Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
The Alderwood

Spirit

Recommended Posts

Vandaag is Spirit een jaar dood.

Voor mij was hij toch één van m'n stripvaders. Z'n posts las ik altijd. Z'n tips volgde ik vaak. 

Z'n PB's koester ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag is Spirit een jaar dood.

Voor mij was hij toch één van m'n stripvaders. 

Idem.  De twee keer dat ik hem ontmoette was het vooral zijn positivisme en hartelijkheid die me zo bij hem aansprak.  De man had een "open mind" als geen ander.  Af en toe denk ik nog aan hem, de mooiste mens die ik op een stripbeurs heb leren kennen.

IMG_2131.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Idem hier , eens ontmoet op Turnhout , idd een toffe kerel

heb van hem strangers in paradise gekocht , die blijven voor altijd in de kast

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, ook een keer mogen ontmoeten, hij was toen al ziek, wat een lieve man, zijn mailtjes zijn me dierbaar geworden.

Denk zo lezend, wat de voorgangers hebben geschreven, dat hij bij iedereen eenzelfde beeld heeft achtergelaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Moest juist gisteren aan hem denken. Met hem deelde ik mijn plezier in de manga's van Tezuka en steeds als ik die weer lees of er komt een weer een heruitgave flitst hij door mijn hoofd.

(Dank voor deze draad Stuvio)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goh, is het alweer een jaar geleden dat Erik overleden is? Ik heb hem maar 1 keer live ontmoet in Breda op de beurs maar heb als Catawiki beheerder veel contact via de mail met hem gehad.

Het blijft onwerkelijk als zulke jonge mensen zo vroeg overlijden...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik moet nog vaak aan hem denken. Ik ben blij dat ik hem de laatste maanden voor zijn dood nog een paar keer heb kunnen zien en dat ik albums van hem heb, zoals velen hier op het forum, die me aan hem doen denken.

Op weg naar het stripfestival in Breda was het ook weer vreemd, we zijn zo vaak samen naar beurzen gegaan dat het altijd een gemis blijft om tijdens de heen- en terugrit over vanalles te babbelen.

...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met afstand de meest aardige beursbezoeker die ik de hand heb geschud. Hij moest altijd zo lachen wanneer we over dediejaag avonturen spraken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met afstand de meest aardige beursbezoeker die ik de hand heb geschud. 

2

Nogmaals bedankt voor de Moonshines, de 20century boys,... maar vooral de gezellige onzin die we uitwisselden

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met afstand de meest aardige beursbezoeker die ik de hand heb geschud.

Inderdaad!

Daarnaast altijd heel plezierige contacten hier op het forum.

Gelukkig denken er nog velen aan hem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Zijn avatar was ook opvallend. Heb hem niet gekend en hier op de Reep slechts sporadisch gesproken, maar zijn liefde voor strips sprak van elke letter uit die hij tikte. Ik kon ook erg genieten van zijn mooie stukken over manga, een type strip waar ik nog maar net kennis mee had gemaakt. Hij kon fantastisch schrijven over Osamu Tezuka en Lone Wolf and Cub.

Ik hoop dat hij, en alle slachtoffers van vreselijke ziektes, geen pijn meer voelt en heerlijk aan het rusten is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het blijft erg onwezenlijk vind ikzelf.  Vaak overvalt me plots het idee/gevoel dat hij nooit meer wat zal posten op onze reep,...  en dat stemt me droevig.  Dat heb ik overigens ook met een aantal andere vroegere repers, waaronder Sloef,...  Mooi van je, Stuvio, om dit topic te starten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik mis hem ook nog regelmatig. Hij was een productief medewerker, maar vooral ook iemand die een zeer brede smaak had. Hij las bijna alles of toch veel uiteenlopende zaken. Hij had ook de gave om je meteen op je gemak te stellen als je bij hem was.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toen hij wist dat het terminaal was bracht hij veel bestellingen aan huis, ook tot in het verre Brugge gewoon om zoveel mogelijk forummers nog eens in het echt te ontmoeten. Zo'n persoonlijkheid vergeet je niet vlug, rust in vrede Spirit. :e001:

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Swallowing the earth" van Tezuka staat bij mij. Geen zorgen Erik, het boek is in goede handen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, Spirit, Erik, al weer een jaar verder.

Het leven gaat door, maar ik denk best nog vaak aan de hartelijke persoon Erik en onze gesprekken en pb's.

Tot het laatst vriendelijk en open, je boeken en enveloppen zijn in goede handen..........je blijft een top stripman.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb hem één keer in de vlucht gesproken en één keer koffie met hem gedronken. Een vriendelijk en zachtaardig man. Het spijt me dat ik hem niet beter heb mogen leren kennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik ben niet goed in het onthouden van data. Gelukkig zijn er anderen die me eraan helpen denken, in dit geval herdenken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Spirit was de eerste die me welkom heette op de Reep. Daardoor (maar niet alleen daardoor !) denk ik nu en dan nog wel eens aan hem terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...