Ga naar inhoud

Vampirella


grim

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vampirella Strikes #1

 

het komt pas in Januari uit maar ik mocht een Advance Review copy lezen... en wat is het geweldig!

 

Grootmeester Tom Sniegoski zorgt voor een weergaloos verhaal dat de demonen en engelen bij Vampirella plaatsen en na al die jaren wordt Vampi uitgenodigd om God te ontmoeten!!!! Tevens prachtig getekend door Johnny Desjardins, trouwens.

 

De eerste inkleuring was verschrikkelijk en dit heb ik ook gemeld aan Dynamite, waarop ze aanpassingen gingen doen. Ben reuze benieuwd!!

 

 

hier de volledige review:

 

http://www.brokenfrontier.com/reviews/p/detail/vampirella-strikes-1

 

post-130-0-91079300-1355426971_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 10 months later...

Hier nog een hoor....we are legion!!!

 

Ik ben al een paar keer vrijwillig of door omstandigheden even gestopt met comics, maar als ik dan weer er mee bezig ga is dit toch echt een van de eerste titels die ik toch weer oppik. Een guilty pleasure zonder dat ik me eigenlijk guilty voel. Want het is gewoon heerlijk leesvoer en plezant om naar te kijken altijd.

Link naar reactie

@Bakema: May I call thee brother? :-)

 

VAMPIRELLA MASTERS SERIES VOL. 8: MIKE CAREY/JOSHUA HALE FIALKOV (Dynamite).

 

Deze trade bundelt REVELATIONS ('05) door Mike Carey en getekend door Mike Lilly en VENGEANCE OF VAMPIRELLA ('07) door Joshua Hale Fialkov en getekend door Stephen Segovia. Een andere Vengeance dan die hierboven vermeld dus. Deze dingen komen uit de Harris Comics dagen.

 

Deze verhaallijnen behoren tot mijn persoonlijke favorieten. Vampi gaat hier nogal als een beest te keer. In het eerste deel tegen Lilith (haar moeder) en haar lover Belial. In het tweede deel tegen Chaos en de Blood Red Queen Of Hearts. Ik zeg als een beest, maar dan wel een sensueel beest. Daar zorgen de heren Lilly en Segovia voor. Hun tekenwerk past goed bij de brutaliteit van de verhalen.

 

Waarom dit een guilty pleasure zou zijn? Ik heb het nooit begrepen en ik zal het nooit begrijpen. Dit is voor mij gewoon FUN.

 

Leuk is ook dat er van zowel Carey als Fialkov een script in staat.

 

Soundrack:

-Tuxedo: Flowerfield Melodies

-Asking Alexandria: From Death To Destiny

-Anthrax: Sound Of White Noise

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Brothers of the scarlet legion :)...from hence forth thou may.

 

Als kind zag ik al eens een plaatje van Vampirella...zwartwit tekening van Jose Gonzalez waar ze heel bevallig lag met mooie benen, met nog een beschrijving van de strip....dat plaatje is echt blijven hangen. Jaren later zou ik de magazines pas in handen krijgen.

 

Dit is niet van Gonzalez, maar het lijkt veel op de pic die ik bedoel.

16545_415260.jpg

Link naar reactie

Wat ik trouwens mooi vind van die oude Warren tijd is hoe Vampi en vrouwen getekend zijn, echt jaren '70, toen vrouwen nog echt vrouwen mochten zijn. Die heerlijk bredere heupen en dikkere benen. Veel mooier dan die gratenpakhuizen van nu.....zoals in tekeningen en bv. die uitgemergelde modellen die zogenaamd mooi zijn. Geef mij maar een beetje houvast!

Link naar reactie

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Die zaken hebben iets en stralen iets uit wat je nu niet meer vindt. Ik moet een jaar of tien geweest zijn toen ik voor de eerste keer enkele Vampirella magazines tegenkwam in een tweedehandszaak. Negentienhonderdachtenzeventig moet dat geweest zijn. Het waren dan nog boekjes in het Frans, ik begreep daar toen de ballen van. Maar het beeldmateriaal is me ook altijd bijgebleven.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Die verhaaltjes van toen hadden ook iets. Tegenwoordig moet alles zin hebben, toen deden ze maar wat, dat was soms zoveel leuker. Blij dat ik door die Archives uitgaven nu toch al de eerste 49 magazines heb kunnen lezen. Altijd een beetje feest met die dingen.

 

Deze afbeelding hing jaren aan de muur op mijn kamer.

post-503-0-88023700-1384205921_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

De golden oldies blijf ik mooi vinden, maar ik ben 'opgegroeid' met Amanda Conner's Vampirella en van daaruit terug gewerkt met alles van HARRIS te scoren alsook wat select stuff uit WARREN ERA.

 

Ik weet nog dat ik in Utrecht was, voor een klus. En ik wilde een comicshop bezoeken en daar lekker rondneuzen. In de kelder was net een lading oude Vampi's binnengekomen en daar heb ik baat bij gehad!

 

Maar nog steeds zijn de HARRIS uitgaves mijn favs! Die geweldige Vampirella Lives, de Jusko miniseries, die magnifieke Bair miniserie, die lekkere crossovers!!

 

Maar de golden oldies (MAXIMUM TPB was zoooo lekker! Kan niet wachten op een volgende!!) trekken ook!

 

En dan is er Pantha nog....

 

Ik heb stiekem wel erg veel zin in deze collectie!
 

THE BEST OF PANTHA: THE WARREN STORIES HC panthath.jpg

Written by Steve Skeates, Budd Lewis, Bill DuBay, art by Jose Gonzalez, Auraleon, Jeff Jones, Ramon Torrents, Gonzalo Mayo, cover by Bob Larkin.

Born in ancient Egypt, the high priestess Sekhmet was cursed by the sun god Ra to walk the Earth forever as the feline heroine Pantha! Dynamite proudly presents her very best tales from Vampirella Magazine, reprinting her every appearance from the classic horror anthology where it all began. From her first appearances in solo adventures through her inclusion into the regular cast of the ongoing Vampirella storyline, The Best of Pantha captures all the magic, mystery, and malevolence of the immortal were-panther's early publishing history. Featuring tales by legendary horror writers Steve Skeates, Budd Lewis, and Bill Dubay, and brought to life by the incomparable artistic talents of Auraleon, Jose Gonzalez, Esteban Maroto, Ramon Torrents, and Jeff Jones!

216 pages, $29.99.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Die Pantha is idd watertanden.

 

Mijn Harris collectie is denk ik quasi volledig. Alles bijna gevonden in uitverkoopbakken en uithoeken van verschillende comicshops in Belgie. Enkel een 7tal exemplaren via het web moeten bestellen.

 

Die Harris comics liggen me ook na aan het hart. Jammer dat die er mee stopten. Hun Vampi vind ik veel interessanter dan die van Dynamite tegenwoordig. Sinds Brandon Jerwa schrijft vind ik er eerlijk gezegd niet veel meer aan. Over het tekenwerk zal ik maar helemaal zwijgen... Die Vampi Strikes is daar tot nu toe een eenzame uitzondering op.

 

De Harris dagen, dat was cool stuff.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

 Die Vampi Strikes is daar tot nu toe een eenzame uitzondering op.

 

Tsja. Ik heb liever de reguliere serie. Vampi Strikes was een gaaf verhaal , maar de inkleuring was zooooo jammerlijk mislukt, dat het mijn beleving vernachelde :(

 

Overall vind ik echter dat Dynamite het best aardig doet. En ik heb liever elke maand wat Vampirella comics van Dynamite, dan helemaal geen :)

 

Van Pantha heb ik net die Dynamite trade besteld voor mijn Archonia punten :).

 

Die is jammerlijk mislukt, vind ik. Die miniserie dan.

Ik vind Pantha heerlijk en de issues van de Vampirella Magazines (ook Harris) met daarin Pantha waren allemaal van tekenaar TEXEIRA en die waren allemaal geweldig. Als je DIE tradepaperback hebt, dan is het smullen!

 

Ik heb alleen de Vampi comics van Harris.

VAMPI? Die Manga-Vampirella? Die waren ook leuk! Jammer dat het verhaal opeens nergens meer naartoe ging!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vampirella vs. Pantha was de oneshot.
Later kwamen in de Vampirella Magazines nog een paar afleveringen alsook in de reguliere Vampirella Monthly.

 

Al die verhalen tesamen zijn gebundeld in deze collectie

 

post-130-0-88340300-1384279131_thumb.jpgVampirella Masters Series Vol, 7: Pantha

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=12018

 

 

Story by Mark Millar, Various Art by Mark Texeira Cover by Mark Texeira Publisher Dynamite Entertainment Cover Price: $19.99 Release Date Wed, April 11th, 2012

Die heb ik dan OOK nog maar besteld :)

 

Die ene oneshot heb ik nu 3 keer alsook in het Duits.

De rest heb ik allemaal los.

 

En deze TPB heb ik per ongeluk twee maal gekocht. Eentje in de HARRIS collectie en eentje met DYNAMITE erop.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

I know, maar wilde het zeker weten. ik noem haar 'Rella :hartje:

 

Rella was mijn eerste liefde.

Ik kende enkel Rode Ridder en Spiderman... en toen kwam in in september 1994 (er was nog nauwelijks internet!!) voor het eerst in mijn leven in een comicshop.

 

Vampirella was het eerste wat me opviel... en Avengelyne en Witchblade en Spawn.

Later kwam daar nog meer bij, maar ik weet nog dat ik zelfs de prijskaartjes (want oude comics schijnen duurder te zijn) van de hoesjes van de 'Mystery Walk' afpulkte om maar niet die hoofdprijs te moeten betalen!

 

Rella :hartje: blijft. Altijd!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ben vanaf '93 ergens ook in de comics gerold dankzij

1) comics over Star Trek, Star Wars, Aliens enz ;)

2) Bad Girlz als 'Rella. :)

(ik las wel veel Eurostrips toen)

 

Misschien moet ik die nieuwe Dynamite bundels (met ouwe comics in) maar eens uitchecken, nu er al een pak zijn verschenen. Lady Death ligt weer stil bij de concurentie, dus daar was mijn geduld alweer op...

Link naar reactie

Vampirella #40 wordt blijkbaar de final issue van de lopende reeks...

 

Bij Dynamite houden ze er vreemde marketing srategies op na. Voor Red Sonja hadden ze nog 80 nummers nodig om de franchise kompleet te verkloten, bij Vampirella slagen ze daar al met half zoveel in.

 

Begin zo'n bad girl reeks met een gekend schrijver en een degelijke tekenaar. Laat een of meerdere lomperikken (welke je minder moet betalen) geleidelijk aan de boel om zeep helpen tot geen mens er nog in geinteresseerd is en huur dan terug iemand met verstand in om met een nieuwe frisse take de boel her op te starten. De nitwits die deze rommel kopen zullen er wel weer intrappen.

 

Etc...

 

Nou, dan gaat het me maandelijks weer wat minder kosten.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

De meeste verhalen vind ik best leesbaar, er zitten daar knappe zaken tussen. Voor zo'n volume trek je best een dagje uit om het te lezen. De Vampirella verhalen zijn hier een beetje "campy", of hoe moet je het noemen, maar doorgaans beleef ik er meer plezier aan dan bij wat nu voor Vampirella doorgaat. Je moet het misschien met een korrel zout nemen, het is allemaal niet zo doordacht als tegenwoordig het geval is, maar voor mij is dit juist de fun ervan. Tegenwoordig moet alles een reden hebben, toen veel minder. Dat is voor mij een van de charmes van die magazines.

 

Ik denk dat niet Vampirella fans dit ook kunnen waarderen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik denk dat niet Vampirella fans dit ook kunnen waarderen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. :-)

ik denk dat dit een goede aanname is.

 

Als je van zwartwit artwork houd maar ook als je houd van prachtig artwork, is dit zeker niet verkeerd. Helemaal niet!

 

Ikzelf heb een aardige collectie ( bescheiden... 30 maar) magazines vanuit Warren, alsook de dikke mega-omnibus van Harris (waar de Vampirella verhalen van de Magazines 1-37 zitten). Magnifiek leesvoer maar ook zeker het artwork!

 

Ik vermoed dat volgend jaar een 2e mega-omnibus wordt uitgegeven. Kijk ik enorm naar uit!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

William Dubay heeft verschillende van die verhaaltjes geschreven. Ik kende hem erg goed.

Toen hij in Europa moest zijn kwam hij altijd langs, hier in Lokeren.

Ik ben ook bij hem thuis geweest. Ik herinner me nog dat zijn huis vol met schilderijen hing van zijn auteurs.

Er hing een prachtige Frazetta.

Hij was een van de belangrijkste mensen achter Warren.

Ik heb verschillende originelen van hem gekocht, steeds voor een vriendenprijs ( Eisner en  Corben.)

Helaas is hij twee jaar geleden overleden.

Link naar reactie

William Dubay heeft verschillende van die verhaaltjes geschreven. Ik kende hem erg goed.

Toen hij in Europa moest zijn kwam hij altijd langs, hier in Lokeren.

Ik ben ook bij hem thuis geweest. Ik herinner me nog dat zijn huis vol met schilderijen hing van zijn auteurs.

Er hing een prachtige Frazetta.

Hij was een van de belangrijkste mensen achter Warren.

Ik heb verschillende originelen van hem gekocht, steeds voor een vriendenprijs ( Eisner en  Corben.)

Helaas is hij twee jaar geleden overleden.

 

Een originele Corben? Wow, van welk verhaal?

Link naar reactie

VAMPIRELLA VOL. 4: INQUISITION.

 

Ik ga er niet over zagen en ik geef toe dat ik het nu beter vond dan toen ik de losse nummers las, maar fan van Huebert Khan Michael (de tekenaar) wordt ik nooit. Het 5 hoofdstukken tellende INQUISITION kan er mee door, al vind ik het nog steeds rommelig. Geef mij dan maar het laatste hoofdstuk, THE SLEEPLESS BOYS, een ouderwetse ghost story.

 

Soundtrack:

-Morbid Angel: Abominations Of Desolation

-Deicide: In The Minds Of Evil

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...