Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Als je graag Brubaker/Phillips leest, gaat Night Fever je niet teleurstellen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

image.png.3abe0f37081394b59cf5b6d74ffaf01e.png

 

Mooi getekend, leuke plot, maar ergens viel hij toch een beetje tegen. De clou kondigde zich al vroeg aan waardoor er geen echte verrassing meer was aan het einde.  je had het gevoel dat alles liep zoals het hoorde te lopen.  In ieder geval, een zeer vermakelijk uurtje met lage herleeskans.

 

 

 

Link naar reactie

image.thumb.png.5634232b650495f0bb35e5564cc63925.png

 

James Bond werkt tegenwoordig voor de katholieke kerk, geloofwaardigheid is niet het sterkste punt van

Yves Sente, maar ja in strips kan en mag alles natuurlijk.

Het ritme wordt helaas steeds verstoord door breedsprakigheid wat het tempo niet ten goede komt, af en toe

heb je de waan in een Blake en Mortimer terecht te zijn gekomen

Link naar reactie
14 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Sente is een man die vermijd bij de aanschaf van strips. Hij heeft nog niets geschreven dat mij bevalt.

 

Arme Boucq, hij tekent voor zijn doen ook karig, soms laat hij zelfs achtergronden weg, in vergelijking met

een serie als " Bouncer" met Jodorowsky, waarin hij zichtbaar plezier in heeft, is dit een duidelijk " moetje".

Sente is de man van 5 miljoen, zelfs nog rijker als Van Hamme, daarin wil je als tekenaar ook in meegaan.

Link naar reactie
12 uren geleden, Rik zei:

Een ster van zwart katoen is echt de moeite waard om te lezen.

 

Ik ben het daar niet mee eens. Iedereen vond dat een geweldig idee, een vezeltje zwart dat toegevoegd werd aan de geschiedenis van de VS. Maar Sente stuurde die mannen op de vlucht in de sneeuw. Op blote voeten. Met een Duitse pantserdivisie op hun blote hielen. En de Duitsers hadden zelfs honden. Dat was Rambo in het kwadraat. Het is een van de meest overschatte albums van de laatste jaren. Of zoals ik het twee jaar terug schreef:

 

 

YMMV

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

 

Ik ben het daar niet mee eens. Iedereen vond dat een geweldig idee, een vezeltje zwart dat toegevoegd werd aan de geschiedenis van de VS. Maar Sente stuurde die mannen op de vlucht in de sneeuw. Op blote voeten. Met een Duitse pantserdivisie op hun blote hielen. En de Duitsers hadden zelfs honden. Dat was Rambo in het kwadraat. Het is een van de meest overschatte albums van de laatste jaren. Of zoals ik het twee jaar terug schreef:

 

 

YMMV

Nochtans historisch, en ook verhaald in de voorlaatste Airborne 44

 

 

 

Link naar reactie

Ach, als ik al mijn albums uit mijn collectie zou gooien waarvan de scenario's niet of niet helemaal realistisch zijn dan houd ik een heel klein stapeltje strips over. En laten dat nu net de albums zijn die ik zelden herlees...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Dat is ook mijn punt niet. Mijn punt is dat het einde van Een ster van zwart katoen zo belachelijk is dat het pijn doet. Er zijn veel strips waarvan ik zeg 'dat is mijn ding niet, maar het is goed gemaakt'. Maar van Ster zeg ik dat het op niets trekt. Maar @lukoste heeft het net gekocht, hij kan dan weer een totaal andere mening hebben. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 5/3/2023 om 08:28, mojo zei:

Van de maxi serie The Human Target door Tom King en Greg Smallwood is het 12e en laatste issue verschenen. Een toffe reeks die ik nog eens in zijn geheel wil herlezen

 

Deze staat ook op mijn radar. De tweede en afsluitende HC of TPB verschijnt in juli en dan kan ik ze eventueel alle 12 back-to-back lezen.

Ik zie dat een personage zoals Ice/Tora die meestal slechts beperkt gebruikt wordt in DC verhalen hier ook uitgebreid aan bod komt.

 

 

afbeelding.thumb.png.49383ef091b8cdaa17177880fd48fdeb.png

Link naar reactie
Op 19/6/2023 om 09:12, Waldorf zei:

Soda! Gisteren heb ik deel 1 herlezen, de rest van de reeks ga ik ook herlezen.

 

Nu blijkt dat ik deel negen nooit gekocht heb. 

 

Enfin, ik herlees nu Rebetiko, van Prudhomme. Ik weet nog dat ik het een geweldig boek vond. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dit weekend Watchmen herlezen. Voor het eerst in de NL uitgave van de vliegende hollander. Dit blijft geniaal. Tijdloos. Top allertijden.

 

Nadien las ik Edelweiss. Dit had Lauwert gerust onvertaald mogen laten. Wat een slappe rommel qua scenario en tekeningen. 

 

Watchmen kostte me een 3-tal euro en uren leesplezier. Edelweiss bijna 25 en een half uur zombiemodus.

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Waldorf zei:

De integralen van Yoko Tsuno zijn niet chronologisch gebundeld, maar eerder thematisch. Daardoor heb je in elke integraal 33 à 66% brol, want na Het kanon van Kra (album 15) is het vet wel van de soep bij Yoko. 

Ik was al afgehaakt na deel 12 Prooi en schaduw.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 uren geleden, lukoste zei:

Nadien las ik Edelweiss. Dit had Lauwert gerust onvertaald mogen laten. Wat een slappe rommel qua scenario en tekeningen. 

Eventjes dacht ik dat je Edelweiss van Yann en Hugault bedoelde. Niet dus. Gelukkig, want die reeks vond ik wel heel goed.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...