Ga naar inhoud

Hoe Voel Jij Je Vandaag ?


niemand

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Vanochtend wakker geworden door reflux. De Bolognesesaus, borrelnootjes en bijhorende alcoholische versnapering laat op de avond, zat er natuurlijk voor iets tussen.

Veel zaken waar tomaat in verwerkt zit, levert mij soms een tegenstribbelende maagwerking op. Maar de gerechten waarin tomaat verwerkt zit, zijn dan ook lekker.

Het meest hinderlijke van zo'n terugvloeiend maagzuur tijdens de slaap is, dat het zorgt voor verslikking. Wanneer je het goedje eventjes binnenkrijgt in uw luchtpijp ben je wel direkt wakker.

Link naar reactie

Nog steeds behoorlijk slecht, maar al 3 dagen iets minder helemaal kut dan de afgelopen 4 maanden.  En op zich ben ik daar al content mee. Gewoon slecht, zonder totaal kut, 'n mens mag daar eens sneller content mee zijn, denk ik zo. :) Ook al zijn we binnen enkele dagen weer helemaal kut tot (vermoedelijk) eind juni alvast.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Zo de hele dag écht slecht gezind zijn, laat staan verschillende dagen een rothumeur hebben of langdurig erg neerslachtig zijn ... Ik ken dat niet.  Ik ben nooit lang kwaad, nooit lang humeurig, doorgaans ben ik eigenlijk een goedgezinde mens.  'k Probeer mij steeds op het positieve te focussen, hoe klein dat ook mag zijn.  Gelukkig, je pense.  Want anders ...

 

Toch is vandaag nogal kut. 

De hele zomer is een ontzettend slechte periode geweest, ik heb die eigenlijk weinig bewust meegemaakt.  Die is voorbij gegaan zonder dat ik het geweten heb.  Laat staan dat ik één dag echt kunnen genieten heb.  Maar bon, ik zaag daar dan niet graag over.  

Deze woensdag had ik voor het eerst sinds april een OK dag, na complete ommezwaai van medicatie.  Niet schitterend, alles behalve.  Maar gewoon redelijk OK, daar ben ik het laatste jaar oprecht heel blij mee.  Hallelujah! Donderdag was het al minder, maar nog steeds relatief OK.  Ik ben die dag dan ook voor 't eerst in 2 jaar dan ook eens op bezoek gegaan bij iemand.  Een vriend die vrij ver woont, maar waar ik wel kan op rekenen.  Het was zijn verjaardag.  De rit naar daar was eigenlijk al te veel.  Dus ik nam onderweg een paardenmiddel in waarvan ik weet dat ik er zal voor boeten achteraf.  De mens was ongelooflijk blij met mijn totaal onverwachte visite.  Het was het waard.  Content dat ik langs geweest ben.  Ik forceer mij graag, in de mate van het mogelijke, voor een ander.  Maar de terugrit was de voorbode en vrijdag was het weer helemaal terug naar af.  Dat is nog steeds niet over.  En het is kut, kak en klote tegelijkertijd.  Was het dat dan?  Die anderhalve OK-dag?  De vrees dat ik opnieuw voor weken of maanden wegdoor ben op deze manier, dat is geen fijn vooruitzicht.  En soms overvalt dat besef mij soms.  Mentaal is dat op dit moment reeds aan 't wegebben, gewoon door het neer te typen, maar fysiek is dit al zes jaar zwaar aan 't doorwegen en het lijkt maar niet goed te komen, er is alleen verschuiving.  (wat op zich nog wil zeggen dat er nog een sprankeltje hoop is) 

De uitspraak van de behandelaar vandaag daarbovenop was de logica zelve en wat ik al lang wist, maar toch.  "We gaan nog maanden of jaren bezig zijn om dit zo veel mogelijk recht te trekken, áls het lukt, het is alleen te hopen dat het niet escaleert voor er effect is.  Een beetje vechten tegen de tijd.  Want het is u wel langzaam maar zeker aan 't plat leggen, dat is duidelijk."  Ik wéét dat wel, maar leuk om nog eens te horen is dat niet.  Al trek ik mij ook wel recht aan zijn vervolg: "Dat jij het al 6 jaar op deze manier blijft uithouden is sowieso al straf, veel heeft te maken met je ingesteldheid, denk ik. Jij blijft maar hopen en lachen en herhalen dat er ergere dingen zijn.  Ik zou wat van uw positiviteit moeten stelen om bij andere patiënten in te brengen."  Dat is (naast een beetje raar) dan ook weer fijn om te horen.  En toch, toch moest dit kut-gevoel er eens uit.

De mensen die er in het dagelijkse leven zijn voor mij, val ik hier niet graag mee lastig.  Die hebben hun eigen beslommeringen en ik bezorg ze (ongewild) al genoeg kopzorgen.  Maar ik moet ook eens ventileren, vandaar dat het hier eens staat. Dat was het. Zo voel ik mij vandaag.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Stukken glas moet je in de mortel plaatsen en laten uitsteken op je tuinmuurtjes. Zodat wie erover wil klauteren zich kwetst aan de uitstekende scherven. Niet rondstrooien, want dan heb je kans dat je er zelf op trapt. Wat je zonet bewezen hebt.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...