Ga naar inhoud

Stan En Huib


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Vakantie zit er al even op. Ik ben er toch in geslaagd 7 pagina's tekenen, van 0 tot inkttekening. Intussen is alles gescand, maar nog niet ingekleurd.

Ik toon hier het verhaal "Hannik", waarvan ik hierboven al enkele plaatjes toonde.

 

Verhaal begonnen met de dialectuitdrukking "een hannekensnest". Op internet eens gezocht waarvan dit kom en zo vond ik dat Hanik een ekster is. 

Hé, da's een goeie naam voor de figuur van een gauwdief, en zo is de kiem van dit verhaal geboren.

(afbeelding 1 = scan uit mijn "ideeënschriftje")

(afbeelding 2 = studie voor de kop van Hannik)

 

post-129-0-34388400-1459536040_thumb.jpg

post-129-0-81170000-1459536182_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

De pareerstang van Stan's zwaard... misschien moet je die eens anders tekenen. En wat betreft de houding voor de cover, draai het zwaard in zijn handen, zodat het met de scherpe zijde naar de vijand gericht is.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het tekenwerk voor Stan & Huib 2 zit er op. Toch voor de binnenpagina's. Maar nog veel kleurwerk.

 

Hier nog eentje. 

shtol1klein.jpg

shtol2klein.jpg

:e011:  Wie hangt er nu ook zijn waarde opslag/goud zomaar opzichtig zodat iedereen er bij kan...?

 

Maar idd, op die manier leent het zich wel uitstekend om te laten zien hoe de aftroggelarij onder dwang gebeurt.

Link naar reactie

Ik blijf het fantastische personages vinden. Ook mooi dat je een dikkere lijnvoering hebt voor de 2 helden. 

 

Wat mij wel dadelijk opvalt en een beetje stoort, is de houding van de linker zijn handen rond dat zwaard. Bij zo'n zwaard heb je altijd de ene hand onder de andere, zoals in de afbeelding hieronder. Hoe je ze nu hebt lijkt het (voor mij dan toch) alsof hij een haagschaar vast heeft en op elk moment kan beginnen knippen van de zenuwen.

 

Ook is het misschien interessant om de personages op de achtergrond iets meer in een boog te plaatsen zodat je prent nog dynamischer wordt en je nog meer het gevoel krijgt dat ze omsingeld zijn.

 

canstock21784899.jpg

Link naar reactie

Dit zou de definitieve versie moeten worden. Nog wat geprutst aan de handen en aan de figuren in de achtergrond rechts. De halve cirkel zat in de oorspronkelijke tekening maar was verloren gegaan bij het hertekenen.

De titels komen in het midden, zoals op de eerste. Nu was ik stomweg vergeten noteren welk lettertype ik had gebruikt, maar via een online programma om lettertypes te herkennen heb ik dat gelukkig toch gevonden.

cover2.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...