Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
boomvavavoom

Boom Comic: Mummy's en Monsters!!

Recommended Posts

nog maar een paar, denk ik.

Ik zit nu te kijken naar verzendmogelijkheden (ik denk alles vanaf Duitsland) en kosten op dit moment.
En ik wil al stretchgoals (boekenleggers, stickers, emaille pins etc) voorbereiden.

De metal en plexi en canvas special prints, die heb ik al in de pocket in ieder geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, boomvavavoom zei:

Ik zit nu te kijken naar verzendmogelijkheden (ik denk alles vanaf Duitsland) en kosten op dit moment.

Dat is idd belangrijk. Ik heb veel kickstarters in het verleden gezien waarbij projecten succesvol zijn behaald, maar waar de 'creator' dan geen rekening mee heeft gehouden zijn de verzendkosten. Sommige zijn daardoor echt in de problemen gekomen!

1 uur terug, boomvavavoom zei:

De metal en plexi en canvas special prints, die heb ik al in de pocket in ieder geval.

Top!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, SouthEast Comics said:

Dat is idd belangrijk. Ik heb veel kickstarters in het verleden gezien waarbij projecten succesvol zijn behaald, maar waar de 'creator' dan geen rekening mee heeft gehouden zijn de verzendkosten. Sommige zijn daardoor echt in de problemen gekomen!

Kickstarter communiceert dit nu ook wel erg slecht en ik vermoed met opzet aangezien geen geslaagde Kickstarter=geen inkomsten.

Was mijn Kickstarter geslaagd, dan zou ik overigens ook in de problemen gekomen zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, IvoVWS zei:

Kickstarter communiceert dit nu ook wel erg slecht en ik vermoed met opzet aangezien geen geslaagde Kickstarter=geen inkomsten.

Was mijn Kickstarter geslaagd, dan zou ik overigens ook in de problemen gekomen zijn...

Of de creator maakt verschillende stretchgoals zodat dit geen probleem is.

Bijv. Een stretchgoal waar je een TPB en poster krijgt is voor Europeanen €20,- en voor iedereen erbuiten +€20 - €25,- erbij rekenen.

Ik ken de exacte verzendkosten niet helemaal, maar om een idee te geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Natuurlijk, als je het weet, dan kan je het inrekenen maar wie zijn eerste Kickstarter in elkaar steekt, weet dit niet tot de eerste pledges binnenkomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 23/6/2018 om 19:22, SouthEast Comics zei:

Ik ken de exacte verzendkosten niet helemaal, maar om een idee te geven.

wel idee om eens rond te kijken. Ik woon vlakbij Duitsland en de verzendkosten voor bijvoorbeeld alles tot 2 kilo is dacht ik 4 of 7 euro. Ik kan in ieder geval 2 comics en prints versturen voor 4 euro, wereldwijd. Dus dat scheelt!

Ondertussen is mijn avontuur genaamd Heroesdome achter de rug en kan ik me weer focussen op dit project hier.

1 van de verhalen die al waren geschreven, worden nu ook getekend.

Plot:

In 1928, Gwynn is in search of the legendary spearhead of Bolg of Cúchulainn; an artifact that could make a normal man a king. But she is not the only one looking ferally for this artifact…

A story of love, betrayal and werewolves, brought to you by Vinz El Tab and Justin Lee Fox with story continuity editor Markus von Renthe-Fink and editor Richard Boom for the finishing touches!

302965771_covervinz.thumb.jpg.41b5420b729bc6fbad27d46b414484d1.jpggwynn_vinz_rough_page1.thumb.jpg.66be02a8a4a51d9d89f6f531ffd8ba6b.jpggwynn_vinz_inks_lowres_page1.thumb.jpg.59d9c37d9e267978a74ee81b5be7012a.jpggwynn_vinz_rough_page5.thumb.jpg.a71134e232fc37b6d06c167932bd4635.jpggwynn_vinz_rough_page6.thumb.jpg.878e57bc4927caf28e1cf9577fdc6e50.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

wel idee om eens rond te kijken. Ik woon vlakbij Duitsland en de verzendkosten voor bijvoorbeeld alles tot 2 kilo is dacht ik 4 of 7 euro. Ik kan in ieder geval 2 comics en prints versturen voor 4 euro, wereldwijd. Dus dat scheelt!

Dat scheelt enorm! Sinds kort 'back' ik projecten bij Kickstarter. Daar zijn verzendkosten vrij hoog voor een single issue, waardoor ik afhaak en eerder een pledge maak voor een digitale PDF. Het enige waar ik tot nu toe een uitzondering voor heb gemaakt is The Wicked Righteous van Terry Mayo (Alterna Comics) ($25,- verzendkosten, maar dan heb je ook meteen een Graphic Novel formaat)

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

Ondertussen is mijn avontuur genaamd Heroesdome achter de rug en kan ik me weer focussen op dit project hier.

1 van de verhalen die al waren geschreven, worden nu ook getekend.

Plot:

In 1928, Gwynn is in search of the legendary spearhead of Bolg of Cúchulainn; an artifact that could make a normal man a king. But she is not the only one looking ferally for this artifact…

A story of love, betrayal and werewolves, brought to you by Vinz El Tab and Justin Lee Fox with story continuity editor Markus von Renthe-Fink and editor Richard Boom for the finishing touches!

Ik had al zoiets gelezen ja, maar idd, nu kan jij je lekker focussen op je project dat er overigens groots uitziet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, SouthEast Comics zei:

Dat scheelt enorm! Sinds kort 'back' ik projecten bij Kickstarter. Daar zijn verzendkosten vrij hoog voor een single issue, waardoor ik afhaak en eerder een pledge maak voor een digitale PDF. Het enige waar ik tot nu toe een uitzondering voor heb gemaakt is The Wicked Righteous van Terry Mayo (Alterna Comics) ($25,- verzendkosten, maar dan heb je ook meteen een Graphic Novel formaat)

ja. Ik wil die Ed Benes oneshot graag hebben maar 25 USD shipping voor een enkele comic?

7 minuten geleden, SouthEast Comics zei:

Ik had al zoiets gelezen ja, maar idd, nu kan jij je lekker focussen op je project dat er overigens groots uitziet!

merci! Ik ben er lekker mee bezig idd

Deze krijg ik juist binnen, 2 seconden geleden

gwynn_vinz_inks_lowres_page2.thumb.jpg.33b3ee702099295605d1029a323d2ea1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, boomvavavoom zei:

ja. Ik wil die Ed Benes oneshot graag hebben maar 25 USD shipping voor een enkele comic?

Die wilde ik ook hebben, maar toch maar niet gedaan. Ik ben voor de PDF versie gegaan.

Dynamische panel layout! Vrouwelijke personage + motor is mooi getekend. Kom maar op met je kickstarter project. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

merci. Interessant om te zien dat de schrijver net een ander beeld had in zijn hoofd maar dat de artiest zaken aanpast aan de meer praktische uitvoerbaarheid. Soms is de schrijver namelijk iets te uitvoerig en houd in deze de panels niet zo in de gaten. MAW er gebeurt teveel in de panelbeschrijvingen. Maar daarom is Vinz ook zo goed :)

PAGE 3:

P1: Two of the German Motorcycle riders have now pulled up on each side of Gwynn. The third is still behind her. The German on Gwynn’s left is pointing his gun at Gwynn.

P2:  Gwynn hits the brakes on her motorcycle. When she does this the German agent on her left shoots his gun. The bullet goes through the neck of the German agent on the right, he grips his neck and his motorcycle begins to go out of control while blood spurts through his fingers.

P3: Drawn from the back wheel of Gwynn’s motorcycle up past her head- Gwynn is looking behind her. She is very angry. In front of her the German agent that was shot has crashed his motorcycle on the side of the country road. It explodes in flames. The German agent on the left is reaching out to his fallen brother, dropping his gun. Gwynn is pulling her hand up past her head, her hand is open - she is going to grab the 3rd rider that is behind her by his helmet in the next panel.

P4:  Gwynn has grabbed the motorcycle rider by his helmet. She is lifting the German off his bike. They ride past the German agent’s motorcycle that is on fire. The German agent that was on her left is now getting off his bike to help his fallen brother. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, dat is iets waar veel scenaristen last van hebben, die willen dat er veel gebeurt op een pagina, prop dat allemaal maar eens in een kadertje :D

Maar inderdaad een goeie tekenaar: focust op de belangrijkste actie. Uitstekende découpage dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/8/2018 om 11:17, Kristof Berte zei:

Maar inderdaad een goeie tekenaar: focust op de belangrijkste actie. Uitstekende découpage dus.

ben ik idd ook heel blij mee! En de schrijver begrijpt het volkomen en is bijna net zo enthousiast als ikzelf :)

gwynn_vinz_inks_lowres_page4.thumb.jpg.2f06bf6023b02cba2646e7a15576484d.jpggwynn_vinz_inks_lowres_page5.thumb.jpg.88d4a1c581fa4cfdba2101c6967eda13.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen