Ga naar inhoud

Joss Whedon (Buffy, Firefly, ...)


niemand

Recommended Posts

exclusive-georges-jeanty-illustrates-dar

 

EXCLUSIVE: Georges Jeanty Illustrates Dark Horse's "Serenity"

 

Since its untimely cancellation after a single, 15-episode season in 2002 and the release of the 2005 big screen follow-up, fans of Joss Whedon's "Firefly" have been left wanting. Despite early rumors of a sequel to the film, "Serenity," nothing ever materialized. Dark Horse Comics has provided some sustenance to the space-western-starved fans with several short stories exploring the characters', but when it came to the further adventures of the crew of Serenity, Browncoats have been forced to rely on their own imaginations.

 

This will all soon change, however, once Dark Horse sets out on a new adventure with Mal, River, Wash, Zoë and the rest. Following the model established with its "Buffy" line of books, the "Serenity" series will pick up where the 2005 film ended, and, as revealed exclusively to CBR News, will feature "Buffy the Vampire Slayer" artist Georges Jeanty.

 

vervolg : http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=48004

 

1379688541.jpg

 

 

1379688590.jpg

 

 

Link naar reactie

Wow, Wash als zombie!!!

:D  ;)

Nu ja, dit staat ook in het artikel :

 

With River Tam in the co-pilot chair and a very pregnant Zoe reeling from the death of her husband, Wash, Mal is finding himself and his ship in greater danger than ever.

 

Zo uit de context getrokken, zou je kunnen denken dat het Schip in groter gevaar is dan ooit tevoren, doordat River Tam de co-piloot is, en doordat Zoe zwanger is. :P

 

Nu ja, neemt ook niet weg dat Wash nog altijd een zombie kan zijn...

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

post-585-0-67745700-1416039723_thumb.jpgpost-585-0-76595000-1416039739_thumb.jpg

 

Nu ik de reeks geüpgraded heb van DVD naar BR, heb ik me ook maar direct de vier strips gekocht. Ik had ooit de twee (kleine) TP's, en nu zijn het vier HC's, dus dat is ook een upgrade, en er staan ook meer comics in die twee HC herdrukken. Ik weet nog dat ik één van de twee niet zo goed vond, maar hey, het is Firefly (nu ja, de stripreeks heet Serenity), en daar kan ik alles van gebruiken wat er te krijgen is. ;)

Door mijn grote achterstand is dat allemaal maar ten vroegste voor december en/of januari, maar ik heb nog veel goeie SF liggen, dus dat wordt een echte, goeie SF winter:e004:

 

Links naar Dark Horse, waar er previews staan :

 

https://www.darkhorse.com/Books/23-615/Serenity-Leaves-on-the-Wind-HC

 

http://www.darkhorse.com/Books/18-840/Serenity-Those-Left-Behind-2nd-Edition-HC

 

http://www.darkhorse.com/Books/18-741/Serenity-Volume-2-Better-Days-and-Other-Stories-2nd-Edition-hardcover-collection

 

http://www.darkhorse.com/Books/17-221/Serenity-The-Shepherds-Tale

post-585-0-45738800-1416040008_thumb.jpg

post-585-0-86820400-1416040014_thumb.jpg

post-585-0-19697400-1416040018_thumb.jpg

post-585-0-78347200-1416040021_thumb.jpg

Link naar reactie

Serenity vol. 1 : Those Left Behind is een goeie strip. Het is een prequel op de film, maar je kan het gewoon als losstaand verhaal lezen. 

Mal en zijn crew doen wat ze altijd doen, halfslachtige zaakjes, stelen zelfs, of scheepswrakken plunderen in opdracht van Badger, en ondertussen krijgen ze twee 'blue hands' achter zich aan, samen met een onguur figuur die nog een appeltje te schillen heeft met Mal. Ja, dit is een goeie strip, een goeie aflevering uit de reeks ;). Goed getekend ook. 

De HC bevat naast een voorwoord van Nathan Fillion, ook nog een lap tekst van Whedon bestemd voor de makers van de film : uitleg over het universum waarin ze leven, hoe de personages zijn, hoe ze elkaar leerden kennen, politieke achtergrond en de oorlog, aangevuld met mooie tekeningen. 

Deze eerste HC is zeker geslaagd en een goeie aanvulling bij de reeks en film. 

 

serensehcp5.jpg

Link naar reactie

Serenity vol. 2 : Better Days bevat de minireeks Better Days en drie kortverhaaltjes. 

Better Days zelf begint niet slecht, met een diefstal alla Firefly, maar daarna gaat het verhaal door de bocht (de crew zit te fantaseren wat ze met al dat geld gaan doen) om dan op een on-Firefly-achtige manier te eindigen. Leuk, ja, goed getekend ook, maar goed is iets anders. 

De drie kortverhaaltjes maken het nog een beetje goed, alhoewel de ode aan Wash (derde verhaaltje) ook nergens op slaat. 
Bevat ook een nawoord door Adam Baldwin. 

 

 

Firefly verdient beter dan wat in deze HC opgenomen is. 

Link naar reactie

In Serenity vol. 3 : The Shepherd's Tale wordt de geschiedenis verteld van het mysterieust personage uit de reeks (na River) : Shepperd Book. Nu ja, de titel zegt het al. ;)
Ik dacht altijd dat dit boekje me eigenlijk niet zou interesseren, maar tot mijn grote verrassing vind ik dit HCtje zeer goed ! De geschiedenis wordt in omgekeerde volgorde verteld, dat maakt het ook een beetje speciaal. Verwacht geen spannend of avontuurlijk verhaal, het is wat het is : Books back story. Maar ik vind het dus wel zeer goed, en er zijn enkele grote verrassingen. 

De scène waar hij zit te filosoferen over een kommetje soep en het totale universum dat hem ondersteunt, vind ik prachtig. :)

 

De tekeningen van Chris Samnee heb ik altijd al zeer goed gevonden. 

 

Bevat ook een nawoord door Zack Whedon. 

 

item10310.3.jpg

Link naar reactie

Dat was destijds ook mijn mening.  Heb die boekjes destijds aan Gojira weggegeven, denk ik. 

 

Zijn die niet via hem bij mij beland ? Of kocht ik die ook indertijd ? ... Heb ze ook aan een vriend gegeven. Die HC's zijn beter. 

Die vriend heeft enkele weken terug een prach-ti-ge HC over de reeks gekocht via het Internet. Wat een boek ! 

Link naar reactie

Serenity vol. 4 Leaves on the Wind is zeer goed. Dit had de tweede film kunnen zijn. Het toont ook hoeveel interessanter Firefly nog had kunnen worden mocht het niet zo vroeg moeten stoppen zijn. En er wordt wat meer uitleg gegeven over wat er met River gebeurd is adhv de introductie van een ander personage. Voor de rest weer veel actie en avontuur, en een goed verhaal. De tekeningen zijn goed, maar er zaten al betere tekenaars op de reeks. 

 

Aanrader voor de fans !

 

serenity-leaves-on-the-wind-3-others.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...