Ga naar inhoud

(Voorlopige) Top 10 2014


Kool Thing

Recommended Posts

Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen.  Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim.  Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Nog veel te lezen, maar tot nu toe:

1. Eerlijke lui 3
2. Mattéo 3
3. Station 16
4. Ken Games

5. En nacht in Rome
6. Bouncer 9: And Back
7. Bloedheet
8. De allerlaatste tijger
9. Ijstijd
10. Sugar

 

 

Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3

 

Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Capricornus 15 + 16, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Noach 4, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

1. Zombillenium 3

2. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

3. Marina

4. Bouncer 9: And Back

5. Django Unchained

6. De Balling 2

7. Hollywood boulevard

8. Waar sprookjes vandaan komen: Sneeuwwitje

9. De Ijstijd

10. Betoveringen 2

 

11. H. Ell

12. Op zoek naar de tijdvogel: Ridder Bolster

13. Ravian 22

14. De zeven levens van de sperwer: ninon-cylclus 1

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

1.  Derde testament - Julius III

2.  Fables Deluxe 2

3.  Watchmen - Minutemen

4.  Nosferatu 2: Parra Bellum

5.  Watchmen - Rorschach
6.  Death Deluxe
7.  Lijst 66 5: Californië

8.  Walking Dead 18: Hoe Nu Verder?

9.  Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4: Ridder Bolster
10. Watchmen - Comedian

11. Bouncer 9: And Back

Link naar reactie

Ik ben benieuwd welke van onderstaande titels het eindejaarslijstje gaan halen!

 

1) Betoveringen 2

2) Deep 2 - Massa-extinctie

3) Noach 3 - En het water overspoelde de wereld, en 4 -Hij die bloed doet vloeien
4) Woestijnvalk 2 - Hal Far

5) Vito 1 - De ander kant

6) Wollodrïn 4 - Het konvooi 2/2

 

Opvallend veel Daedalus in mijn lijstje, zij maken een sterk begin dit jaar!

Link naar reactie

1) Thorgal - De jonge jaren 2

2) Wouden Van Opaal 8

3) De Onthoofde Arenden 17

4) Diosamante

5) END 1

6) Lanfeust Odyssey 5

7) Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4

 

Kans is groot dat op het einde van het jaar hiervan slechts 1 of 2 in m'n top 10 blijven.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen.  Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim.  Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik !

 

Een beetje offtopic: Maar zou u een datum weten voor het tweede deel in het Nederlands van een nacht in Rome? Deel 1 had me helemaal te pakken!!!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik kocht tot nu toe 5 uitgaven uit 2014: 2x Capricornus en 3x Transmetropolitan. Dat ligt ook wel een beetje aan een beperkt budget en het feit dat ik eerst mijn verlanglijst wil wegwerken en dus heel selectief ben qua nieuwe strips. Maar ik heb niet de indruk iets gemist te hebben en moet eigenlijk heel weinig moeite doen om zo selectief te zijn.

 

Als ik de rubriek 'te verschijnen' bekijk, staan er nog wel wat mooie titels op het programma, maar ook niet in die mate dat het onoverzichtelijk wordt: Arq 17, Aâma, Junker, een Nacht in Rome 2, een paar Zidrou's en eventueel die nieuwe van Nury. Misschien dat Blloan dan nog met een verrassing komt in het najaar, maar dat zal het zo ongeveer zijn voor 2014.

Link naar reactie

Alleen Bouncer deel 9 was bijzonder voor mij tot nu toe in 2014.Maar er zit wel wat aan te komen...

Die 'Krasse knarren ' van Dargaud kreeg alvast geweldige recensies in Frankrijk ,eveneens 'Tyler Cross'ook Dargaud.

'Voor een beetje geluk ' (Saga) en 'La Mondaine (nieuwe Zidrou in 2 delen )schijnen ook zeer goed te zijn.

Alles voor zeer binnenkort.Afwachten maar....

Link naar reactie

Ik ben nog niet helemaal bij met lezen, maar toch wel een paar toppers vind ik hoor. Ik heb genoten van Ken Games, Station 16, Mattéo 3, Bouncer 9 en Ijstijd. Ik heb nog 13 nieuwe 2014 titels op stapel liggen waaronder Capricornus, Perico en Een nacht in Rome, waar ik ook nog veel van verwacht. En natuurlijk komen binnenkort Blast 4, Okko 9, Krasse knarren en Tyler Cross nog uit. En dan verwacht ik ook nog de laatste Magasin General, Azimut 2, en Inlandsis 3. En dan wordt het topboek Aama nog vertaald, evenals Het eigendom van Rutu Modan. Echte toptitels!

Link naar reactie

Hm, wat mij betreft moet het nog komen. Afgelopen weekend had ik mijn maandelijkse bezoekje aan de SSZ en kon ik maar een titel bedenken van het werk dat afgelopen maand is uitgekomen dat ik wilde hebben (Love 3), ik kon zo wel mooi een beetje inhalen maar ik heb volgens mij dit jaar meer oud werk gekocht dan nieuw. In bovenstaande lijst waren er twee die potentie hadden een klapper te worden (Sugar en IJstijd) maar het niet geworden zijn, ik vraag me dan ook af hoeveel er blijven staan. Zeker omdat er nog flink wat potentieel goed werk aan komt.

Link naar reactie

Ben ik de enige die vindt dat er dit jaar nog maar weinig verschenen is dat ECHT bijzonder is?

En dan heb ik het over Nederlandstalig of in het Nederlands vertaald.

Het kabbelt rustig verder maar er is voor mij nog maar weinig verschenen dat in mijn top 10 mag staan....

 

Ik volg je hier wel. Het enige dat ik echt goed vond, was Folies Bergère. Maar ik moet die nog eens herlezen om te zien of het meer was dan de waan van het moment.

 

Nacht in Rome, Zombillenium en Bloedheet gaan ook mijn Top-10 halen maar zijn geen absolute klassiekers.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nog steeds veel te lezen, maar even een update tot nu toe:

1. Eerlijke lui 3
2. Mattéo 3
3. Station 16
4. Ken Games

5. Capricornus 16: Close-up

6. Een nacht in Rome 2

7. Capricornus 15: New York
8. Bouncer 9: And Back
9. Bloedheet
10. De allerlaatste tijger

 

Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3, Noach 4, IJstijd, Sugar

 

Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...