Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
retep

Leuke Dingen

Recommended Posts

Jo Vally wil film over zijn leven

De Vlaamse charmezanger Jo Vally, die dertig jaar op de planken staat, wil zijn leven laten verfilmen. Daarvoor wil hij in zee gaan met niemand minder dan Erik Van Looy.

Leuk toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wellicht, als ik zou weten WTF meneer (of mevrouw, want met een naam als Jo kun je beide kanten op) Vally eigenlijk wel is.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

ok, scherpe deductie hooligan, voor de rest heb ik niks aan je. Zelf maar opgezocht, Jo (eigenlijk heetie Valère M. C. Lauwers :D ) is een vlaamse charmezanger die nu een film over zijn leven wil. Een vergelijking met Walk the line (over het leven van Johnny Cash) werd reeds gemaakt. Gezien hetgeen meneer Vally reeks heeft bereikt in het leven wordt het een topproductie, ik kan niet wachten !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoera olie gevonden in de Noordzee. En wat nog leuker is, in het Nederlandse deel ! Vlakbij De Helder, dus Diogenes kan ons op de hoogte stellen van de booractiviteiten.

http://www.bnr.nl/to...-in-de-noordzee

Kunnen we nog meer fossiele brandstoffen gebruiken en wordt de noodzaak tot energiebesparing en investeren in duurzame energie weer minder. Hoera? :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, het zijn maar een paar miljoen vaatjes, daar haalt de gemiddelde oliesjeik zijn neus voor op. Toch levert het de staat een paar miljard op en dat is toch fijn want dan hoeft er wat minder geld bij onderwijs, sociale zaken en natuurbehoud worden weggehaald.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuke dingen dan: net een sperwer in de tuin gezien.

Wow, in onze tuin komen alleen eksters, mezen en roodborsten........

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij ons meestal merels, mussen, duiven en spreeuwen, soms mezen en roodborstjes, een enkele kraai, kauw of meeuw (als het heel stil is in huis), en nog maar slechts één keer opgemerkt : een vlaamse gaai en een sperwer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wij zien ook nog: een buizerd, reigers, en veel fazanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ah, bij de buren heeft er eens een reiger in het portaal van de voordeur gestaan, een stuk in de voormiddag. Iedereen heel stilletjs komen kijken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij ons meestal merels, mussen, duiven en spreeuwen, soms mezen en roodborstjes, een enkele kraai, kauw of meeuw (als het heel stil is in huis), en nog maar slechts één keer opgemerkt : een vlaamse gaai en een sperwer.

Met enige regelmaat zit hier ook een groene specht!

En nu het kouder wordt zie ik ook weer een winterkoninkje, vinken, groenlingen en alles wat hier boven is genoemd. De mezen zijn dan pimpelmezen en koolmezen. ook staartmezen heb ik wel eens gezien maar nu al een hele tijd niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat me opvalt is dat nu ook de kraaien er niet bang meer van zijn om de etensresten die we in de tuin gooien, te komen opeten. Dat was vroeger wel anders. Nu hebben de katten bij ons de kans niet meer om het vlees te komen pakken. De vogels zijn er al mee weg.

Heb me zelfs een gidsje gekocht om de verschillende vogels te kunnen benoemen. Maar zover als jij ben ik nog niet. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wij hebben drie roodborstjes (en ik las ergens dat er maar één per tuin kan zijn, omdat die zo territoriaal zijn), talloze merels, een mus of 6, de occasionele ekster, winterkoninkje (misschien twee, dat weten we nog niet zeker), een gekleurd vogeltje waarvan we nog niet weten wat het is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ah, bij de buren heeft er eens een reiger in het portaal van de voordeur gestaan, een stuk in de voormiddag. Iedereen heel stilletjs komen kijken :)

Onze buurman is daar niet zo blij mee, want hij heeft een vijver met vissen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In elke hoek van de tuin zit een merel, bij ons. Die bevechten elkaar voor het voedsel dat we buiten smijten (in de lucht dansen is het bijna), en ondertussen zijn de andere vogels er mee weg. Vooral de spreeuwen : die vallen met een hoop neer, kijken niet om, en schrokken alles in een mum van tijd naar binnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...