Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Alan Moore

Recommended Posts

25 minuten geleden, linthout zei:

Nog zo een...Schitterend getekend, geregeld geniaal. En dikwijls snap ik er niks van...

We moeten eens een topic beginnen met 'moeilijke strips'. En een of andere slimmerik mag ze dan komen uitleggen.

Is dat niet de Andreas thread?

Deel dit bericht

Link naar bericht

by 

Alan Moore (Goodreads Author),

Eddie Campbell

Oriana's review

Aug 12, 2013

did not like it

bookshelves: books-with-pix, jugs-capes, read-2011, book-i-hate-you

This was #17 for Jugs & Capes.

I hated every goddamn minute of it.

I hated the cramped, schizophrenic writing that made my eyes cross. I hated the stark, sketch-y drawing that were so vague you couldn't ever tell who was who. I hated the gore and the period-"appropriate" racism and classism. I hated all the characters—the flippety-gibbet women and the cold cruel calculating men and everyone in between. I hated the inexplicable worlds-within-worlds twistiness of the myriad occult subplots. I hated the bleakness. I even hated the massive heft of the goddamn book itself, which was impossible to hold comfortably in any position, especially outside on my stoop, especially on the subway, especially anywhere except I guess sitting in a massive velvet armchair in some vast dark-wood-paneled drawing room where rich white men drink sherry and chortle over their monocles. Or something like that, I don't fucking know.

Alan Moore is a very insane man, and although I was blown away by Watchmen, this book made me never want to read anything else he's written ever again. I'm not totally sure I even finished it, although I do think I remember some very unsatisfying closing scene with two old dudes on a bluff talking about how no one ever found out what they'd done? Did that happen? I don't fucking know, it's two years since I read it and I think I blocked most of it out.

Fuck this book, is what I'm saying.

De leukste "bad review"  ooit gelezen, Alan moore lijkt me iemand met humor en zelfspot die deze recensie ingelijst boven zijn bed heeft 

hangen, een mooier eerbetoon kun je niet verkrijgen

Om misverstanden te voorkomen, ik vind From Hell juist een van de geniaalste strips ooit gelezen, weliswaar in het Nederlands met de 

veronderstelling iedere nuance beter te kunnen begrijpen.

Volgend project gaat vermoedelijk Promethea worden, helaas is mijn Engels redelijk ( laag geschoolde reper) en dit schijnt niet een van

zijn meest gemakkelijke werken te zijn.

The league of extraordinary gentlemen in het Engels ging mij prima af.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oriana is duidelijk een delicaat sneeuwvlokje. 

2 uren geleden, bouncer zei:

Volgend project gaat vermoedelijk Promethea worden, helaas is mijn Engels redelijk ( laag geschoolde reper) en dit schijnt niet een van

zijn meest gemakkelijke werken te zijn.

Eerlijk? Als je jezelf echt een laag geschoolde reper vind, dan hoop ik dat je er een beetje doorheen kunt komen. 

Je kunt, als je bereid bent om te bladeren, een serie reviews over deze comics lezen op weeklydose.com . Of als je iets recenters en compacters wil dan helpt deze review misschien ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, Retardi zei:

Oriana is duidelijk een delicaat sneeuwvlokje. 

Eerlijk? Als je jezelf echt een laag geschoolde reper vind, dan hoop ik dat je er een beetje doorheen kunt komen. 

Je kunt, als je bereid bent om te bladeren, een serie reviews over deze comics lezen op weeklydose.com . Of als je iets recenters en compacters wil dan helpt deze review misschien ook. 

Bedankt voor de info !

Op zich weet ik me wel te redden, soms valt het kwartje na herlezen wat later, maar een beetje meer moeite doen vind ik

niet zo een probleem, sommige mensen doen kruiswoordraadsels, ik lees liever Moore of Gaiman.

Over Gaiman gesproken, is Oriana niet gewoon een practical joke van.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.a0e6e3a973b81396eb37131f93eac7a5.png

In de afgelopen Catawiki comic veiling werd deze afgetikt voor maar liefst 471 euro, heb 'm helaas voorbij moeten laten gaan.

Mijn gelukwensen aan de winnende bieder, maar de prijs was mij een tikkeltje te wild amigo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, bouncer zei:

image.thumb.png.a0e6e3a973b81396eb37131f93eac7a5.png

In de afgelopen Catawiki comic veiling werd deze afgetikt voor maar liefst 471 euro, heb 'm helaas voorbij moeten laten gaan.

Mijn gelukwensen aan de winnende bieder, maar de prijs was mij een tikkeltje te wild amigo.

Daar mag je blij mee zijn. Kijk eens naar die randen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, Retardi zei:

Daar mag je blij mee zijn. Kijk eens naar die randen.. 

Inderdaad wat rafelige randjes, maar dit zijn ook de papieren? omslaghoezen.

Het meest frustrerende vind ik echter leessporen in de vorm van chocolade of andere onduidelijke etensresten van de 

vorige eigenaar, meestal mieter ik die meteen in de papierbak.

Bij boeken ter waarde van een wat groter bedrag blijft het bij enkele krachttermen, en getergd de vlek proberen weg te

werken, wat vooral bij chocolade vlekken niet lukt.

Wist je dat speeksel een prima reinigingsmiddel is?, vooral voor wat oudere Hard covers, wat is dat eigenlijk met eten

en lezen tegelijkertijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, bouncer zei:

Inderdaad wat rafelige randjes, maar dit zijn ook de papieren? omslaghoezen.

Het meest frustrerende vind ik echter leessporen in de vorm van chocolade of andere onduidelijke etensresten van de 

vorige eigenaar, meestal mieter ik die meteen in de papierbak.

Blegh.. En terecht... Ik heb ooit de fout gemaakt om enkele Generaal albums van iemand over te nemen.. Ze roken naar sigaretten en er zaten haren in... 🤢 Voor forse bedragen verwacht ik ook dat je iets fatsoenlijks krijgt. De beschadigde omslaghoezen zijn voor mij een harde nyey.

Daarom ben ik geen fan van tweedehands. Ik wacht wel op de tweede Promethea hardcover die binnenkort verschijnt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ondertussen 2/3 van Providence gelezen.  (Heb in World's End de verzamelbox gekocht.) Zware kost.  Dit lees je niet vlotjes uit.  Ik ben er wel van in de ban.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, Koen zei:

Ondertussen 2/3 van Providence gelezen.  (Heb in World's End de verzamelbox gekocht.) Zware kost.  Dit lees je niet vlotjes uit.  Ik ben er wel van in de ban.  

Providence vind ik echt een van Moore zijn beste. Beter dan sommige andere klassiekers van hem zelfs!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb thuis het door hem gesigneerde Jerusalem boek liggen maar vind niet voldoende tijd om de 1280 bladzijden te trotseren.

Iemand het al gelezen.?

images?q=tbn:ANd9GcTr4ZP10FkglwWovoYowFx

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Timhardt zei:

Providence vind ik echt een van Moore zijn beste. Beter dan sommige andere klassiekers van hem zelfs!

Echt waar? Dat zie ik dan weer niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Retardi zei:

Echt waar? Dat zie ik dan weer niet.

2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/2/2019 om 17:32, linthout zei:

Promethea

Nog zo een...Schitterend getekend, geregeld geniaal. En dikwijls snap ik er niks van...

We moeten eens een topic beginnen met 'moeilijke strips'. En een of andere slimmerik mag ze dan komen uitleggen.

c4eb5fe3360a87b2275dff2cdd8124c7_origina

Wat Willy hier zegt heeft bij mij zeker ook betrekking op Providence.  Waar Neonomicon nog een redelijk toegankelijke, spannende doch groteske strip was, dan is het erop volgende 'Providence' veel moeilijker te vatten, uiterst ambitieus (zelfs voor iemand als Alan Moore).  De drie hardcovers (12 issues) vragen veel van de lezer.  Aan de meeste delen was ik meer dan een uur zoet, vooral door de geschreven pagina's.  Het feit dat ik geen kenner ben van zowel het werk als het leven van H.P. Lovecraft maakt het allemaal moeilijker te verteren, zeker gezien praktisch elke pagina vol referenties naar het werk/leven van die auteur staat.
Ben een tweetal weken in de ban geweest van Providence, zelfs al snapte ik niet alles.  Dit is waarschijnlijk de "moeilijkste" strip die ik ooit heb gelezen.

Het tekenwerk van Jacen Burrows dwingt bewondering af.  Dit moet een extreme uitdaging zijn geweest en hij doorstond dit met glans.  

23066613.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Koen zei:

c4eb5fe3360a87b2275dff2cdd8124c7_origina

Wat Willy hier zegt heeft bij mij zeker ook betrekking op Providence.  Waar Neonomicon nog een redelijk toegankelijke, spannende doch groteske strip was, dan is het erop volgende 'Providence' veel moeilijker te vatten, uiterst ambitieus (zelfs voor iemand als Alan Moore).  De drie hardcovers (12 issues) vragen veel van de lezer.  Aan de meeste delen was ik meer dan een uur zoet, vooral door de geschreven pagina's.  Het feit dat ik geen kenner ben van zowel het werk als het leven van H.P. Lovecraft maakt het allemaal moeilijker te verteren, zeker gezien praktisch elke pagina vol referenties naar het werk/leven van die auteur staat.
Ben een tweetal weken in de ban geweest van Providence, zelfs al snapte ik niet alles.  Dit is waarschijnlijk de "moeilijkste" strip die ik ooit heb gelezen.

Het tekenwerk van Jacen Burrows dwingt bewondering af.  Dit moet een extreme uitdaging zijn geweest en hij doorstond dit met glans.  

23066613.gif

Wow, vond je? Ik vond Providence helemaal niet zo lastig. Ik moet wel toegeven dat ik het werk van lovecraft wel goed ken. Gemakkelijk was het ook niet, eerder bevreemdend, maar ik liet me er super graag op meedrijven. Ik ben fan van Providence. Meer dan loeg bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik twijfelde om die box te kopen... Maar ondertussen hoef ik niet meer te twijfelen want hij wordt door Cheap Comics al verkocht voor het dubbele van de oorspronkelijke prijs...Dat is hij me niet waard. Heb wel spijt dat ik hem niet meteen gekocht heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, linthout zei:

Ik twijfelde om die box te kopen... Maar ondertussen hoef ik niet meer te twijfelen want hij wordt door Cheap Comics al verkocht voor het dubbele van de oorspronkelijke prijs...Dat is hij me niet waard. Heb wel spijt dat ik hem niet meteen gekocht heb.

Vond de oorspronkelijke prijs al te hoog maar kon het toch niet weerstaan...  (en ik had een volle klantenkaart waardoor ik die 'zonder te betalen' kon mee naar huis nemen ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht

Moore is ontegenzeggelijk een fenomeen, een briljante geest die in de evolutie van het beeldverhaal op eenzame hoogte

staat.

Toch in het geval van Providence had hij als auteur kunnen bedongen dat een product van zijn hand regulier herdrukt en

verkrijgbaar is tegen redelijke prijzen.

Ik wil dit zeer graag lezen, maar weiger om belachelijke prijzen te betalen, dit zou onze anarchistische vriend ter harte

kunnen nemen.

In zijn nieuw herwonnen vrijheid een uitgever worden van zijn eigen werk, dit zou ook veel meer aansluiten bij zijn visie

en wereldbeeld.

By the way, welkom terug Koen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/11/2019 om 17:17, linthout zei:

Nou, dan denk ik dat ik de sets in mijn winkel ook maar ga opprijzen voordat de koopjesjagers komen... 

giphy.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, bouncer zei:

Toch in het geval van Providence had hij als auteur kunnen bedongen dat een product van zijn hand regulier herdrukt en

verkrijgbaar is tegen redelijke prijzen.

Ik wil dit zeer graag lezen, maar weiger om belachelijke prijzen te betalen, dit zou onze anarchistische vriend ter harte

kunnen nemen.

Het is een mooie box hoor. Een paar weken roggebrood eten is goed voor de spijsvertering. :D 

Dat gezegd hebbende. Avatar Press word overeind gehouden door een businessmodel wat is gebaseerd op de mensen die bereid zijn om tig variantcovers te kopen (en de uitbuiting van mindere stripmakerS) . En door een paar handige acties hebben ze een klein catalogusje van enkele grote namen weten te verzamelen die gek genoeg daarna nooit meer voor hen gewerkt hebben. ;), 

Providence is een licht ironische titel. Het is vrij rap tot stand gekomen toen Alan Moore  in hogere sferen verkeerde en tot zijn schrik ontdekte dat er het een en ander mis was met zijn belastingaanslag. Hij had geld nodig en Avatar een comic. Goede verstaanders etc etc. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, bouncer zei:

By the way, welkom terug Koen.

Thanks.  😉  

2 uren geleden, Neat Stuff zei:

Nou, dan denk ik dat ik de sets in mijn winkel ook maar ga opprijzen voordat de koopjesjagers komen... 

Schitterend ! 😀

1 uur terug, Retardi zei:

Providence is een licht ironische titel. Het is vrij rap tot stand gekomen toen Alan Moore  in hogere sferen verkeerde en tot zijn schrik ontdekte dat er het een en ander mis was met zijn belastingaanslag. Hij had geld nodig en Avatar een comic. Goede verstaanders etc etc. ;)

Zie ook https://factsprovidence.wordpress.com/moore-lovecraft-comics-annotation-index/the-road-to-providence/

Een mens zou Alan Moore gauw opnieuw schulden toewensen als je ziet wat het de liefhebbers van zijn stripverhalen oplevert. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Retardi zei:

Providence is een licht ironische titel. Het is vrij rap tot stand gekomen toen Alan Moore  in hogere sferen verkeerde en tot zijn schrik ontdekte dat er het een en ander mis was met zijn belastingaanslag. Hij had geld nodig en Avatar een comic. Goede verstaanders etc etc.

prachtig businessmodel dus :D

Via Avatar heb ik de tekenaar RYP leren kennen en ook het voorrecht mogen hebben die man in real life te ontmoeten. Ben blij dat hij zulke hoge ogen gooit via Valiant nowadays!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...