Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Yan

Members
  • Aantal items

    442
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.yan-gevuld.be

Profile Information

  • Geslacht
    Niet belangrijk

Recente bezoekers van dit profiel

809 profielweergaven
  1. Je weet niet altijd of het een verzamelaar (die zorg draagt) of een lezer (die minder zorg draagt die voor je staat), op een beurs is de kans groter dat het een verzamelaar is die iets extra wil. Mijn hardcovers zijn geen probleem, mijn softcovers (die tellen 80 pagina's) leg ik neer met de cover naar beneden (dus vlakke ondergrond) en open ze ver genoeg (het pak pagina's) zodat ik kan tekenen zonder het boek te beschadigen, het enige nadeel is dan dat de koper het tekenwerk minder goed kan volgen. Je hebt gelijk: strips waren in eerste instantie een gebruiksvoorwerp (dat je kocht bij de krantenboer), dat was vòòr de dédicaces, en toen werden originele pagina's ook gewoon weggegooid eens het boek gedrukt was.
  2. Ik zorg in eerste instantie dat ik het boek niet beschadig, ik snap de tekenaars niet die pagina's of covers hard tegen de rug plooien, hebben ze dan geen respect voor hun eigen eindproduct ? Voor een waardestijging hoef je het volgens mij niet te doen, die is verwaarloosbaar denk ik (of het moet er een zijn met een krabbel van Franquin). Ik hoorde ooit een verzamelaar zeggen: 'van zodra er een naam in staat vermindert de waarde'. De tekening in het boek kan een band scheppen tussen lezer en tekenaar. Als er iets in het gesprek leuk is om naar te verwijzen, probeer ik dat te vermelden. Dus zoals Yncke zei: 'je kan tegen tekenaars praten' klopt, maar bij mij moet je opletten 😂😈. Kom eens langs in Gent, ik zit er binnen of buiten (liefst binnen > het weer is niet altijd lief voor het papier).
  3. In het Frans (en Engels) verschenen er reeds twee delen. Bezoek de man zijn FB-pagina eens, hij post veel tekeningen.
  4. Klopt, was ik vergeten. Alleen steken ze daar de tekenaars weg. Vorig jaar had ik en nog een paar andere een plekje op de markt gevraagd (o.a. ook Hennie Vaesen)
  5. Volledig mee eens. De toegang is gratis, en zo komen ook toevallige passanten ook eens een bezoekje brengen, zo kan je het strippubliek uitbreiden. Enkel Knokke-Heist en (nu ook) Brugge hanteren dezelfde formule. Dat is drempelverlagend, ook al liggen die in de kerk schots en scheef.
  6. De man op de foto is Eric Hercules en niet Eric Heuvel.
  7. Gerben, ze waren vorig jaar al duurder dan FACTS en German ComicCon. Een ander teken aan de wand was dat ik vandaag van hen nog de vraag kreeg om in te schrijven, voor een event dat binnen 6 weken plaats heeft, komt dat over als een paniekaanval.
  8. Yan

    Let's Go Digital !

    Het boek, de publicatie van een strip is de essentie van de zaak. Hoe dat tot stand komt kiest iedereen zelf. 'Originele papieren pagina's' zijn pas veel later komen boven drijven toen met het medium tot kunst verhief en grote tekenaars ons begonnen te 'verlaten'. Het papieren origineel is nu dikwijls gewijzigd naar het digitale origineel. Het leuke van dit laatste is dat je nu meerdere originelen hebt, bij elke grote wijziging aan een pagina, maak ik een nieuw origineel (ik kan dus later de evolutie van een pagina nog tonen).
  9. Jullie vinden mij er op het eerste verdiep (mooie rooie trap op), stand nr.87, ik breng er Grueson #3, poster met comic-klassiekers, en ander moois mee.
  10. Het klonk me een beetje vreemd, ja, vandaar 😉
  11. '... met prompt een reactie.'
  12. Yan

    Kampen 18 augustus

    hangt af van wat je onder een grote beurs verstaat: er komen veel tekenaars, er komen veel bezoekers, er zijn veel standen, er is een hoge omzet. Iedereen heeft daar zijn eigen visie over.
  13. @Lecram: natuurlijk heb je je tekenaars en tekenaars, het principe is echter hetzelfde. Marini die deelneemt aan de San Diego Comic Con is geen auteur met rechten op wat hij promoot, tuurlijk doet hij dat niet gratis en neemt hij geen genoegen met hotel en eten. Misschien zat zelfs zijn vakantie in de VS gekoppeld aan de overeenkomst, anderzijds kan DC/Dargaud bij het contract enkele promotionele verplichtingen hebben ingevoegd (gezien zijn de eerste promotoer in de VS en Europa). Want je hebt niet alleen tekenaars en tekenaars, maar ook uitgeverijen en uitgeverijen. Je hebt ook beurzen en beurzen. Daarnaast is het promobeleid sinds de jaren tachtig flink gewijzigd.
  14. Mee eens. Dit was de oorspronkelijke bedoeling van tekenaars meenemen naar een beurs: de promotie van een stripreeks. Eén om nieuwe klanten te winnen, twee om diegenen die het al zijn te belonen met een dédicace. Er was zelfs soms geruzie onder tekenaars omdat een uitgeverij sommige tekenaars meer meenam dan andere. Als je een boek hebt van een tekenaar dan moet dat volstaan opdat die tekenaar een handtekening of dédicace erin plaatst. Wie bij mij aan de stand komt met een boek van mij krijgt daar een tekening in (aankoop in een stripspeciaalzaak is voldoende), wie dit ooit deed weet dat het klopt. Sterker nog als iemand aandraaft met een boek waar ik aan meewerkte (geen YG-Promoties-uitgave), krijgt ook een handtekening of een tekeningetje in dat boek (ik deed dat al voor bezoekers die nog nooit één van mijn eigen albums kochten). Een beurs is promotie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...