Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Michel

Members
  • Aantal items

    565
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Geslacht
    Niet belangrijk

Recente bezoekers van dit profiel

685 profielweergaven
  1. Brul! Nieuw stripblad voor kinderen

    Ik ook. Leuk en mooi initiatief!
  2. Je meest herlezen strip(s)

    Mijn meest herlezen strips zijn Douwe Dabbert (vooral de Heksen van Eergisteren), Storm (de albums door Don Lawrence), een paar klassieke Suske en Wiskes (o.a. Het Spaanse Spook), Donald Duck (door Barks en Al Taliaferro) en de Generaal. Sinds kort heb ik voor mezelf dezelfde regel als @Timhardt : als ik een album niet meer zal herlezen dan doe ik het weg. Dat bevalt erg goed.
  3. Striptitels met cijfers

    Storm: De Zeven van Aromater
  4. Updates Stripspeciaalzaak.be

    Er zit een foutje in de top 30 bij nummer 2. Het gaat hier om deel drie van Undertaker in plaats van deel vier.
  5. Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con

    Je zegt toch zelf "Wat een gezeik over moeite doen.....waarom zou ik dat doen ?" Hierin spreek je jezelf tegen. En elitair geneuzel? In mijn boekenkast staat ook onder andere Donald Duck en Douwe Dabbert...
  6. Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.

    Die kans bestaat inderdaad, maar dat is gelukkig nog maar een keer voorgekomen. Ook leuk aan commissies vind ik dat tekenaars regelmatig mijn verwachtingen overtreffen omdat hij/zij er meer werk van heeft gemaakt dan afgesproken. Een van mijn favoriete commissies, door Aimée de Jongh, de hoofdfiguren uit De Terugkeer van de Wespendief:
  7. Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.

    Wat vindt je er vreemd aan? Ik benader steeds vaker tekenaars voor een commissie. De meeste tekenaars nemen dit soort opdrachten aan, en rekenen ook zeer schappelijke bedragen. Achteraf hoor ik ook van tekenaars dat ze het erg leuk vonden om de tekeningen maken, misschien mede omdat ik ze erg vrij laat. Ik ben vooral met commissies begonnen omdat ik het om verschillende redenen beu ben om in de rij te staan bij tekenaars. Dan betaal ik liever voor een mooier uitgewerkte tekening.
  8. Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con

    Eppo doet dit ook bewust, die richt zich op de oude Eppo-lezer, de nostalgische 40-plusser. Op enkele uitzonderingen na ademt het blad dit ook uit. Naar mijn idee zou Eppo zich meer op de jeugd moeten richten om jongere leden aan zich te binden. Tijdens de DCC was dit ook goed zichtbaar, bij de Eppo/Uitgeverij L-stand stonden voornamelijk jongeren in de rij bij Kenny en Aimée, die overigens buiten de one-shot Reborn verder niet in Eppo heeft gestaan.. Bij de overige tekenaars was het vooral 40-plus, ook bij Romano. Met een andere aanpak , ook qua promotie, zou Storm veel populairder kunnen zijn onder de jeugd. Met een relatief onbekend stripfiguur zoals Llewelyn Flint heb ik er niet echt moeite mee, hier zijn ook maar enkele verhalen van verschenen. Maar het oudere strippubliek komt helaas vooral af op bekende titels, dit hoor ik ook van de eigenaren van de stripwinkels waar ik kom. Met hapklaar vermaak is zeker niets mis, maar er is zoveel meer. Niet alle graphic novels zijn moeilijk. Aimée's De Terugkeer van de Wespendief wordt ook aangekondigd als een graphic novel, maar echt moeilijk is het boek niet volgens mij. Op een enkele uitzondering na vallen deze strips mij erg tegen. De laatste van Willy Linthout kan ik overigens wel weer waarderen.
  9. Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con

    Ik ben het helemaal eens met jouw analyse. De inrichting van de Stripdagen zaal had inderdaad veel beter gekund. Zo was er een DuckTales-stand, waarom daar ook de Donald Duck-tekenaars niet neergezet? Nu zaten ze met nauwelijks werkruimte achterin verstopt in de stand van het Stripschap. Verder was de indeling van de zaal ook onlogisch.. veel loze ruimte, er zat geen lekkere loop in. Op jonge toppers zoals Kenny en Aimée na, zat het meeste jonge talent in het DCC-gedeelte. En terecht, ik heb van hun alleen maar positieve reacties gehoord, ook qua omzet. De meeste van hun kopers waren ook jongeren. Ik denk dat dit op de Stripdagen een stuk minder zou zijn. Natuurlijk, er liepen ook best veel jeugdige bezoekers rond op de Stripdagen, maar het gros blijft de bekende 40+ers die je op iedere stripbeurs tegen komt.
  10. Vandaag Gekocht

    Dan hebben ze voor een onervaren een heel mooie integrale afgeleverd waar sommige ervaren uitgeverijen nog veel van kunnen leren.
  11. Vandaag Gekocht

    Helaas is een deel van de verzending vertraagd door de Turkse douane. Daar doe je als ondernemer helaas niet veel aan. Op DCC vanmiddag mijn gereserveerde exemplaar opgehaald. Ik vind het een heel mooi verzorgde uitgave met een uitgebreid eerste dossier. De lijst van intekenaars dat het album kwam ophalen was best lang. Ik denk dat het wel goed komt. Ik snap niet waarom er vaak negatief wordt gedaan over dit soort initiatieven. Ze zijn heus niet achterlijk bij uitgeverij Personalia.
  12. De perfecte ''gag'' strip

    Hein de Kort tekent nog steeds, onder andere voor tijdschrift (Nieuwe) Revu en de krant Parool. Gerrit de Jager tekent onder andere wekelijks de strip Zusje voor een damesblad.
  13. Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con

    Waarom niet het gewoon een keer proberen? Misschien ben je verrast heb je een leuke dag. Er is meer dan de Stripdagen hal, in de andere hallen staan ook standhouders en tekenaars die ook op de traditionele stripbeurzen staan. Ik begrijp dat het voor oudere stripliefhebbers een omschakeling is, maar er moest iets gebeuren. Zeker voor de Stripdagen, maar straks ook voor de stripbeurzen in het algemeen. Kijk naar de gemiddelde leeftijd van een stripbeursbezoeker, die groep wordt steeds kleiner..
  14. Integrales

    Wat een negativiteit.. goh een prentje komt een album later...
  15. Stripdagen Haarlem 2018

    Op 26 t/m 27 mei.
×