Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

Op de website van Saga staan de Nederlandse covers van de nieuwe albums van beide series al aangekondigd...  :e005:

 

 

Gaat Saga hier nog mee verder?Deel 4 verschijnt binnenkort in het Frans,

 

2921_500.jpg

 

Met betrekking tot Saga : gaan ze met onderstaande ook verder ???  (Zeg alsjeblief : Tuurlijk! ;) )

51oktx3ugIL._.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Vandaag op de website van de plaatselijke stripboer:

"Uitgeverijen Casterman en Glénat laten weten dat volgende reeksen niet verdergezet worden en volgende titels dus NIET verschijnen in het Nederlands:

CASTERMAN:
Ongekroonde helden 2: Lodewijk XIV en Fouquet
Virginia 2: Delirium Tremens
Last man 4
Historische personages: Vercingetorix

GLENAT:
Qumram: Boek 3
One Piece 18
Fruits Basket 12
Gals 9
Hoshin Engi 10
De katamarom 42"

Voor wie er iets aan heeft...

Link naar reactie

Franse strips kan je in normaal gezien gelijk welke stripspeciaalzaak bestellen. Ik doe het vaak in die waar ik heen ga, maar daar is sowieso al een Franstalig aanbod.

Ja tuurlijk. Op het vlak van nieuwigheden is bijvoorbeeld De Poort het walhalla.

Maar wat betreft oudere reeksen, pakweg Bas de Cuir, is dat heel andere koek.

Ik heb er ooit eentje per toeval gevonden in een boekenwinkel in Parijs toen deze allang als "épuisé" te boek stond, maar mankeer er nog altijd één.

Op http://www.priceminister.com/ vind je doorgaans alles wat uitverkocht is, maar de prijzen zijn er dan ook naar.

 

Ik zoek nog naar een Franstalige winkel in de trend van Adhemar en Pierke op Nederlandstalig gebied...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

 

 

Ik zoek nog naar een Franstalige winkel in de trend van Adhemar en Pierke op Nederlandstalig gebied...

 

http://www.slumberlandbd.com/serie.php?name=La+Saga+de+Bas+de+Cuir  is misschien interessant ?

 

Slumberland is de site van een 6tal samenwerkende boekenwinkels.  Af en toe vind ik er wel een OOP BD aan standaard prijs, dus toch de moeite waard om te checken alvorens (te)veel te betalen...

 

Die 'Bas de Cuir' ziet er trouwens een leuke reeks uit, kende ik nog niet van Ramaïoli.  ...Must....resist...temptation.... :e005:

Link naar reactie

Ja tuurlijk. Op het vlak van nieuwigheden is bijvoorbeeld De Poort het walhalla.

Maar wat betreft oudere reeksen, pakweg Bas de Cuir, is dat heel andere koek.

Ik heb er ooit eentje per toeval gevonden in een boekenwinkel in Parijs toen deze allang als "épuisé" te boek stond, maar mankeer er nog altijd één.

Op http://www.priceminister.com/ vind je doorgaans alles wat uitverkocht is, maar de prijzen zijn er dan ook naar.

 

Ik zoek nog naar een Franstalige winkel in de trend van Adhemar en Pierke op Nederlandstalig gebied...

Daarvoor moet je in Brussel zijn en een gelijkaardige winkels is Forbidden Zone.

Link naar reactie

http://www.slumberlandbd.com/serie.php?name=La+Saga+de+Bas+de+Cuir  is misschien interessant ?

 

Slumberland is de site van een 6tal samenwerkende boekenwinkels.  Af en toe vind ik er wel een OOP BD aan standaard prijs, dus toch de moeite waard om te checken alvorens (te)veel te betalen...

 

Die 'Bas de Cuir' ziet er trouwens een leuke reeks uit, kende ik nog niet van Ramaïoli.  ...Must....resist...temptation.... :e005:

Merci, ga ik eens in de gaten houden. De prijzen lijken me alleszins niet overdreven. Dertien euro is niks. Helaas zit het deel dat ik zoek er niet bij. op priceminister staat het wel, voor 78 euro...

 

Als je zo een honderdtal épuisés zoekt, begin maar eens...  :e001:

 

PS: Bas de Cuir stond lang aangekondigd bij Talent als "Leatherpants".

Helaas ging de uitgeverij toen overkop, maar wie weet, komt er ooit toch nog een release in het Nederlands.

Quetzalcoatl zou volgens Kontiki ook nog verder gezet worden, dus hoop doet leven...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Bas de cuir ziet er inderdaad leuk uit.Enkele jaren geleden ook overwogen dit te gaan zoeken.

Maar er is nog niets van gekomen.

In Brussel heb je nog wel leuke winkels waar misschien iets te vinden is : Le dépot , Little Nemo , La bande de six nez (is wellicht

pas gestopt ),Petits papiers , en nog enkele rond de Anspach...

Link naar reactie

Rond en op de Anspachlaan heb je inderdaad een mooi aanbod van franstalig tweedehands. Als ik in Brussel ben, passeer ik daar altijd even.

 

Ik ga ook vaak binnen in MultiBD en Brusel (beide Anspachlaan), maar voor ouder werk is Le Dépot in de Zuidstraat inderdaad een goed adres. Je hebt daar ook verschillende tweedehands boekenzaken, die ook veel strips hebben ...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zit er nog een waterkansje in dat deze vertaald wordt ?

 

Couv_211270.jpg

 

Of koop ik 'm best gewoon in 't Frans... (...ik voel 't wel al een beetje aankomen hoor :e001: ...)

 

Bestaat deze wel in het Frans? 12Bis is door Glenat overgenomen. Muraqqa #1 staat bij Glenat op in de catalogus op hun site in de 12Bis collectie, maar #2 is daar niet te vinden.

Link naar reactie

Bestaat deze wel in het Frans? 12Bis is door Glenat overgenomen. Muraqqa #1 staat bij Glenat op in de catalogus op hun site in de 12Bis collectie, maar #2 is daar niet te vinden.

 

Op bédétheque staat ie geregistreerd als door 12Bis uitgeven in maart 2014, vandaar dat ik ervan uitging dat die al beschikbaar was in 't Frans.  Echter, bij verder gegoogle vind ik nergens verdere bevestiging, en op Amazon etc is het album niet (meer ? - cfr caption hieronder, bold nadruk mijnentwege) te krijgen.  Verwarrend, maar ik denk dat ie dus inderdaad niet uitgegeven is  Thx om me daarop attent te maken Tweetie..

 

Amazon over Muraqqa deel 2 : "Actuellement indisponible.

Nous ne savons pas quand cet article sera de nouveau approvisionné ni s'il le sera."

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ooit plannen geweest om deze te vertalen?

Er zijn van sommigen vertalingen in het Duits en het Engels maar niet in het Nederlands

1c.jpg1c.jpgCliftonSerieActuellehs_26072009_200539.j

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Clifton is stopgezet in vertaling. Ik heb de ontbrekende albums zelf ook in het Frans gekocht. De hele reeks, uitgezonderd diverse kortverhalen, bestaat ook als integrale reeks bij Lombard, enkel Frans.

 

De laatste cover die je toont is van een illegale editie.

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik ook nog graag de vervolgen op De Onweerstaanbare Zorfelin  vertaald zien, voor de volledigheid.

Ideetje voor Arcadia?

chick-bill-tome-70-qui-veut-gagner-filonchick-bill-tome-69-secret-geant-flure.jp

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Chick Bill is voor hen een probleemgeval. Ze verkopen veel of hoofdzakelijk op stripbeurzen en dan wil een signeersessie al eens helpen om de verkoop te bevorderen. Bovendien helpt de exclusievere toevoeging van de beperkte, genummerde oplage, maar ook een handtekening om hun publiek te paaien. Aangezien Tibet dood is, is dat allemaal niet meer mogelijk.

Link naar reactie

 

De laatste cover die je toont is van een illegale editie.

Ah, vandaar dat ik de cover maar één keer op het net vond...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Chick Bill is voor hen een probleemgeval. Ze verkopen veel of hoofdzakelijk op stripbeurzen en dan wil een signeersessie al eens helpen om de verkoop te bevorderen. Bovendien helpt de exclusievere toevoeging van de beperkte, genummerde oplage, maar ook een handtekening om hun publiek te paaien. Aangezien Tibet dood is, is dat allemaal niet meer mogelijk.

Misschien kan een (extra) ex-librisje deels soelaas bieden...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...