Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Recommended Posts

Black OP (Desberg/Labiano) aan het herlezen. Aangename verrassing. Ik wist dat ik dit ooit goed vond, maar nu zoveel jaren later geniet ik nog steeds van dit verhaal over de CIA en hun connecties met de Russische maffia. 

Net ontdekt dat er blijkbaar een vervolg is. Iemand dat al gelezen?

4AF71064-60A7-47AE-9D2D-FF7E1B932C82.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, mojo zei:

Black OP (Desberg/Labiano) aan het herlezen. Aangename verrassing. Ik wist dat ik dit ooit goed vond, maar nu zoveel jaren later geniet ik nog steeds van dit verhaal over de CIA en hun connecties met de Russische maffia. 

Net ontdekt dat er blijkbaar een vervolg is. Iemand dat al gelezen?

4AF71064-60A7-47AE-9D2D-FF7E1B932C82.jpeg

Bedoelt ge de nummers 7 en 8? Die waren ook wel goed. Toffe reeks inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, lukoste zei:

Bedoelt ge de nummers 7 en 8? Die waren ook wel goed. Toffe reeks inderdaad.

Ja, ik heb die toen blijkbaar gemist. Ik zal eens rondkijken of ik die nog ergens kan vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Begonnen met Y The last man (Vaughan/Guerra) te herlezen. Ondertussen al een jaar of 10 geleden en ben er hele stukken van vergeten, maar stelt zeker niet teleur. 

C5D81C67-EB18-4334-A66E-90B8DEE813DA.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 23/5/2020 om 19:59, mojo zei:

Begonnen met Y The last man (Vaughan/Guerra) te herlezen. Ondertussen al een jaar of 10 geleden en ben er hele stukken van vergeten, maar stelt zeker niet teleur. 

C5D81C67-EB18-4334-A66E-90B8DEE813DA.jpeg

Ondertussen het laatste deel herlezen. Deze serie blijft na al die jaren even goed en leest enorm vlot. Een klassieker en aanrader. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, mojo zei:

Ondertussen het laatste deel herlezen. Deze serie blijft na al die jaren even goed en leest enorm vlot. Een klassieker en aanrader. 

Na de eerste twee , of waren het er drie, delen in het Nederlands gelezen te hebben heb ik de rest in het Engels gelezen. Is eigenlijk de enige reeks/strip die ik ooit in een andere taal gelezen heb. Wellicht omdat ik de eerste delen zo goed vond dat ik wilde weten waar het eindigde. Super reeks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, mojo zei:

Ik had die als losse comics en heb die nog eens gekocht als Absolute Edition. Dat zijn prachtuitgaves. Groot, stevig, met extras en alles in drie delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jullie doen me zin krijgen om die ook nog eens te herlezen 😀. Idd één van de beste verhalen die ik ooit gelezen heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste integrale van Torpedo 1936. Leuke gangsterstrip, mooie uitgave, maar na amper 50 pagina's gelezen al meerdere tekstfouten gezien, zonde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.png.965c2e438bdb5ed9d4cf0b5a215b22a6.png

Death Note complete edition. Deze lag hier al meer dan een jaar. Ik had die ooit geintrigeerd meegenomen omdat ik het een mooi exemplaar vond. Nu met Corona toch eindelijk eens de tijd gevonden en niet meer gestopt. Een echte pageturner. Ik zit over de 800 van de 2500 pagina's en heb me nog geen moment verveeld. 

In mijn Manga-Top zou ik hem toch net onder Nausicaä op de tweede plaats zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Ambreville zei:

image.png.965c2e438bdb5ed9d4cf0b5a215b22a6.png

Death Note complete edition. Deze lag hier al meer dan een jaar. Ik had die ooit geintrigeerd meegenomen omdat ik het een mooi exemplaar vond. Nu met Corona toch eindelijk eens de tijd gevonden en niet meer gestopt. Een echte pageturner. Ik zit over de 800 van de 2500 pagina's en heb me nog geen moment verveeld. 

In mijn Manga-Top zou ik hem toch net onder Nausicaä op de tweede plaats zetten.

€35 voor 2500 pagina's. Wat een knaller.

https://www.bol.com/nl/f/death-note/9200000077049929/?country=BE

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je er helemaal door bent dan zal hij Nausicaä wel van die eerste plaats gestoten hebben. Topmanga!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Adelaars van Rome aan het herlezen. Prachtig getekend epos. Ik ben onder de indruk.  

C435D380-761C-4423-8B0D-4D77EF171D8E.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Herlezen van oneshot De Meimoorden 1940-1948. Stripalbum van het jaar 2019 in NL.

De aanwezigheid van zeer vele flashbacks (van 1948 naar 1940) dwingt tot alert blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30/5/2020 om 22:35, SPeeDy zei:

Als je er helemaal door bent dan zal hij Nausicaä wel van die eerste plaats gestoten hebben. Topmanga!

Ondertussen gekocht, zowaar zonder schade geleverd door bol, en al genoten van de eerste pagina's. Mijn eerste manga 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎30‎/‎05‎/‎2020 om 22:35, SPeeDy zei:

zeker niet!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste helft van Death Note is zééér goed maar er is zoveel betere manga. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Eemis said:

De eerste helft van Death Note is zééér goed maar er is zoveel betere manga. 

Dat klopt, maar dan moet er eens een topic over gestart worden in het manga-subforum? De 2de helft van DN is trouwens toch ook nog zeer goed?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het probleem van Manga is dat er naast Zeeer goede manga, ook veel slechte is. Net zoals in elk genre. Maar voor wie het niet echt volgt is het niet altijd gemakkelijk om daarin een goede keuze te maken. Tweede probleem is het schap in de winkel. Daarin zitten vaak series van deel 4 tot 17 of zo, maar is het niet duidelijk of je veilig kan inspringen.

Zijn er goede sites hiervoor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Ambreville zei:

Het probleem van Manga is dat er naast Zeeer goede manga, ook veel slechte is.

Bijkomend probleem: er is veel goeie en heel goeie manga die de vertalingen niet halen. En er zijn veel goeie manga die, door de manier van werken ginder, na een tijd bagger worden.

(desgewenst splitsen we dit af naar de rayon manga)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb Deathnote , monster , 20 centuryboys , detective Conan , blackjack ... 

nog aanraders ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vanavond vlieg ik weer in death note. Ook wel eens interessant, dat van rechts naar links lezen. Ik zie op veel sites Berserk als absolute nummer 1 vermeld worden wat manga betreft. Maar een 40-tal delen is wel stevig om in te stappen. 

Hoop dat manga me blijft aanspreken. Comics niet echt veel gelezen, enkele de beste/bekendste  (Y The last man, Preacher, Ronin, Walking dead etc.). Kon me toch niet zo bekoren als de beste strips.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb van Wonderland een dikke bundel van Gantz (deel 1) meegenomen. Eigenlijk puur geselecteerd op het uiterlijk want hij zit in de plastic en op het feit dat Dark Horse de uitgever is.  Een spring in het duister dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, lukoste zei:

Vanavond vlieg ik weer in death note. Ook wel eens interessant, dat van rechts naar links lezen. Ik zie op veel sites Berserk als absolute nummer 1 vermeld worden wat manga betreft. Maar een 40-tal delen is wel stevig om in te stappen. 

Hoop dat manga me blijft aanspreken. Comics niet echt veel gelezen, enkele de beste/bekendste  (Y The last man, Preacher, Ronin, Walking dead etc.). Kon me toch niet zo bekoren als de beste strips.

Altijd een liefhebber geweest van de europese strip. 

Toch soms uitstapjes gemaakt. 

Berserk heb ik zeker in het begin enorm van genoten, maar op een gegeven moment werd het teveel dark side voor mij. Teveel demonen shit, toen ben ik gestopt. 

Ik vond Vinland Saga ook wel heel goed. 

Het nadeel van Manga blijft de lange verhaallijnen. Het duurt en het duurt maar. Je moet er echt de tijd voor nemen en die ontbreekt. Daarnaast begint het vaak heel sterk, maar zwakt het enorm af. Waarschijnlijk omdat het te lang duurt. Zo vond ik Monster ook enorm sterk beginnen, maar ook zwak eindigen. Deathnote nog niet gelezen, maar daar hoor ik dezelfde geluiden over.  Daar er al heel veel verschenen is, is het wel prettig om in te stappen. Je hoeft niet 1 jaar of langer te wachten tot er weer een nieuw deeltje uitkomt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Ridders van Heliopolis deel 4 : lang uitgekeken naar dit slotalbum. Ik ben en blijf grote fan van het tekenwerk van Jérémy na het lezen van dit vierde album. Ook de inkleuring is het vermelden waard. Expressieve gezichten, gedetailleerde decors, spelen met schaduw en licht, duizelingwekkende camerastandpunten... Jérémy blijft een grootmeester binnen het realistische genre. Voor Jodorowsky heb ik het nooit écht gehad. Ik maakte toch een uitzondering voor dit vierluik. Tot en met het derde deel kon ik de mix van historische personages (Napoleon, Lodewijk XI) en esoterisch-magisch gewauwel best wel smaken. Maar in dit vierde deel is het toch echt té veel van het goede. Ik verdenk er Jodorowsky van dat hij al schrijvend tot dit vierde album is gekomen. Er zit wel heel weinig samenhang tussen album 3 en 4. Plots komt de piste van Jack the Ripper erbij om uit te monden in van de pot gerukte sfeer van sciencefiction... Dit SF-sausje bovenop thema's als alchimie, esoterisme, androgynie en seksualiteit was er voor mij echt te veel aan. Tekenwerk : grote klasse, scenario : vooral voor Jodo-fans. En daar hoor ik vooralsnog niet bij.

485648.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...