Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Recommended Posts

7 uren geleden, Coen zei:

Ik ben Block 109 aan het herlezen. Ik blijf fan van dit mini-universumpje. 

Is deze reeks volledig vertaald?

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, pedem zei:

Is deze reeks volledig vertaald?

Er zijn 7 delen vertaald, dus bijna alles als ik het correct heb. Heb ooit in een Franse stripwinkel facsimile Duitse propaganda posters gezien in boekvorm en die heb ik later nooit meer ergens gezien (helaas niet gekocht).

https://www.stripinfo.be/reeks/index/21107_Block_109_Saga

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben De Stem van het Volk van Tardi (eindelijk) aan het lezen en De torens van Schemerwoude aan het herlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben weer begonnen aan Chick Bill.

de Integrale reeks dan wel te verstaan.

Genieten en lachen.

Was in de boekenkast nog aan het kijken naar de reeks los, en kwam een deel tegen wat nog gesigneerd is door Tibet.

Was destijds in Breda in het Turfschip.

Als ik even terugtel moet dat zo'n 35 jaar gelden zijn geweest.

Genieten....

Deel dit bericht

Link naar bericht

'Moeder met kind' topalbum van Lax. Past in de problematiek van deze tijd(o.a. bootvluchtelingen) maar op een sublieme Lax-manier in beeld gebracht en verteld. Een pareltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zigeuners van de Zee 1 en 2.

Het leest lekker weg, er gebeurt veel, wordt het echt spannend? Nee, dat dan ook weer niet. Hier had wat mij betreft meer ingezeten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Shi 1-3 & De Beestenburcht 1

Zelden zo veel degelijke strips op 1 dag gelezen. Homs is wereldtop. Delep is beloftevol.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel 2 Terug naar Aldebaran gelezen (en deel 1 opnieuw).

Ik blijf onvoorwaardelijk fan van Leo en zijn universum dat hij gecreëerd heeft.

Eén negatief ding: hij blijft iets te veel op de nagel kloppen van (extreme) godsdiensttoestanden. Dit hebben we nu ondertussen wel al een paar keer gehad. Hij werkt het wel goed uit, daar niet van.

Maar het is een zeer boeiend gegeven met de kubus en die 'andere' wereld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Western oneshot Tot de Laatste. Inmiddels "kult" in Frankrijk, maar als Western fan kan mij dit album niet erg boeien. Nergens wordt het echt spannend. Wenig actie, veel dialogen.

Kwaliteit van de tekeningen is over het algemeen bovengemiddeld, maar er zijn toch ook pagina's, die minder zijn en waar beide hoofdrolspelers erg op elkaar lijken. 

Gezien de hoge waardering in Frankrijk waren mijn verwachtingen ook hoog, maar helaas. Dan geef ik toch de voorkeur aan die andere vrij nieuwe Westernreeksen: Lonesome en Gunfighter.

De hardcover ziet er prachtig uit en er is ook prima papier gebruikt. De lettering is daarentegen wat grijzig van tint/flets, jammer. Mis verder een schutbladtekening, nu volledig zwart. Score voor nu: *5,5/10.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, Hardcover zei:

Western oneshot Tot de Laatste. Inmiddels "kult" in Frankrijk, maar als Western fan kan mij dit album niet erg boeien. Nergens wordt het echt spannend. Kwaliteit van de tekeningen is over het algemeen bovengemiddeld, maar er zijn toch ook pagina's, die minder zijn en waar beide hoofdrolspelers erg op elkaar lijken. 

Gezien de hoge waardering in Frankrijk waren mijn verwachtingen ook hoog, maar helaas. Dan geef ik toch de voorkeur aan die andere vrij nieuwe Westernreeksen: Lonesome en Gunfighter.

De hardcover ziet er prachtig uit en er is ook prima papier gebruikt. De lettering is daarentegen wat grijzig van tint/flets, jammer. Mis verder een schutbladtekening, nu volledig zwart. Score voor nu: *5,5/10.

2. Pover verhaal. Weinig origineel en te haastig verteld.

Lettering is in mijn versie mooi zwart 😉

*Gisteren op stripweb besteld en vandaag (zaterdag) al geleverd. Als het goed is mag het gezegd worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, lukoste zei:

2. Pover verhaal. Weinig origineel en te haastig verteld.

Lettering is in mijn versie mooi zwart 😉

*Gisteren op stripweb besteld en vandaag (zaterdag) al geleverd. Als het goed is mag het gezegd worden.

Waarom wordt dit in Frankrijk dan zo gewaardeerd?????

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, De Hollander zei:

Waarom wordt dit in Frankrijk dan zo gewaardeerd?????

Onbegrijpelijk. Vermoedelijk vanwege verhaal tegen een Western-setting, maar niet echt een Western.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De lach van de clown.

Ik ben niet helemaal fan van de tekenstijl van Hirn, maar de man kan als geen ander een setting scheppen. Geweldig hoe hij die scene in beeld brengt waarin verschillende groepjes mensen op de bus conversaties voeren. De eerste 20 pagina's zijn veelbelovend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Planetary nog eens aan het herlezen. 

B8ABFA78-10B0-443E-A566-7F617B6DC059.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Grote Dode. Die plakt aan de ribben, zeker gegeven de huidige situatie. O.o

Deel dit bericht

Link naar bericht

Monster - Naoki Urasawa

Dit blijft toch mijn favoriete reeks van hem. 

D62DBB1D-FA27-4390-9F7D-8AA4C085398F.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

9200000046513751.jpg

Ik ben eindelijk aan het toekomen aan die boeken die ik ooit gedacht had dat ze goed zouden zijn en ondertussen een beetje aan het verkommeren waren op mijn rekken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Centaurus deel 1-5

dit was nog eens genieten. Duidelijke verhaallijn, geen rare Dufaux of Bec achtige kronkels en lussen. 

En ook al blijkt het een cyclus te zijn, het is echt wel een afgerond verhaal. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Aerogi zei:

Centaurus deel 1-5

dit was nog eens genieten. Duidelijke verhaallijn, geen rare Dufaux of Bec achtige kronkels en lussen. 

En ook al blijkt het een cyclus te zijn, het is echt wel een afgerond verhaal. 

Vond de opbouw heel goed. Het vijfde deel was voor mij echter een serieuze teleurstelling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, lukoste zei:

Vond de opbouw heel goed. Het vijfde deel was voor mij echter een serieuze teleurstelling.

Het lijkt de ziekte van Leo te worden. Verderbouwen naar een einde dat zich altijd verder schuift, zonder ooit een echt einde te bieden. Deel vijf had op zichzelf wel rare scenariokronkels.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Lemen Troon delen 1 en 2. Eindelijk eens aan deze reeks begonnen. 

In het begin wel wat geschrokken van de tekeningen. Kende Caneschi van De Verschikkelijke Paus en Murena. Dit is toch helemaal iets anders, of vergis ik me?! Iets minder indrukwekkend lijkt me. Wel prachtige gelaatsuitrdukkingen en zeer herkenbare personages.

Verhaal is helemaal mijn ding. Rest van de reeks snel besteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, lukoste zei:

De Lemen Troon delen 1 en 2. Eindelijk eens aan deze reeks begonnen. 

In het begin wel wat geschrokken van de tekeningen. Kende Caneschi van De Verschikkelijke Paus en Murena. Dit is toch helemaal iets anders, of vergis ik me?! Iets minder indrukwekkend lijkt me. Wel prachtige gelaatsuitrdukkingen en zeer herkenbare personages.

Verhaal is helemaal mijn ding. Rest van de reeks snel besteld.

Het is inderdaad een hele mooie reeks. Ik hoop wel dat hij in zijn geheel uitgegeven gaat worden want de voortgang gaat erg traag...

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Rik zei:

Het is inderdaad een hele mooie reeks. Ik hoop wel dat hij in zijn geheel uitgegeven gaat worden want de voortgang gaat erg traag...

Theo beweert nog altijd dat hij hem gaat maken. Hij is nu bezig aan een Murena. Daarna eventueel?

Het verschil in stijl is ook een verschillende periode in zijn cariere. 16 jaar ervaring doen wel wat met een tekenaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Ambreville zei:

Theo beweert nog altijd dat hij hem gaat maken. Hij is nu bezig aan een Murena. Daarna eventueel?

Het verschil in stijl is ook een verschillende periode in zijn cariere. 16 jaar ervaring doen wel wat met een tekenaar.

Thanks, 

Lees inderdaad op bdgest dat het 7de deel er nog zou moeten komen. Fingers crossed want de rugtekening trekt voorlopig op niet veel 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...