maar ik heb ze zelf niet allemaal gelezen en weet niet of ze hier achter elkaar in een algemene continuïteit zouden moeten staan of niet)

 

Batman: War Drums (prequel van War Games)

Batman: War Games (Act One, Act Two, Act Three)

Year One: Batman / Ra's al Ghul (dit heeft niets te maken met Year One eigenlijk, het speelt zich gewoon een jaar na Death and the Maidens af)

Batman: City of Crime

Batman: Under the Hood (2 volumes) (gelijknamige animatiefilm bestaat ook)

Batman: War Crimes (moet eigenlijk tussen de eerste en tweede volume van Under the Hood gesitueerd worden. Het gaat ook verder op War Games maar is tegelijkertijd ook een voorloper van Under the Hood vol 2)

 

--- Infite Crisis ---

 

Batman: Face the Face (Infinite Crisis was een groot DC event met gevolgen voor alle reeksen. Ik ga er niet teveel over vertellen, het enige wat je echt moet weten is dat Batman een jaar afwezig was deze comic speelt zich dus een jaar later af)

 

Batman and Son (de start van Morrison zijn run, vanaf nu begint het wel belangrijk te worden dat je dit allemaal in de juiste volgorde leest, al is niet iedere comic even belangrijk, wat echt essentieel is om alles te volgen zijn Batman and Son, The Black Glove en Batman RIP)

Batman: The Resurrection of Ra's al Ghul

Batman: Private Casebook

Batman: The Black Glove (prequel van Batman RIP)

Batman RIP*

Batman: Heart of Hush

 

 

--- Final Crisis ---

(ook weer een DC event zoals Infite Crisis en zal er niet te veel over vertellen maar er gebeuren wel dingen in die een directe inpak hebben op Morrison zijn Batman RIP en het vervolg ervan)

 

Batman: Whatever Happened to the Caped Crusader?

Batman: Battle of the Cowl

Batman: Long Shadows

Batman and Robin: Batman Reborn

Batman and Robin: Batman vs Robin

Batman: Life After Death

Batman: Time and the Batman

Batman: The Return of Bruce Wayne

Batman: Bruce Wayne: The Road Home

Batman and Robin: Batman Must Die

Batman: Eye of the Beholder

Batman: The Black Mirror*

Batman: Gates of Gotham

Batman Incorporated, Vol. 1

Batman Vol. 1: The Court of Owls* (The New 52)

 

 

Wat echt buiten continuïteit valt en/of elseworld is;

 

All Star: Batman & Robin the boy wonder vol.1

The Dark Knight Returns*

The Dark Knight Strikes Again (vevolg op DKR)

Batman: Ego

Batman Black & White* (3 volumes, verzamelingen van leuke kortverhaaltjes)

Tales of the Multiverse (Batman & Dracula: Red Rain, Batman: Bloodstorm, Batman: Crimson Mist)

Batman: 9 Lives

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

man man, Scott Snyder is echt één van mijn favoriete Batman schrijvers. Night/Court of the owls vond ik leuk maar Death of the Family was met momenten echt zeer goed en als je de Batman reeks vergelijkt met de tie-ins van de rest van de Bat-Family merk je toch wel dat Snyder er met kop en schouders uitsteekt en dat dan nog eens gepaard met de tekeningen van Capullo die nu Batman helemaal onder de knie lijkt te hebben :)

Ik heb echter wel 1 opmerking ivm met Batman #17

 

Ergens had ik gehoopt dat Snyder meer veranderingen zou mogen brengen in DC. Toen alle Robins en Batgirl aan tafel zaten en hun gezicht geserveerd kregen vond ik het echt geschift, grotesk en grandioos tegelijkertijd maar het werd enorm ontkracht door het feit dat het allemaal nep is. Schrijvers willen precies (zo goed als) altijd dat Joker iets echt groot en maniakaal uitstraalt maar op het einde hervalt hij steeds in de rol van een verliezer. In DC is hij dé belichaming van waanzin maar omdat hij nooit in zijn opzet mag slagen (the bad guys moeten immers altijd verliezen) wordt Joker (en alle grote schurken) steeds gereduceerd tot een mislukking. Het was een leuk avontuur maar als je constant aan een status quo moet vasthouden heeft niets echt een grote impact.

Ik had het bvb al leuker gevonden moesten the "Bat-Brats" hun gezicht echt verloren hebben en later met zeer gevorderde technologie (zoals die er in de Batcave ongetwijfeld te vinden is) hun gezicht wee herstelt (en je heb je dus hun status quo als ze zich daar persé aan willen vasthouden) maar het zou op de psyche van de personages wel een grotere impact hebben gehad dat ze veel langer mee zouden dragen en daardoor zou Joker dus niet zo'n grote mislukking zijn

 

Link naar reactie

Ik lees Batman in issues en damn! Iedereen die Batman leest in HC of SC staat wat te wachten in the story arc ''Death of the Family''. Zonder overdrijven, ik denk dat ik dit verhaal het beste Joker-verhaal vind ooit! Creepy!

 

Scott Snyder is echt een topper. Heb verder niets van hem gelezen maar Batman is vanaf nummer 1 magistraal. (Heb zijn Detective Comics niet gelezen. Ik heb het over Batman in New52)

Link naar reactie

Net twee hoofdstukken gelezen in Batman The Night of the Owls HC. En het interesseert mij geen reet ! Dit gaat terug naar de winkel. Heb net één en ander opgezocht : wat me wel interesseert staat allemaal in de volumes twee van de respectievelijke reeksen, en dat heb ik allemaal in bestelling staan. Zeveraars met hun dubbel bundelen... Ik zal nog minder bestellen en nog beter opletten in het vervolg. Nem !

Link naar reactie

Deze HC is een verzameling van alle tie ins, en ook van de comics uit Snyders Batman reeks. De eerste twee hoofdstukken zijn de All Star Western tie in, en die van Batwing. Die interesseren mij dus niet. Maar al de comics in deze HC zijn ook opgenomen in de respectievelijke volumes twee van al die reeksen. En die volumes twee die mij interesseren heb ik ook al allemaal in bestelling staan via de previews. Deze HC is dus totaal overbodig.

Link naar reactie

Ik ook. :(

 

 

Maar nu blijkt dus : http://www.dccomics....ght-of-the-owls (in het boek staat er Batman 8-11 en annual 1)

Had het nu nog één vloeiend verhaal geweest...

 

En dat staat ook in City of Owls : http://www.dccomics....-2-city-of-owls

En Catwoman nr. 9 zit in Catwoman vol. 2, Batman and Robin nr. 9 zit in B&R Vol 2, enz...

 

In het vervolg ga ik zo'n zaken beter onderzoeken. Maar ik had dit hier niet verwacht.

Bij Marvel wel. ;)

Link naar reactie

Het voordeel van wachten op TPs is dat ik uit jullie blunders kan leren :) Maar ik vind het wel jammer, ik zou er mij ook aan mispakt hebben denk ik

 

2 :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Deze week komt EINDELIJK de trade van Black Mirror uit

 

Idd eindelijk, ben er ook al even op aan het wachten. :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...