Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

Op 9/8/2022 om 00:04, esteban² zei:

Geruisloos opgedoken, de vertaling van Elles deel 1.  Maar niet zo vlot verkrijgbaar heb ik al vernomen.  Enkel HC, 14 euro.  'k Vrees nu al voor de vervolgen ...

 

image.thumb.png.dc904a021ddf8043cde570bd5a048b37.png


Ik had elders gelezen dat dit mogelijk al stopgezet is in vertaling. Dus deze week naar gevraagd bij Standaard Uitgeverij.  Daar werd gezegd dat het voorlopig niet meer op de planning staat en sowieso niet voor dit jaar. Tjah.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 minute ago, Waldorf said:

Ik denk dat zowat alles van Toulhoat vertaald is, dus waarom niet. Hij houdt ook een strak tempo aan. De vorige van Brugeas en Toulhoat, Het piratenrijk, is vertaald door Dark Dragon.

De kozakken-reeks is nog niet vertaald. Deel 2 komt daarvan al uit. Hij tekent aan een stevig tempo.

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Iemand een idee of deze IMG_9480.thumb.jpeg.574f026e869c640829ecb994a12ad559.jpegooit vertaald gaat worden? Er zijn al verschillende delen uit. 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 21/5/2023 om 14:22, mojo zei:

Iemand een idee of deze IMG_9480.thumb.jpeg.574f026e869c640829ecb994a12ad559.jpegooit vertaald gaat worden? Er zijn al verschillende delen uit. 

 

Het zal de Engelse vertaling worden voor mij:

 

https://www.amazon.nl/Homicide-Graphic-Novel-Part-One/dp/1250624622/ref=sr_1_8?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=3SWTSPAOOJJLV&keywords=homicide+squarzoni&qid=1685453083&sprefix=homicide+squarzoni%2Caps%2C58&sr=8-8

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Op 30/5/2023 om 15:27, mojo zei:

Ik ken de TV Reeks Homicide , life on the street. Ik vond die schitterend.

Alles van David Simon vond ik geniaal.

Ondertussen het eerste  deel proberen lezen en het valt me bar tegen moet ik zeggen.

Er komt een tweede en laatste deel maar dat ga ik niet kopen. Is te oppervlakkig. Teveel verklarende teksten en

te weinig dialoog.

 

 

 

Link naar reactie
On 3/11/2023 at 6:02 PM, Waldorf said:

Zelfs in het Frans krijgt dat boek kritiek omdat het duur is . In het Nederlands zal een oplage veel kleiner en dus nog duurder zijn. Ik weet niet of er een uitgever in ons taalgebied dat wil aanpakken. 

Het is een boek van 136 pagina's. Wellicht is het geschikt om in drieen geknipt te worden. Een uitgave als een deel lijkt me commercieel riskant voor een uitgever. 

Link naar reactie
12 minutes ago, Tweetie said:

Het is een boek van 136 pagina's. Wellicht is het geschikt om in drieen geknipt te worden. Een uitgave als een deel lijkt me commercieel riskant voor een uitgever. 

Hokka Hey knippen ze ook in twee delen. Het zijn dan nog twee dikke delen. Dat is zeker een mogelijke aanpak. Ten opzichte van de originele uitgave betaal je wel 60 euro. ipv. 22. Dat is de prijs van de vertaling.

 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

Hokka Hey knippen ze ook in twee delen. Het zijn dan nog twee dikke delen. Dat is zeker een mogelijke aanpak. Ten opzichte van de originele uitgave betaal je wel 60 euro. ipv. 22. Dat is de prijs van de vertaling.

Het verschil in prijs zit vooral in de oplages. De Franstalige oplage en potentiële klanten is veel en veel groter dan de Nederlandstalige. 

Link naar reactie

Dergelijke boeken blijven een drama in vertaling. Ik heb de originele hier. Mooi vormgegeven, 223 bladzijden. Stoffen rug met opdruk in een soort zilver. Maar het belangrijkste is dat het hele album op een mat papier gedrukt is. Een stevige papiersoort dat het tekenwerk van Neyef, die veel met lichteffecten werkt, heel goed laat uitkomen. En dat maar voor indertijd 27 euro (dure winkel blijkbaar). Over de prijs en het aantal delen kan je nog discussieren. Maar het spijtige gaat vooral dat glad papier zijn dat Daedalus gebruikt. Enfin. ik ben er aan ontsnapt.

 

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, linthout zei:

Ik ken de TV Reeks Homicide , life on the street. Ik vond die schitterend.

Alles van David Simon vond ik geniaal.

Ondertussen het eerste  deel proberen lezen en het valt me bar tegen moet ik zeggen.

Er komt een tweede en laatste deel maar dat ga ik niet kopen. Is te oppervlakkig. Teveel verklarende teksten en

te weinig dialoog.

 

 

 

Ik heb ondertussen op vakantie het boek tweedehands gekocht. Ik ga eerst dat lezen en bekijk later die comic nog wel eens, maar klinkt al niet te veelbelovend. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 29/7/2023 om 12:34, linthout zei:

Is de graphic novel een bewerkte versie van dat boek?

Die graphic novel is mooi getekend, mooi uitgegeven.

Voldoet voor mij niet qua leesbaarheid. Maar misschien moet ik

het nog een kans geven....Misschien 'zie' ik het nog niet....

 

Klopt, eerst het boek, daarna de tv-serie en nu de stripbewerking. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...