Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Recommended Posts

De Zorro avonturen van Kresse. Lekker genieten van jeugdsentiment¬†ūüėä

Met scenario's die vandaag de dag erg gedateerd overkomen. Raar verschijnsel dat jeugdsentiment¬†ūü§Ē

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 15/10/2019 om 20:18, Krimson zei:

Tango 3 was in mijn ogen ook de ontgoocheling van het jaar 

damn, ik vond die eerste twee delen geweldig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niet gelezen, dat lukt momenteel niet.  Misschien binnenkort.  Maar wat is het tekenwerk in 'Hoop in Bange Dagen' toch om duimen en vingers af te likken, onweerstaanbaar charmant ook.  Zo subtiel en toch zo sprekend.  En dan toch is er ook die grauwheid, mede dankzij de inkleuring.  Ik denk dat Bravo de plaats van mijn favoriete 'Robbedoes door ...' tekenaar langzaam maar zeker aan 't overnemen is.  Sorry, Schwartz.  Je bent nog steeds mijn nummer twéé.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rik Ringers:

Hier 77)

De misdaadverzamelaar

De laatste koningin

Gevonden in de bieb. Hoef ik die waanzinnige prijzen niet te betalen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Robbedoes- Hoop in bange dagen 2

Eigenlijk nog beter dan het vorige deel, de balans tussen tragedie en komedie is zo mogelijk nog meer verfijnd.

Hier en daar is de echo van een Kuifjebestuiving wel aanwezig, maar ook hier weet Bravo dit meesterlijk te mengen

met de oorspronkelijke karakters van Robbedoes en Kwabbernoot.

Het poppenspel en de jaloerse amoureuze Kwabbernoot, lang geleden dat ik onbedaarlijk moest gniffelen om een

strip.

O ja, het tekenwerk iets met "vingertjes aflikken".

Deel dit bericht

Link naar bericht

Beide albums zijn top, en ik kijk al uit naar deel 3. Naar mijn aanvoelen zijn dit niet alleen maar simpele strips, maar tegelijk een tijdsdocument. Ik laat ze niet toevallig in het zicht liggen in de woonkamer, in de hoop dat de kinderen ze oppikken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bruno Brazil.

Heeft potentieel, maar moeilijk te volgen. Gaat iets te veel uit van de vorige reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/11/2019 om 16:47, Tanuki zei:

Beide albums zijn top, en ik kijk al uit naar deel 3. Naar mijn aanvoelen zijn dit niet alleen maar simpele strips, maar tegelijk een tijdsdocument. Ik laat ze niet toevallig in het zicht liggen in de woonkamer, in de hoop dat de kinderen ze oppikken.

Mijn vader, die absoluut niet van Robbedoes (regulier) houdt, begon wat met tegenzin te lezen toen ik vorige week 'Dagboek van een Fantast' aan hem opgedrongen had.  Hij vond het uiteindelijk 'best goed', dus ik stopte ook 'Hoop in Bange Dagen' in zijn handen.  Die vond hij eveneens 'helemaal niet slecht' en zelfs 'interessant'.  Hij had er naar eigen zeggen nog wat uit geleerd ook.  Het viel hem merkbaar zwaar toe te geven dat een Robbedoes ook goed kan zijn.  D'uh. Hij smijt nooit echt met complimenten.  Maar hij vroeg wel of ik het volgende deel ook al had.  Dat zegt genoeg. ;) 

Neen, waar zijn aversie voor Robbedoes van komt, ik weet het niet.  Dat hebben we in ieder geval niet gemeen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb me nog eens gewaagd aan een oudere reeks: Vlad

Was al zolan geleden dat ik eigenlijk totaal niet meer wist over wat het ging. 

Eerste albums zijn geweldig, ook qua tekeningen vind ik. Vanaf album 4  zit de klad er een beetje in met iets te veel personages en groeperingen en warrige verhaalstructuur. Het laatste deel herpakt zich enigszins en op het einde heb je iets van "oei, het komt niet goed"... 

nog members die deze reeks kennen / gelezen hebben? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Aerogi zei:

Eerste albums zijn geweldig, ook qua tekeningen vind ik. Vanaf album 4  zit de klad er een beetje in met iets te veel personages en groeperingen en warrige verhaalstructuur. Het laatste deel herpakt zich enigszins en op het einde heb je iets van "oei, het komt niet goed"... 

Lang geleden ondertussen. Ik vond die toen wel goed, maar niet super. Ik zou hem eens moeten herlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, mojo zei:

Lang geleden ondertussen. Ik vond die toen wel goed, maar niet super. Ik zou hem eens moeten herlezen.

Hier hetzelfde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/11/2019 om 12:19, Aerogi zei:

Ooit de eerste delen gekocht, maar je merkte al heel snel dat Griffo dit puur om den brode tekende.

Deel dit bericht

Link naar bericht
39 minuten geleden, Koen zei:

Ik was me niet bewust van de publicatie van deze integrale.  

Niemand wijst ons nog op het verschijnen van zo'n boeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah ik wist dat die uit was, maar ik wist niet dat jullie het niet wisten. 

eeuhmm zoiets toch. In ieder geval, nog niet gekocht maar staat op mijn lijstje ( naast Berlin). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, linthout zei:

gaat dat ook nog over iets?

Over twee broers die een familiebedrijf runnen in een veranderende markt en maatschappij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De nieuwste kiekeboe.

Het was geweldig, tot ze plots moesten beginnen vliegen als vogels. 

Op het moment dat je als scenarist je sterke scenario zo ondermijnt moet je even een pauze inlassen en opnieuw beginnen. Erg jammer dat dit niet is gebeurd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Rusty Brown van Chris Ware -ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is een ietwat aparte strip/comic. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Simon zei:

Rusty Brown van Chris Ware -ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is een ietwat aparte strip/comic. 

Het is een prachtig boek. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Simon zei:

Het is te vergelijken met de films van Paul Thomas Anderson.  Ik vind dit het absolute summum maar kan begrijpen dat niet iedereen hier even enthousiast over is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De nieuwe Jomme van Steven Dupré. In tegenstelling tot de Griffo loop ik voor deze zeer warm. Het verhaal is intelligent gemoderniseerd. De karakters zitten er boenk op. De tekenstijl en kleuring zijn perfect.

image.thumb.png.e9630ad641a9bcd42e7c165909f6c1c6.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...