Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Minotaur

Klaagt "den Mensch" Nu Meer Dan Vroeger?

Recommended Posts

Nee. Wel ervaar ik een soort onverdraagzaamheid tegenover de "klagers" zelf.

Ja, ik denk ook dat onverdraagzaamheid in het algemeen (dus niet specifiek enkel naar de klagers toe) meer toegenomen is dan het klagen. En agressie.

Van de week wandelde ik hier door de straten in Brussel en mocht het volgende aanschouwen:  een man loopt (nogal bruusk) tegen de arm van een vrouw en deze vrouw zegt "auw". En daarop begint die man van zijne tak te maken omdat die vrouw au zei. En zulke dingen zie je dus elke dag meer en meer vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mag ik beginnen met te zeggen dat dit topic vreselijk is.....slotje er op, kan echt niet!

:D

Maar nee, mensen klagen net zoveel, alleen is het veel makkelijker om te klagen. Mensen worden dus niet mondiger, wel veel asocialer, dat zeer zeker. Ik werk gewoon in een winkel....ok, de 'fijne' buurten van Amsterdam altijd, maar zelfs dan is het duidelijk dat de mens zich steeds onbeschofter gaat gedragen.....kauwgom spuug je op een winkelvloer, afgekloven kippenbotten knal je in een stelling, personeel daar schreeuw je tegen en bedreig je uiteindelijk, vuilnisbakken in de verkoop test je alvast op hun gebruiksgemak....nou ja, dat gaat dan nog niet op de grond, blij mee zijn, alles wat los staat staat er om gestolen te worden, etc.

En het is zeker niet altijd Tokkie-volk.....sterker nog, ik heb liever te maken met Tokkie-volk dan die zogenaamd nette mensen...Amstelveense kouwe kak bijvoorbeeld. Het is wel weer leuker om die mensen dan weer voor aap te zetten als er weer eens eentje tussen zit die zich op de een of andere manier intellectueel superieur acht, dat blijft altijd dolle pret.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. Wel ervaar ik een soort onverdraagzaamheid tegenover de "klagers" zelf. Als iemand bijvoorbeeld zegt: 'ik vond dit of dat een goed initiatief MAAR…' is het hek al van de dam. Alles moet op een algemene hoerastemming onthaald worden en iemand die daar een kanttekening bij durft plaatsen is een azijnpisser. Zo krijg je al snel schrik om een opbouwend puntje van kritiek te geven, want je wordt meteen als klager bestempeld. Ik overdrijf hoor, maar ik probeer het gewoon eens van een andere kant te benaderen.

Dat is een niet onterechte opmerking. Veel heeft m.i. te maken met de manier waarop het aangebracht wordt. Ik vind bijv. dat er een groot verschil bestaat tussen (sorry, ik neem FACTS opnieuw als voorbeeld): 

"Die schoenenstand, dat vind ik er echt over! Houd FACTS puur!" 

en 

"Het was een leuke editie, lekker groot geworden. Persoonlijk vind ik zo'n schoenenstand wel wat minder op zijn plaats, maar bon: voor ieder wat wils zeker?"

In beide reacties heb je hetzelfde meegegeven ("ik vind die schoenenstand niet kunnen op FACTS") maar in de tweede is het op een veel betere / aangenamere / verdraagzamere manier geschied m.i.

Allez, just my two cents. 

P.S. Dat van "Houd FACTS puur" dus is letterlijk gezegd geweest … 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. Wel ervaar ik een soort onverdraagzaamheid tegenover de "klagers" zelf. Als iemand bijvoorbeeld zegt: 'ik vond dit of dat een goed initiatief MAAR…' is het hek al van de dam. Alles moet op een algemene hoerastemming onthaald worden en iemand die daar een kanttekening bij durft plaatsen is een azijnpisser. Zo krijg je al snel schrik om een opbouwend puntje van kritiek te geven, want je wordt meteen als klager bestempeld. Ik overdrijf hoor, maar ik probeer het gewoon eens van een andere kant te benaderen.

Zo ervaar ik het ook.  En bijkomend: diegene die altijd een hoerastemming verwachten klagen meestal over futiliteiten, die in veel gevallen niet eens een probleem zijn, als iets hun ergert.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij hoor je in elk geval niet te veel klagen.  Ik relativeer me wel door het leven, want van al dat ergeren word ikzelf alvast niet gelukkiger.  En mijn egoïstische ik wil vooral dat ik gelukkig ben, dus weg met dat geklaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vroeger had 'de werkmensch' een hard leven en welgeteld één vrije dag op zeven.

Nu is er een ingekorte werkweek en zijn sommigen vrijdagnamiddag al thuis; m.a.w. 2,5 dagen vrij.

Oftewel 2,5 keer meer tijd om - over alles en nog wat - te klagen...  :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij hoor je in elk geval niet te veel klagen.  Ik relativeer me wel door het leven, want van al dat ergeren word ikzelf alvast niet gelukkiger.  En mijn egoïstische ik wil vooral dat ik gelukkig ben, dus weg met dat geklaag.

Ik merk dan weer dat ik een beperkte hoeveelheid ergernis nodig heb. Dat laadt me weer op en dwingt me om eens stelling te nemen, bijvoorbeeld tegen zure mensen die vinden dat we op 30 november niets mogen kopen. Dan word ik recalcitrant en ga wat kopen bij mijn vaste winkeliers die thans op het randje van de economische crisis balanceren.......

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vroeger had 'de werkmensch' een hard leven en welgeteld één vrije dag op zeven.

Nu is er een ingekorte werkweek en zijn sommigen vrijdagnamiddag al thuis; m.a.w. 2,5 dagen vrij.

Oftewel 2,5 keer meer tijd om - over alles en nog wat - te klagen...  :e012:

Wacht tot een ver doorgedreven automatisatie plaatsgrijpt. Dan hoeven helemaal niet meer te werken. :cheerf2:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wacht tot een ver doorgedreven automatisatie plaatsgrijpt. Dan hoeven helemaal niet meer te werken. :cheerf2:

Dan gaan we gewoon oorlog voeren om wat te doen te hebben. Maar dat zal tegen die tijd ook geautomatiseerd zijn....drones...robots. Kunnen we toekijken, wie gaat er winnen. Soort gamen, maar dan anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht