Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
makyousei

Star Wars Comics

Recommended Posts

On 3/11/2018 at 6:07 AM, Dark Dragon Books said:

De Thrawn Trilogie is het geworden. Die gaan we dit jaar nog alle 3 uitbrengen. Eerst in luxe hardcover, daarna softcover. Vergelijkbaar dus met de Remasterd filmalbums.

IMG_5948.JPG

Manly tears....:e007: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 12-3-2018 om 07:00, g4rc zei:

Hoi

Hoe gaat dat dan in zijn werk deze vertaling?

Zal best een heel werk zijn

Klopt, en ondanks de grote hoeveelheid nieuwe titels blijft elke losse titel elke keer weer een uniek project. Gelukkig hebben we een goed team van mensen die zich met hart en ziel inzetten om maandelijks mooie strips te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is nog steeds jammer voor Dark Horse, maar soit ;) 
Ik heb me enkele Marvel Epic Collections van Star Wars gekocht, ter vervanging van mijn onvolledige DH SW collectie. Die Epics worden nl redelijk chronologisch uitgegeven, en alles wat ik wil zit mooi samen in de verschillende reeksen, dus ik mis niks van wat ik wil, en er zitten geen comics tussen die ik niet interessant vind. Bij mijn DH bundels was dat wel anders. De enige van DH die ik gehouden heb, zijn de bundels met de tweede helft van de Quinlan Vos saga :)

Gekocht: 
The Newspaper Strips 1 & 2, 't is jaren geleden dat ik die van Al Williamson en Archie Goodwin nog heb gelezen, maar dat was top kwaliteit. Volume 1 bundelt ook de strips van voor AW en AG, en die zijn oa van Russ Manning, ook goed, maar wat daarna komt is prachtig; 
The Rebellion 1, 2 & 3, en The New Republic 4 (Heir to the Emire enz.).  

Allemaal comics die zich afspelen tijdens en net na de originele SW film trilogie dus. Nostalgia is a bitch. 
Het lezen is een vijf jaren plan :) 

https://starwars.fandom.com/wiki/Epic_Collection

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/9/2019 om 21:36, spock zei:

Ik heb me enkele Marvel Epic Collections van Star Wars gekocht, ter vervanging van mijn onvolledige DH SW collectie. Die Epics worden nl redelijk chronologisch uitgegeven, en alles wat ik wil zit mooi samen in de verschillende reeksen, dus ik mis niks van wat ik wil, en er zitten geen comics tussen die ik niet interessant vind. Bij mijn DH bundels was dat wel anders. 

Gekocht: 
The Newspaper Strips 1 & 2, 't is jaren geleden dat ik die van Al Williamson en Archie Goodwin nog heb gelezen, maar dat was top kwaliteit. Volume 1 bundelt ook de strips van voor AW en AG, en die zijn oa van Russ Manning, ook goed, maar wat daarna komt is prachtig; 
The Rebellion 1, 2 & 3, en The New Republic 1 tem 4 (voorlopig). New Republic 2 & 3 bundelen de X-Wing Rogue Squadron comics, en die heb ik nooit gelezen, want ik kon die nooit allemaal vinden (toen dat wel nog zo was, kocht ik dat natuurlijk niet...tja). 

Allemaal comics die zich afspelen tijdens en net na de originele SW film trilogie dus. Nostalgia is a bitch. 

Ik kocht jaren terug de Dark Dragon NL uitgaves maar toen ze op een gegeven moment de beslissing namen om C3PO uit te brengen in vertaling en Lando niet .... toen was de liefde over.

Ik ben nu de trades aan het verzamelen en ook de Epic Collections.

Ik heb in de Epic Collections volgende delen:

- Old republic 1

- Rise of the sith 1 & 2

- The clone wars 1 & 2

- The empire 1

- The original Marvel years 1

Eén nadeel bij Marvel vind ik wel is dat ze soms rare beslissingen nemen.

Ik heb alle filmstrips in hardcover maar The last jedi en Solo zijn enkel als TPB beschikbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

The Origninal Marvel Years heb ik eerst op het Internet eens goed bekeken, en dan beslist dat dat niks voor mij is. Lijkt helemaal iets anders dan de Newspaper strips ;) 
De rest zal ik dan later wel eens bekijken, eerst lezen wat ik nu gekocht heb. Uit de Clone Wars zou ik misschien Quinlan Vos' verhaallijn wel willen, als die mooi in aparte Epics mocht zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die newspaper strips lijken mij ook nog wel de moeite. Maar dan puur en alleen vanwege het ambacht wat erin is gestoken.

Voor de rest vind ik dit soort strips vaak buitengewoon oninteressant.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vraag me af welke de beste versie is voor die newspaper strips. Enerzijds die epic collections van Marvel of anderzijds de IDW uitgave.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wist niet eens dat IDW die ook uitgaf. De Epics zijn alleszins veel vollediger dan de Dark Horse TP uitgaves van vroeger. 

Gisteren naar Star Wars Resistance beginnen kijken. Is leuk :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Ronald A zei:

Ik vraag me af welke de beste versie is voor die newspaper strips. Enerzijds die epic collections van Marvel of anderzijds de IDW uitgave.

Die van IDW zijn in zwart-wit en in mooie oblong uitgaves. Marvel is wel iets goedkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Epic collections van Marvel zijn vrij licht van materiaal. De bedoeling daar is om relatief goedkope bundels te brengen van klassieke verhaallijnen. IDW zal dus zeker bibliofieler zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/9/2019 om 21:36, spock zei:

Ik heb me enkele Marvel Epic Collections van Star Wars gekocht, ter vervanging van mijn onvolledige DH SW collectie. Die Epics worden nl redelijk chronologisch uitgegeven, en alles wat ik wil zit mooi samen in de verschillende reeksen, dus ik mis niks van wat ik wil, en er zitten geen comics tussen die ik niet interessant vind. Bij mijn DH bundels was dat wel anders. De enige van DH die ik gehouden heb, zijn de bundels met de tweede helft van de Quinlan Vos saga :)

Gekocht: 
The Rebellion 1, 2 & 3, en The New Republic 4 (Heir to the Emire enz.).  

Op 29/9/2019 om 13:44, Ronald A zei:

Ik kocht jaren terug de Dark Dragon NL uitgaves maar toen ze op een gegeven moment de beslissing namen om C3PO uit te brengen in vertaling en Lando niet .... toen was de liefde over.

Ik ben nu de trades aan het verzamelen en ook de Epic Collections.

Ik heb in de Epic Collections volgende delen:

- Old republic 1

- Rise of the sith 1 & 2

- The clone wars 1 & 2

- The empire 1

- The original Marvel years 1

Eén nadeel bij Marvel vind ik wel is dat ze soms rare beslissingen nemen.

Ik heb alle filmstrips in hardcover maar The last jedi en Solo zijn enkel als TPB beschikbaar.

Ik heb The Menace Revealed vol. 2 ook maar gekocht, die bevat oa het begin van de Quinlan Vos Saga :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 23/10/2019 om 15:29, spock zei:

Ik heb The Menace Revealed vol. 2 ook maar gekocht, die bevat oa het begin van de Quinlan Vos Saga :) 

Ik heb vorige week 'The Marvel art of Star Wars' gekocht.

Leuke hardcover maar gaat hoofdzakelijk over de nieuwe Marvel canon comics.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Begonnen met het kijken van Mandalorian. Toffe serie, het is allemaal al wel eens eerder verteld en heeft duidelijk invloeden v westerns, kurasawa, lone wolf en cub etc, maar het is een goede mix en leuk verteld. Ik kijk er naar uit om te weten hoe het afloopt en dat is al lang geleden dat ik dat gevoel nog had. 

ik heb door de serie ook zin gekregen om Dark Times nog eens boven te halen, 1 vd laatste series door Dark Horse. Benieuwd of ik ze nog steeds zo goed vind. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb onlangs de Dass Jennir verhaallijn van Dark Times opnieuw gelezen (4 van de 7 trades + twee comics van voor DT), en vond die nog steeds goed. De rest heb ik niet meer, want die vond ik niet zo interessant. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Idd, het zijn vooral die Dass Jennir delen die de moeite zijn, al ben ik van plan om de rest ook te herlezen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...