Ga naar inhoud

Hoe Voel Jij Je Vandaag ?


niemand

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Vind je dat nu niet erg dat maandag en in minder mate dinsdag en woensdag veracht en gediscrimineerd worden door de werking van het staatskapitalisme?

Link naar reactie

Ik heb nergens gezegd dat ik op maandag (of dinsdag en woensdag) minder opgewekt zou kunnen zijn. Misschien heeft het feit dat het vrijdag is, helemaal niks te maken met het weekend. Ik moet trouwens serieus werken in de tuin dit weekend.  

 

Des vrijdags ga ik al eens om strips, dvd's en/of cd's. En het is mooi weer. Misschien is het dat wel.

Link naar reactie

Vind je dat nu niet erg dat maandag en in minder mate dinsdag en woensdag veracht en gediscrimineerd worden door de werking van het staatskapitalisme?

 

We kunnen dat oplossen door ook op zaterdag en zondag te gaan werken! Dan zijn we helemaal vrij.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

We kunnen dat oplossen door ook op zaterdag en zondag te gaan werken! Dan zijn we helemaal vrij.

En als we nu eens alle registers opentrekken op vlak van wetenschap zodat individuen quasi autarkisch kunnen door het leven gaan.

 

...met uw schimmige schijnoperaties altijd...

Link naar reactie

En als we nu eens alle registers opentrekken op vlak van wetenschap zodat individuen quasi autarkisch kunnen door het leven gaan.

 

Ah ja, zodat iedereen de kans krijgt om te doen wat men wil doen, de tijd nuttig te besteden met zinvolle dingen ... Dat zou natuurlijk ideaal zijn.

 

 

1194896802869.jpgfiles_buitenland_270702.jpg

 

Caravan_Park_Beer_South_Devon_-_geographbeach-full-people-27069167.jpg

Seniorengymnastik.jpg

 

co2-gun1.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Jawel. Ander kwaliteitsvol laswerk. Er is een hoop inferieure slavenarbeid. repetitieve arbeid waarbij kennis niet noodzakelijk is. Werkt heel afstompend. Daarom zijn er lasrobots. Daarom is er een hoop automatisatie in veel productiebedrijven.

Bovendien, om een lasrobot te bedienen is er een zekere hoeveelheid aan kennis inzake lassen vereist. Maar het repetitieve afstompende wordt door de machine gedaan. Daardoor komt er tijd vrij voor de persoon die ingezet werd om het slavenwerkje te klaren zodat hij zich kan richten op inhoudelijk en constructieve arbeid. Of het opdoen van andere, nieuwe kennis.

Ondernemers en werkgevers creëren nu eenmaal geen jobs.

Link naar reactie

Ik heb daar niet genoeg kennis voor. Plus de middelen zijn pokkeduur. Waar denk je dat ik het startkapitaal vandaan zal halen?

 

Dat verdien je en spaar je bijeen door eerst in loonverband twee jaar ervaring op te doen. Met lange tanden, maar wel met een duidelijk doel voor ogen. De rest leen je van de bank.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kennis opdoen in loonverband...met wat ze mij onder mijn neus duwen valt er niks aan te leren. Productielassen is repetitief. Dat kan een werknemer van in het bedrijf ook zonder dat die mens ooit een lasopleiding moet volgen.

De bedrijven die eventueel vacatures hebben waar er iets te leren valt vragen mensen met ervaring.

Zo kom je natuurlijk nergens...

 

Lassen is een vak, hé. Dat leer je niet zomaar in enkele maanden.

Link naar reactie

Kennis opdoen in loonverband...met wat ze mij onder mijn neus duwen valt er niks aan te leren. Productielassen is repetitief. Dat kan een werknemer van in het bedrijf ook zonder dat die mens ooit een lasopleiding moet volgen.

 

De bedrijven die eventueel vacatures hebben waar er iets te leren valt vragen mensen met ervaring.

 

Zo kom je natuurlijk nergens...

 

Lassen is een vak, hé. Dat leer je niet zomaar in enkele maanden.

 

Wel, als je een jaar van dat repetitief lassen gedaan hebt kan je toch een jaar ervaring claimen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, als je een jaar van dat repetitief lassen gedaan hebt kan je toch een jaar ervaring claimen.

:e006::e009:

 

Gaat het nog een beetje?

 

Nog in geen honderd jaar.

 

1) Het is het vak lassen niet waard.

 

2) Je leert niks bij. Hoe kan je dan ervaring claimen? Een jaar kleine plaatjes aan elkaar lassen, gewoon telkens een centimeter lang een lasje leggen. Dat kan iedereen die nog nooit een lastoorts in zijn handen heeft gehad. Daarna zou ik dan een bedrijfje kunnen starten. Volgens jou. Buizen aan elkaar lassen, daarmee wordt dan bedoeld: de openingen aan elkaar. De omtrek van een buis dus. Een naad tussen de 2 openingen. Dus niet de buizen naast elkaar en even vasttikken, maar de openingen.

 

Dat zijn veel voorkomende zaken. En dat zou ik dan moeten kunnen na een jaar enkel maar productielassen. Ik ga veel klanten hebben op die manier. :e009:

Meestal is buizen lassen TIG. Wat ik gisteren mocht doen was enkel halfautomaatlassen. ( er zijn grosso modo 6 hoofdgroepen waaronder lasprocessen vallen. )

 

3) Alles wat gewoon productie is weiger ik. Lassen en niks anders. Ik ben geen robot/slaaf of wat dan ook. Om repetitieve handelingen te laten uitvoeren halen ze maar een robot in huis. Of doet de zaakvoerder/hoofdaandeelhouder/whatever...het maar zelf. Hij heeft tenslotte ook 2 handen aan zijn lijf en het zijn uiteindelijk zijn produkten.

 

Productie/bandwerk en aanverwanten is voor mensen die maar maximum 1/3 van hun hersencapaciteit kunnen benutten. Ik kan dat niet, mij omtoveren tot een mongool. Het is afstompend. Ik word daar agressief van. Uiteindelijk wandel ik gewoon naar buiten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Niks te hoppen. Dinsdag kan ik beginnen.

Wel rekening houden dat niet iedereen zomaar heel west-Vlaanderen kan afreizen. Stel je voor: iedere dag naar Brugge, of Oostende vanuit Menen.

Plus veel bedrijven zoeken lassers met een hoop ervaring.

Blijkbaar heb ik even geluk gehad.

 

405. Want productielassen heeft eigenlijk niks met lassen te maken, maar kom...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...