Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

DDB vraagt op hun facebookpagina of het de moeite loont om "De koning van de Ribauds"verder te vertalen. Slechts 2 delen uitgebracht (het eerste deel eigenlijk, maar in 2 gesplitst in het Nederlands wegens een serieuze pil), in het Frans worden het er 5. Ik denk dat de kans heel groot is dat dit er doorkomt...

FB_IMG_1639268693865.jpg

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
9 uren geleden, Chorasan zei:

DDB vraagt op hun facebookpagina of het de moeite loont om "De koning van de Ribauds"verder te vertalen. Slechts 2 delen uitgebracht (het eerste deel eigenlijk, maar in 2 gesplitst in het Nederlands wegens een serieuze pil), in het Frans worden het er 5. Ik denk dat de kans heel groot is dat dit er doorkomt...

🤞🤞🤞

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 uur terug, cartoonesk zei:

Ik heb eerder geschreven dat ik dacht dat die wel zou vertaald worden maar helaas nog nergens bevestiging gelezen. Ik heb zelfs Dupuis en weekblad Spirou erover gemaild maar geen reactie... 

 

Aangezien ze in de webshop van SU nog steeds proberen tegen hoge korting af te raken van andere soortgelijke uitgaven is de kans klein dat hier nog een NL-versie van gaat komen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 24/1/2022 om 22:58, cinco zei:

Ik geloof je wel, cinco. Ik bedoelde dat het spijtig zou zijn als De miniatuurtjes niet in het Nederlands zou verschijnen na zo lang te wachten sinds de eerste aankondiging in 2019! Maar ik heb hem nu in het Frans en ben er heel blij mee! :) 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op 5/1/2022 om 11:17, hemweg zei:

Weet iemand of deze in het Nederlands verschijnt?

image.png.1a8fb58c701075fa9996ea419f23b956.png

Ik heb tekenaar Philippe Wurm onlangs gezien. Hij heeft me verteld dat hij absoluut een vertaling wil. Hij zal dit zelf aankaarten bij Glénat. Als Glénat de vertaling niet ziet zitten, zal hij vragen om de vertaalrechten vrij te geven zodat een andere uitgever de vertaling kan doen. Ik heb hem aangeraden om dan eens te polsen bij Daedalus, als potentiële kandidaat, aangezien zij eerder al een soortgelijk album over Jacobs vertaald hebben (Het Jacobs-teken). Als ik me niet vergis, is dat album zelfs herdrukt. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd ...

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 11/3/2022 om 14:09, Warson zei:

Ik heb tekenaar Philippe Wurm onlangs gezien. Hij heeft me verteld dat hij absoluut een vertaling wil. Hij zal dit zelf aankaarten bij Glénat. Als Glénat de vertaling niet ziet zitten, zal hij vragen om de vertaalrechten vrij te geven zodat een andere uitgever de vertaling kan doen. Ik heb hem aangeraden om dan eens te polsen bij Daedalus, als potentiële kandidaat, aangezien zij eerder al een soortgelijk album over Jacobs vertaald hebben (Het Jacobs-teken). Als ik me niet vergis, is dat album zelfs herdrukt. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd ...

Ja, er komt een vertaling van de stribiografie over Edgar P. Jacobs door Philippe Wurm en François Rivière. Daedalus geeft het dit najaar uit in hardcover en softcover.

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Marc Eacersall heeft tot nu toe drie strips geschreven. De twee die ik las zijn erg goed (Antananarivo en GoSt111). Wordt dit een derde voltreffer? En moet ik die in 't Frans kopen? Het verhaal over de muiterij op de Bounty en hoe de muiters zich op Pitcairn vestigden is gekend, maar ik ben toch nieuwsgierig naar dit boek.

 

1_pitcairn-l-ile-des-revoltes-du-bounty-

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
24 minuten geleden, De Hollander zei:

Intrigerende cover, DDB?

 

19 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Deze is eind vorig jaar verschenen. In de trent van Leo's reeksen. Hopelijk wordt hij vertaald.

 

Couv_434397.thumb.jpg.fa620603d3c8bc6c25b219853e448dc7.jpg

 

Ik heb 'm in een engelstalige hardcover-editie van Humanoids in de winkel gehad. Behoorlijk middelmatige strip. Zal hier niet opnieuw onderdeel uitmaken van het permanente assortiment...

 

 

51rEX-K+f+L._SX373_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie
21 uren geleden, Neat Stuff zei:

Die zijn er genoeg hoor. Je vindt ze alleen niet zo vaak op dit soort 'middelmatige' titels.

 

Tja, dan focus ik mij misschien op de verkeerde uitgaven.

Maar je hebt mijn nieuwsgierigheid wel gewekt.

Kan je enkele mooie titels geven van de afgelopen 1,5 jaar, waarvan jij zegt, dit zijn aanraders. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...