Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Gekocht - Aangekondigd - Interessant

Recommended Posts

44 minuten geleden, JJL zei:

Overstag gegaan, ben benieuwd!

1F01EDAC-C771-4CF3-8116-3881B97A4193.jpeg

Ik krijg sterk het gevoel dat ik een aantal dingen niet weet of niet snap als ik dit boek lees. Het is zeker niet slecht, maar er ontgaat mij een hoop. Ofwel kletst Tom King uit zijn nek, maar dat denk ik niet.

Darkseid is....Wat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 27/2/2019 om 17:26, linthout zei:

Ik krijg sterk het gevoel dat ik een aantal dingen niet weet of niet snap als ik dit boek lees. Het is zeker niet slecht, maar er ontgaat mij een hoop. Ofwel kletst Tom King uit zijn nek, maar dat denk ik niet.

Darkseid is....Wat?

De uitdrukking 'Darkseid is' komt uit Grant Morrison's JLA run (Rock of Ages). Het betekent min of meer dat Darkseid alomvattend is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Prachtig Hellboy artbook (2003) op de kop getikt:

A25325C8-3EA0-45B0-A5F8-824F158F2EA0.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Darkseid is....Wat?

Ik heb ook erg genoten van dit boek, maar zat toch ook geregeld met het idee dat ik elementen miste. Zo heb ik weinig ervaring met die hele 'Fourth World', en hoewel King ook wel veel context meegeeft in zijn verhaal, werd het me soms toch te veel en stond het het optimaal genieten van het verhaal toch wat in de weg. Ik besefte dat ik uitkijk naar een nieuw 'creator owned' ding van King, waarin nul voorkennis vereist is., genre Sheriff of Babylon. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Darkseid is....Wat?

Op 2/3/2019 om 14:43, Neat Stuff zei:

De uitdrukking 'Darkseid is' komt uit Grant Morrison's JLA run (Rock of Ages). Het betekent min of meer dat Darkseid alomvattend is.

Op 5/3/2019 om 21:13, linthout zei:

Darkseid is!!!

Op 8/3/2019 om 10:31, Marinelli zei:

Ik heb ook erg genoten van dit boek, maar zat toch ook geregeld met het idee dat ik elementen miste. Zo heb ik weinig ervaring met die hele 'Fourth World', en hoewel King ook wel veel context meegeeft in zijn verhaal, werd het me soms toch te veel en stond het het optimaal genieten van het verhaal toch wat in de weg. Ik besefte dat ik uitkijk naar een nieuw 'creator owned' ding van King, waarin nul voorkennis vereist is., genre Sheriff of Babylon. 

Ook genoten van dit boek.  Net als Linthout en Marinelli (en zowat alle andere lezers) heb ik het gevoel niet alles te snappen maar het is ook nogal wat voor meerdere interpretaties vatbaar, er zijn enkele zaken niet duidelijk en dit is door King met opzet gedaan.   

Mijn mening : 

Tom King blijft dapper zijn grenzen verleggen als verhalenverteller.
Ik kende 'Mister Miracle' of alle andere personages in dit boek niet, maar dat deed er niet toe. Het las als een Shakespeariaans superheldenverhaal gedompeld in hallucinogenen, iets dat niet zou misstaan tussen bepaalde Vertigo-boeken van Grant Morrison en Neil Gaiman.
Mitch Gerard, die samen met King aan het uitstekende 'Sheriff of Babylon' werkte, weet precies hoe hij de fantastische (in elke zin van het woord) ideeën van de auteur naar de pagina moeten vertalen met perfect tekenwerk.
Dit is met momenten een verwarrende lees-trip, maar het is zeker een verhaal dat achteraf enige tijd blijft hangen in je hoofd. Het is onmogelijk om niet onder de indruk te zijn van het resultaat van deze samenwerking.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Xerxes van Miller wordt op goodreads redelijk met de grond gelijk gemaakt. Iemand hier al gelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Bart 01 zei:

Xerxes van Miller wordt op goodreads redelijk met de grond gelijk gemaakt. Iemand hier al gelezen?

Yep. Trekt op niet veel. De eerste twee comics bevatten nog een verhaal, de volgende drie...? 
Je zou het nog als art book kunnen beschouwen, ware het niet dat de inkleuring spuuglelijk is. 
Maar ja, hij staat mooi naast mijn 300 in de kast ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stond nog op mijn lijstje om aan te schaffen... maar laat het nu lekker aan me voorbij gaan. Merci voor de anti-tip :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, Robertkees zei:

Mag ik vragen waar je Sara gekocht hebt?

Bij Mekanik in Antwerpen. Heb er wel even op moeten wachten. Anders moet je even op hun webshop kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Bart 01 zei:

Prima comic. Het is in de stijl van 300. Als 300 je kon bekoren, dan vind je dit ook prima. Het is tekentechnisch veel spannender. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, carioca zei:

Prima comic. Het is in de stijl van 300. Als 300 je kon bekoren, dan vind je dit ook prima. Het is tekentechnisch veel spannender. 

Bwahahahahah!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb dit net binnen:

Marvel Team-Up Vol. 1 82, 84, 85, 98: Spidey met Black Widow. Klassiekertjes die ik al had maar dan via die kleine Spidey Balloon pockets, maar dit is wel cool! Shang Chi speelt ook mee :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, carioca zei:

Heb je ook argumenten? 

Je hebt gelijk, dat was wat makkelijk. Ik kon het echter moeilijk onderdrukken.

Ik vind '300' en 'Xerxes' in geen geval over één kam te scheren. Waar Miller in '300' tekstueel een hele fijne lijn bewandelt met zijn gespierde taalgebruik en een beladen epos weet te vertellen, verzandt Xerxes al snel in een fragmentarische opsomming van 'feitjes' en jaartallen waarbij het zwaar op de hand liggende machismo van Miller's dialogen en tekstkaders bijna neigt naar een persiflage op diens voorgaande werk en bij mij regelmatig op de lachspieren werkte.

Ten tweede; de inkleuring van Lynn Varley zorgde ervoor dat Miller's tekenwerk naar een hoger plateau werd getild. Zij wordt hier node gemist. Haar warme, handmatige inkleuring geeft '300' een zekere broeierigheid en Miller's personages plasticiteit. Alex Sinclair is helaas wat minder getalenteerd (of simpelweg niet zo geïnteresseerd) en kotst zielloos zijn digitale kleurenbrij uit over Miller's illustraties. Nou zit er in 'Xerxes' geen enkele illustratie waar ook maar een hint van perspectief in terug te vinden is, maar Sinclair slaagt er niet in om Miller's tekeningen van diepte te voorzien. Sinclair's gefotoshopte schaduwen zijn zo licht en willekeurig ingezet dat personages regelmatig boven de grond lijken te zweven of op een natte plek staan waar ze net in het zand hebben geürineerd. 

Ter verdediging moet ik wel stellen dat de goede man wellicht regelmatig met zijn handen in zijn haren naar ome Frank's droedels heeft zitten staren om te proberen doorgronden waar hij in godsnaam naar zat te kijken. Want, mijn God, wat is er gebeurd met de op handen gedragen stripmaker die ooit 'Elektra Lives Again' heeft gemaakt? Het epische wat hij in '300' wist over te brengen, is in 'Xerxes' verdwenen. De voorheen krachtige personages zijn nu afgebeeld in een iele, kriegelige lijnvoering die getekend lijkt te zijn door een Parkinson patiënt. We zien dat personages zijn behangen met sieraden en juwelen omdat er kleur in zijn tekeningen zijn gebracht. Denk de kleur weg en de karakters zien eruit als lepra patiënten.

Ook de keuze van de designs zijn ronduit vreemd. Waarom staat er een metershoge stalen vuist in een dorpje met 15 inwoners? Wat is de functie van die gigantische helmen bovenaan de trap? Bushokjes? Waarom zien strijdwagens er uit als demonische kikkervisjes op houten wielen? Leven die dingen? Ik denk van wel. Als de kar wordt uitgeschakeld door een strijder die een acht meter lange satéprikker door één van de massieve houten wielen jaagt (?) valt de mond van de kar (?) (Kikkervis?) dicht... Bah en stom.

Maar... Dit is slechts MIJN mening en ik ben benieuwd naar je betoog waarom 'Xerxes' wél de moeite waard is.

DfQ_1SjVMAErYPO.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net deze gekocht ... Na het verpletterende 'The Grocery' (enkel in FR) nu dus solowerk van Guillaume Singelin in PTSD. De online commentaren zijn veelal lovend, dus ik ben zéér benieuwd ☺️

7561e8079cbde3c39a1daf6fc3cac2f4.jpg

Enkele voorbeelden:

trauma01.thumb.jpg.0b284aeb05f5e4d0562a8029700595dd.jpg

0f1ab7ce9437072f6df5dedd0d1a62a8.thumb.jpg.16292b0fdfc5b7c8e84df46256537163.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Marvel Team-Up Vol. 1  82 (Black Widow), 84 (Shang Chi), 85 (Black Widow, Shang Chi), 98 (Black Widow)

Belzebubs (Hardback) van JP Ahonen. Calvin Hobbes mixed with Heavy Metal (Cthulu and Satanic themes) wat ontzettend goed werkt!!

afbeelding.thumb.png.b59ed24884a919d48d69fc5eb14fc9b5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...