Ga naar inhoud

Teun’s Test terrein…


Air

Recommended Posts

Het valt me op hoe je experimenteert met stijlen, het Teuntje-figuur, de manga-achtige personages, en bijvoorbeeld die laatste afbeelding.

Zeer goed, blijven posten.

Die laatste is simpelweg overgetrokken, met een lichtbak... schaam..

Volgens mij Gen 13... zo'n Amerikaanse comic..

Maar daar heb ik me nog niet erg in verdiept...

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Daar kun je ook van leren! :)

Naar mijn weten is ergens in verdiepen de enige manier..

Voor de zekerheid toch maar een stripalbum onder mijn hoofdkussen voortaan, wie weet...

Overtrekken, beter is observerend tekenen... doe ik zelf veel te weinig...:-(

(Er bestaat zelfs nog een oud draadje van me die meer over anatomie ging...)

Zelf heb ik meer een technische achtergrond, en heb een grote inhaalslag te maken met anatomie, poses, expressies etc...

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Nog van die reeks... (niet recent allemaal..)

Maar den oude doos zit vol.

Daar past het niet meer in....

(Die serie staat op teuntjetest, en is op karton geplakt..rond 2015... met het idee lijstjes te maken.)

Later ben ik met ringbandmappen verder gegaan ivm ruimtegebrek.

post-587-0-22401300-1486817201_thumb.jpg

post-587-0-25869000-1486817629_thumb.jpg

post-587-0-04270200-1486817678_thumb.jpg

post-587-0-81659600-1486817732_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

soms gaat iets van de goedheid van je tekeningen verloren in't inken, lijkt me.

 

Oefenen oefenen, maar niet te zuinig op al die oude schetsen, nieuwe laag, desnoods tussendoor documenteren.

Zo kun je zien waar je te gehaast, met onvoldoende aandacht, of verkeerde medium "de fout" in gaat

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Blauw potlood ooit wel eens gedaan, maar dat werkt niet voor mij....(gebrek aan geduld...)

Komt in een scan slecht door (wat natuurlijk het oorspronkelijke idee erachter is...)

Beetje spelen met contrast van de afbeelding wil nog iets helpen...

post-587-0-32262600-1486824773_thumb.jpg

post-587-0-86025400-1486824939_thumb.jpg

post-587-0-07936300-1486824994_thumb.jpg

post-587-0-12562100-1486825065_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Als ik toch bezig ben... ;-)

(Excuus, naast die mooie nieuwe draadjes van deze week, met echt proffesioneel werk... steekt dit toch af. Maar die "proffesionals" hebben vast ook stapels werk waar ze zelf niet geheel trots op zullen zijn.

Echter zelf vindt ik juist half af werk, waar je het proces nog in terug kan zien, ook erg leuk om van ander artiesten te bekijken. Ongeacht niveau, meer hoe diegene ideeen op papier probeerden te krijgen.

post-587-0-21135300-1486827788_thumb.jpg

post-587-0-17030100-1486828096_thumb.jpg

post-587-0-94105400-1486828169_thumb.jpg

post-587-0-31098300-1486828212_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Als ik toch bezig ben... ;-)

(Excuus, naast die mooie nieuwe draadjes van deze week, met echt proffesioneel werk... steekt dit toch af. Maar die "proffesionals" hebben vast ook stapels werk waar ze zelf niet geheel trots op zullen zijn.

Echter zelf vindt ik juist half af werk, waar je het proces nog in terug kan zien, ook erg leuk om van ander artiesten te bekijken. Ongeacht niveau, meer hoe diegene ideeen op papier probeerden te krijgen.

Je zou ook trots moeten zijn op dit werk. Dit is echt zeer interessant om te volgen en inspireert mij tussen het schetsen door.

Wat dat half af werk betreft zit je bij mij dus goed ;)

Link naar reactie

Aan de andere kant zou ik graag nog eens een afgewerkte strippagina van jou zien, of is dat niet echt iets dat je najaagt?

Uiteraard, echter ik heb het concentratievermogen van een goudvis, op het gebied van scenario's en herhaaldelijk een gelijkend personage te portretteren.. enfin noem de waslijst met excuses...

Begin klein, experimenteer, cartoon,strook, halve pagina, pagina.. etc.

post-587-0-03318200-1486829892_thumb.jpg

post-587-0-78079500-1486830139_thumb.jpg

post-587-0-51557600-1487973973_thumb.jpg

post-587-0-62896900-1487974017_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Uiteraard, echter ik heb het concentratievermogen van een goudvis, op het gebied van scenario's en herhaaldelijk een gelijkend personage te portretteren.. enfin noem de waslijst met excuses...

Ik mag niks zeggen, ik ben waarschijnlijk nog erger. Hoeveel werk er bij mij blijft steken op een halve pagina...

Link naar reactie

Ik woon (weer) op het Waddeneiland Texel.... mooi, maar jammer genoeg, erg ver van de "strip-hotspot" wat zich meer bij onze zuiderburen bevindt. In België, en Frankrijk ook zit waarschijnlijk meer werkgelegenheid als tekenaar. Ook beurzen enzo zijn vaker die kant op.

Toch kies ik een rustigere woonomgeving, boven het wonen in randstedelijk gebied.(enkele jaren in Delft gewoond)

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik woon (weer) op het Waddeneiland Texel.... mooi, maar jammer genoeg, erg ver van de "strip-hotspot" wat zich meer bij onze zuiderburen bevindt. In België, en Frankrijk ook zit waarschijnlijk meer werkgelegenheid als tekenaar. Ook beurzen enzo zijn vaker die kant op.

Toch kies ik een rustigere woonomgeving, boven het wonen in randstedelijk gebied.(enkele jaren in Delft gewoond)

:cheerf2: :cheerf2:

Link naar reactie

Het percentage mensen die op dit eiland, iets "kunstzinnig" doet is relatief hoog.

(Cijfers zijn iets vertekend door het hoge aantal, verveelde rijkelui's vrouwen, die ook eens iets "aquarelleren" en daar mee galeries durven te vullen.) maar "kunst is subjectief" en ik mag niet te snel oordelen.)

post-587-0-61667000-1486834253_thumb.jpg

post-587-0-31105200-1486834298_thumb.jpg

post-587-0-04337400-1488627575_thumb.jpg

post-587-0-31598000-1488628026_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Ik ben toch blij dat ik de Geocity periode nooit bewust heb meegemaakt...

 

Het deed me denken aan de dromehieris dromedaris (1) rage, die op de kotnet.absurd nieuwsgroep woedde. Elke examenperiode kwam er zo wel iets voorbij, de ene insteek meer geslaagd dan de andere. Maar die sinaasappeltjes zouden zich er zeer toe lenen. :)

(1) Niet teveel rondklikken op die site, veel brollinks, maar ik vond niets beters... :s

 

 

Link naar reactie

Die site is erg inderdaad, maar ik kreeg zo vlug wel door wat je bedoelde... :-)

Woordgrapjes, niet ieder zijn humor.

De mijne wel :-)

Ik ben ook wel een fan van woordgrapjes, maar ben er zelf heel slecht in.

Onlangs wat geëxperimenteerd met zo'n strookjes, maar er kwam niet veel zinnigs uit.

Link naar reactie

Ik ben ook wel een fan van woordgrapjes, maar ben er zelf heel slecht in.

Onlangs wat geëxperimenteerd met zo'n strookjes, maar er kwam niet veel zinnigs uit.

Het moet vooral niet te geforceerd overkomen...

Dat merk ik bijmijzelf, of ik de grap echt leuk vindt of leuk geprobeerd....

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Tijdens de examens is iets heel vlug grappig. ;)

 

En Geocities... tja... dingen als MySpace, Facebook en moderne blogs waren er niet. Het was een manier om je eigen content online te krijgen in het pre-web 2.0 tijdperk. Het internet komt van ver. ;)

Ik ben vrij allergisch voor lelijke en onduidelijke sites. Ik ging vroeger regelmatig naar een bepaalde site en toen die zijn lettertype had aangepast heb ik hem nooit meer gebruikt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...