Ga naar inhoud

The Avengers


Cornelis

Recommended Posts

Recentelijk heb ik de film van The Avengers gezien. Het wekte allesinds mijn interesse in de serie op. Nu ook de serie Agents of SHIELD me erg bevalt, had ik misschien graag de comicreeks (en) rond the Avengers wat gevolgd. Alleen... Ik kan voor geen meter aan de chronologie aanuit (ik ken er maw iets van). Hebben jullie tips waarmee ik het beste kan beginnen?

 

Enkel van Cap America heb ik wat delen liggen, die wisten mij alvast te overtuigen.

Link naar reactie

Ik heb ook geen Avengers reeksen, maar de (kuch) ervaring met andere Marvel reeksen leert me dat je het best gewoon deel 1 koopt van een run van een bepaalde schrijver. Zoals bijvoorbeeld de run(s) van Bendis. Of nu, straks, binnen enkele maanden (?) de run van Hickman.

Hoe je er de Events bij neemt en tussen plaatst, daarvoor zal je het Internet moeten raadplegen. ;)

Link naar reactie

Ultimates 3 is NIET slecht ! Anders, ja, maar zeker niet slecht. Wat er na kwam (Ultimatum) was minder, maar ook nog fun.

 

Maar ik weet niet of Cornelis al direct andere-universum-Avengers wil lezen ;)
indien ja : inderdaad Cornelis, Ultimates 1 & 2 zijn zéér goed, maar niet de Avengers zoals ze in het gewone Marvel U of in de films rondlopen.

Link naar reactie

Als je met Hickman wil beginnen, de huidige incarnatie dus, dan kan je al wat HC's lezen (of gewoon wachten op de SC's).

Hickman schrijft twee Avengers reeksen.

 

In HC koop je:

Avengers - Volume 1: Avengers World

Avengers - Volume 2: The Last White Event

New Avengers - Volume 1: Everything Dies

 

In februari komt dan de INFINITY HC uit.

OPGELET!! Als je die infinity HC koopt dan heb je automatisch volume 2 van New Avengers en vol. 3 en 4 van Avengers.

Hoe ze dat in SC gaan oplossen weet ik niet.

 

Op Amazon.co.uk staan de aangehaalde HC's goedkoop geprijsd...

 

Voor de run van Bendis kijk je best eens op zijn Wikipedia pagina, dan heb je alles op een rijtje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Michael_Bendis#Marvel_Comics_2

Grr. Argh.

Link naar reactie

Koen, ik dacht dat jij Ultimate Spider-Man de sterkste serie in de Ultimate-universe van Marvel vond? Ik weet nog wel dat ik door jou en nog wat anderen aan Ultimate Spider-Man begon. Easily some of the best work of everything Marvel, al heb ik bar weinig gelezen van Ultimate Comics Spider-Man (met Miles Morales etc.) 

 

On topic: The (New) Avengers van Bendis is erg sterk. De Ultimate- Avengers serie heb ik niet gelezen, maar hoor er alleen positieve geluiden over. The Avengers van Hickman is niet helemaal 'mijn ding'. 

Link naar reactie
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...