Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Uitgeverij Sherpa

Recommended Posts

Waarschijnlijk wel mijn favoriete uitgeverij.  Heb zopas de voorjaarsfolder voor 2014 in mijn stripwinkel gekregen... Zoveel strip-snoep voor fijnproevers waarmee we verwend zullen worden... niet te doen.

Onder andere Capriscornus 15 & 16, Arq 17, de luxe van "Majoor Fataal in: De Hermetische Garage van Jerry Cornelius" (Mœbius), De Vliegenkoning 3, enz.... 

Mmmm....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toch jammer dat ze de Luc Orient reeks niet zullen doen , anders een uitgever die ik bewonder voor zijn mooie uitgaves.

Die Blueberry's zijn super...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heeft er nog iemand een link naar die pdf ?  :D  :D  :D  :D

Sowieso krijg ik er geen genoeg van.  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben benieuwd naar de Ravian's, een echte klassieker en jeugdherinnering.

Dit vind ik er wel over, zo'n mooie cover verpesten door een grijze balk erdoor te trekken, dat kan beter heren en dames van Sherpa.

Schermafbeelding 2014-01-26 om 23.27.48.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarschijnlijk gedaan om 'm aan te laten sluiten bij de eerdere 2 Gal uitgaves, maar het ziet er idd wat ongelukkig uit...

Maar goed, ik kijk erg uit naar de Lone Sloane's die ze uit gaan geven, hopelijk zit er nog meer van Druillet in.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De nieuwsbrief van Sherpa hier eens posten. ;)

Nieuwsbrief 21 september 2014: 

Hallo allemaal, 

Door de intensieve werkzaamheden aan de derde Roodbaard-bundeling en de definitieve heruitgave van Moebius’ Majoor Fataal zijn we inmiddels wat achterop geraakt bij onze planning over 2014.

BIJ DE DRUKKER...

ARQ 17: DROMEN 2 (Andreas)  en DE VLIEGENKONING 3: VOLGENDE GLIMLACH (Mezzo & Pirus) liggen inmiddels wel bij de drukker. Beide boeken worden verwacht voor de eerste week van oktober.

GetInline.aspx?messageid=74ed3f48-41cb-1  GetInline.aspx?messageid=74ed3f48-41cb-1

BELANGRIJKE WIJZIGING LUXE EDITIE VLIEGENKONING 3

In de tweede week van oktober wordt tevens uitgeleverd een LUXE EDITIE van De vliegenkoning 3. De uitgave verschilt echter van onze eerste aankondiging in onze catalogus 2014!

De luxe editie van De vliegenkoning 3 zal definitief aangeboden worden met een zeefdruk op 55 genummerde en gesigneerde exemplaren. Daarnaast ontvangt de koper liefst 3 nieuwe stofomslagen voor alle drie de delen! Je tovert dus de hele boekenset in een klap om tot luxe uitgaves!

De luxe editie bestaat dus uit:
- het boek De vliegenkoning 3 (reguliere editie)
- gesigneerde en genummerde kleurenzeefdruk van Mezzo en Pirus op 55 exx.
- drie stofomslagen op 55 exx.

De prijs van de luxe uitgave is € 65,00. Het losse album zal € 24,95 kosten. Dit afsluitende derde deel heeft een kleinere oplage dan de eerste twee delen (die nog steeds € 19,95 kosten).

Alle delen van De vliegenkoning werden in Angoulême genomineerd voor de categorie Album van het Jaar! Het eerste deel werd daadwerkelijk bekroond vanwege het Beste Scenario! En inderdaad is het niet makkelijk om een hedendaagse stripscenarist te vinden die beter doordachte verhalen en teksten schrijft dan Michel Pirus… Alan Moore dan maar?! En wie tekent er beter dan Mezzo?! Wow!!

Profiteer van deze unieke kans op een bijzonder fraaie,  speciaal voor Sherpa gemaakte prent,  gesigneerd door beide auteurs! Zo vaak krijg je die kans niet!

GetInline.aspx?messageid=74ed3f48-41cb-1

BELANGRIJKE WIJZIGING PUZZEL ANDREAS

In de derde week van oktober verschijnt een 1000-stukjes-puzzel van de prachtige tekening die Andreas ooit voor een Drakenboek maakte… DRAGON (Draak) is ongetwijfeld Andreas’ mooiste illustratie ooit,  een indrukwekkende fantasy-prent in de gravureachtige stijl van Cromwell Stone…

De puzzel verschijnt in een beperkte oplage en kost € 39,95.

Houd je niet al te veel van puzzelen of heb je toch liever een gedetailleerd voorbeeld bij de hand… Of heb je liever een luxe prent aan de muur in plaats van een ingelijste puzzel???, We kregen van de auteur toestemming om ook wat puzzelsets te verkopen: de puzzel met extra poster (verpakt in een aparte koker). De set heeft een zeer kleine oplage,  is echter NIET genummerd of gesigneerd!,  en kost € 75,00!

Bestel je puzzel of je puzzelset nu bij je stripwinkel of rechtstreeks bij de uitgever!

BELANGRIJKE WIJZIGING LOANE SLONE VAN DRUILLET

LONE SLOANE,  de prachtige spaceopera van Philippe Druillet,  die we in de catalogus aankondigden voor oktober zal gebundeld worden uitgebracht in plaats van in twee losse albums. En om het zeer gedetailleerde tekenwerk volledig tot zijn recht te laten zullen we de strips op een groter formaat uitbrengen dan eerder aangekondigd: De zes reizen van Lone Sloane en Delirius worden gebundeld op het formaat van DiosamanteCromwell Stone en Blueberry!

Bovendien komt er ook een luxe editie met linnen rug en extra prent,  die misschien wel gesigneerd wordt door de legendarische Druillet zelf!

De exacte verschijningsdatum melden we in de eerstvolgende nieuwsbrief!

EN NU?

Momenteel wordt er door ons hard gewerkt aan de nieuwe vertalingen van de vierde ROODBAARD-bundel die in november zal verschijnen,  de vertaling van de LONE SLOANE-verhalen en BLUEBERRY – Ballade voor een doodskist… Helaas zal de productie van de nieuwe Roodbaard-bundel weer voor wat vertragingen zorgen… De verschijning van Blueberry zal verschoven worden naar januari…

EN DAN?

Meer nieuws in de volgende nieuwsbrief die we eind oktober zullen publiceren… Eindelijk zul je dan weten wat er voor 2014 allemaal op het programma staat…

SHERPA IN BREDA OP 11 & 12 OKTOBER

Sherpa is in het tweede weekend van oktober aanwezig op het Stripfestival Breda, met signerende auteurs Roelof Wijtsma (Doolhof van Eeden), Mark de Jonge (De Papieren Tijger) en Marcel Ruijters (Alle heiligen). De exacte tijden zijn nog niet bekend. De stand is op dezelfde plek als vorig jaar (zie onderstaande plattegrond) in het Chassé theater, beide dagen van 10.00 tot 17.00 uur. Tip: koop Eppo 20 (vanaf 2 oktober), die bevat een gratis entreebewijs (€ 2,75 goedkoper dan aan de kassa). stripfestivalbreda.nl

DE ALLERNIEUWSTE UPDATES

• Als je steeds op de hoogte wilt blijven of je eigen vragen aan ons wilt stellen, kijk dan geregeld op Facebook, waar we zoveel mogelijk actuele informatie geven over onze uitgaven en hoe het daarmee staat!

BOEKEN BESTELLEN?

Alle leverbare Sherpa-uitgaven zijn te bestellen via onze Catawiki Shop www.catawiki.nl/sherpa (Bestellingen vanaf 99 euro worden in heel Europa gratis verzonden!).

Ook voor nog te verschijnen boeken kan al een voorbestelling geplaatst worden, maar dan alleen per e-mail: shop@sherpa.nu. Of bij je stripwinkel, natuurlijk.

• Andreas: ARQ 17 – DROMEN 2 | € 19,95 (oktober)
• Mezzo & Pirus: DE VLIEGENKONING 3 – VOLGENDE GLIMLACH | € 24,95 (oktober)
• Idem, luxe set (piezografie + 3 boekomslagen) | € 65,00 (oktober)
• Andreas: DRAGON (puzzel) | € 39,95 (oktober)
• Idem, DRAGON (puzzel + luxe poster) | € 75,00 (oktober)
• Hubinon & Charlier: ROODBAARD 4: DE ONDERGANG VAN ‘DE ZWARTE VALK’ | € 24,95 (november)
• Idem, luxe editie met piezografie | € 60,00 (december)

Iedereen die al eerder een luxe Roodbaard bestelde zal half november een persoonlijk bericht ontvangen over het nieuwe deel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hopelijk volgt Aâma 2 ook snel ... In het FR komt het slot (deel 4) binnenkort al uit. Dit is echt de beste nieuwe reeks van 2014!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Stopgezet? Ze zijn er nooit aan begonnen. Maar eerlijk, zou dat een goeie zet geweest zijn? De tweedehandsbakken puilen volgens mij uit van de Luc Orients.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En met Greg aan het roer zijn de scenario's toch een pak spannender dan Ravian.

Meen je dat serieus of zit je te stangen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik meen het Daan, buiten het album 'De vogels van de meester ' vind ik Ravian een behoorlijk saaie reeks , wel goed getekend.

Altijd een overschatte reeks gevonden en nog steeds.

Een Axel Moonshine (dit heb ik al meer gezegd ) vind ik stukken beter,zelfs de pakweg eerste 8 à 10 albums uitgegeven door Dargaud zijn subliem van verhaal.

Die scenario's van Ravian en zeker de laatste albums was een echte doorworsteling om het gelezen te krijgen.

Orient is misschien wat oubollig maar Greg heeft toch enkele spannende albums bij elkaar geschreven.

Ook iemand die weinig aandacht krijgt (Greg ) , maar in de late sixties en seventies schreef de man steengoede scenario's. (Comanche , Bruno Brazil , Bernard Prince ,

Roze Bottel , Robbedoes , enz... )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Orient is misschien wat oubollig maar Greg heeft toch enkele spannende albums bij elkaar geschreven.

Helemaal mee eens en ook ik lees graag af en toe zo'n oubollige Luc Orient, goede serie, maar voor mij absoluut niet beter dan Ravian. Maar goed ik houd ook meer van Star wars dan van Star Trek, hoewel ik Star Trek in alle vormen ook zeer waardeer...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Helemaal mee eens en ook ik lees graag af en toe zo'n oubollige Luc Orient, goede serie, maar voor mij absoluut niet beter dan Ravian. Maar goed ik houd ook meer van Star wars dan van Star Trek, hoewel ik Star Trek in alle vormen ook zeer waardeer...

Ik vind het ook lastig om een keuze te maken tussen Luc Orient en Ravian. Van beide reeksen zijn goede en minder goede albums verschenen.

Albums als de Kristalpoort en Halte chatelet, richting Casseiopea vind ik voor beide reeksen het hoogtepunt.

Daarna zakte beide reeksen in met een reeks minder sterke albums.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Smaak is natuurlijk altijd persoonlijk. Ik vind zelf de Ravians zo tussen 13 en 16 een sterk deel van deze serie. Luc Oriënt heb ik qua tekenwerk eigenlijk nooit een kans gegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen