Ga naar inhoud

Boom Comic: Mummy's en Monsters!!


Recommended Posts

Op 30-3-2017 om 11:54, boomvavavoom zei:

Terwijl er op de site ComicsForSinners meer te lezen (column) en te zien (een mummy-art draadje met exclusief materiaal zelfs!) over mijn plannen en de voorbereiding voor de comic (en natuurlijk op Facebook 'Sisterhood Comic Art') zal ik hier al wat laten zien over een volgend verhaal, dat in Brazilië zal worden uitgegeven.

 

Layouts van Diego Magno Loiola, de artiest.

 

 

layoutpgSPM02.jpg

 

 

deze strip is ondertussen al klaargetekend/inked.

 

SoM-Dragon(low)02.thumb.jpg.fc8d273e99856928c170f1198554de4b.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Renee Rienties is bezig met een verhaal over mensenhandel, geschreven door Gert-Jan van Oosten.

Hier alvast een WIP van de eerste pagina:

 

5acdbcc50cc68_rienties_pencils_p1gray.thumb.jpg.34eace33ed82bb43b7f4cbcd5acc097d.jpg

 

En de fransoos Vinz El Tabanas, die momenteel al een jaar in Montreal games ontwerpt als TMNT en meer, heeft me gisteren laten weten dat hij mijn tweede Full Length comic gaat tekenen. En alvast een cover heeft gemaakt

vinzMUMMY2018.thumb.jpg.dda5a6be845b005f2a614a61063ed827.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, IvoVWS zei:

Fuckin' hell! Die snippets zijn belachelijk mooi! 

 

LOL :D
Ja, ik heb wel geluk!

Ik ben nu een crossover aan het schrijven tussen Underskins en Sisterhood. Sisterhood is dus mijn eigen ding, en Underskins is een verhaal uit Frankrijk (pitch door Nathaniel Legendre en verder uitgewerkt door Justin Lee Fox met tekenaar Vinz El Tabanas) dat nooit is uitgegeven. Hier alvast een paar preview pages.

 

P4NBVINZ.thumb.jpg.0b39de5c29f76482d3b9c943425ea428.jpgP5NBVINZ.thumb.jpg.6796ced305e906c4bcc935bc5ca5d2e7.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 3-3-2018 om 18:52, SouthEast Comics zei:

Zo! Dat zijn niet de minste, als ik de tekeningen zo bekijk. Ik heb nog niet alles gelezen in deze thread, dus ik vraag het maar hier. Is jouw Sisterhood project, een anthology of ongoing (mini of maxi) series?

ik zei hierboven al dat het allemaal oneshots zijn.
Dat ik ook 2 issues vol heb zitten met short stories, die allemaal door andere artiesten zijn getekend, maakt het echter ook een anthology. Dat ik meerdere issues heb gepland (naast de huidige #1 en dan 2 issues met short stories heb ik ook nog 5 scripts klaar, ben zelf bezig met bovengenoemde Underskin/Sisterhood script, een Cavewoman-crossover pitch heb uitgewerkt en een Lorelei-crossover in de planning staat en een crossover met Des Taylor) maakt het an sich ook wel een mini-series. Het zijn namelijk ondertussen 12 delen in de planning :) 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, IvoVWS zei:

Hmm, op het eerste zicht lijkt me dit een kruising tussen horror en een detectiveverhaal. Kan wel interessant zijn... 

is het an sich ook wel, maar dan wel PG13 zeg maar. Ik noem het een kruising tussen Charlie's Angels, Supernatural, Indiana Jones...
 

Quote


Wat was de pitch van Underskins?

 

oorspronkelijk was het dit:


    

Quote

 

The Underskins were created from the fears of the first human beings. They are the psychical manifestation of every unknown presence we first felt in the darkness. They have been called, demons, spirits, oni and many others names. They come from our doubt, self loathing and fears.

 

Underskins is a 4- issue miniseries created by Vinz El Tab and Justin Lee Fox. They tell a story through Art and Words that focuses on racism, sexual stereotypes and social displacement all through the guise of the action, horror genre.

 

 

Omdat ik nu verder ben met Sisterhood (ook omdat het 100% van mezelf is) focus ik me nu op het schrijven van crossover dat dan weer als introductie kan dienen voor Underskin.

 

Toch jammer, want an sich waren er al flink wat pagina's klaar. Die zijn dan nu de intro voor mijn crossover, dus nothing goes to waste!

 

Hier nog promo-pieces van Underskin.

 

5ad06fa9de882_cover02copie.thumb.jpg.ba46c5d5b8d852c18798c4c91ce68a0f.jpgcover04color.thumb.jpg.21811ded26be491752eb678be4d9f868.jpg5ad06faeb559f_cover06colocopieC.thumb.jpg.6bf3e6ce3f8b17d7fd0ccdb3cb7ce795.jpgUnderskins01.thumb.jpg.38fe917185de8027794eb1cb31f009ee.jpg

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, boomvavavoom zei:

ik zei hierboven al dat het allemaal oneshots zijn.
Dat ik ook 2 issues vol heb zitten met short stories, die allemaal door andere artiesten zijn getekend, maakt het echter ook een anthology. Dat ik meerdere issues heb gepland (naast de huidige #1 en dan 2 issues met short stories heb ik ook nog 5 scripts klaar, ben zelf bezig met bovengenoemde Underskin/Sisterhood script, een Cavewoman-crossover pitch heb uitgewerkt en een Lorelei-crossover in de planning staat en een crossover met Des Taylor) maakt het an sich ook wel een mini-series. Het zijn namelijk ondertussen 12 delen in de planning :) 

Grootse plannen en ook nog eens van goede kwaliteit zo te zien. Top! Ga je het allemaal zelf uitgeven of ga je de 'submissions' route bewandelen?

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
Quote

Grootse plannen en ook nog eens van goede kwaliteit zo te zien.

ja. Knutselprojecten genoeg en daar wil ikniet bijhoren :)
Jij ook niet, van wat ik heb gezien!

 

Quote

Ga je het allemaal zelf uitgeven ...

denkelijk idd via Kickstarter. Nog even wat stoom nodig, maar komt goed.

 

Quote

of ga je de 'submissions' route bewandelen?

 

ik heb al een uitgeverij met veel interesse. Maar enkel als het product ook helemaal is ingekleurd en DAAR heb ik nog niemand voor gevonden via een backend-deal dus DAT moet via Kickstarter :)

En dan twijfel ik nog steeds. De bevriende uitgeverij (amigo comics) waar ik zoveel van hou? Of toch BOOM STUDIOS proberen wegens hun geweldige naam?  :D

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, IvoVWS zei:

Wat Boom Studios verkoopt... Geen fan.

maaar wat een prachtige naam :)

 

Quote

Ik vroeg me al af hoe je het allemaal voor mekaar kreeg. 

 

12 jaar @ FACTS en 10 jaar als Art Agent via BoomArtDepartment en Glasshousegraphics ... dat scheelt in je netwerk :)
 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, boomvavavoom zei:

ja. Knutselprojecten genoeg en daar wil ikniet bijhoren :)
Jij ook niet, van wat ik heb gezien!

Thanks man!

 

4 uren geleden, boomvavavoom zei:

ik heb al een uitgeverij met veel interesse. Maar enkel als het product ook helemaal is ingekleurd en DAAR heb ik nog niemand voor gevonden via een backend-deal dus DAT moet via Kickstarter :)

En dan twijfel ik nog steeds. De bevriende uitgeverij (amigo comics) waar ik zoveel van hou? 

Begrijpelijk. Weleens gedacht aan twee 'identieke inkleurders' te benaderen, waardoor de workload gehalveerd wordt?

 

Trouwens, Amigo Comics heeft goed materiaal ertussen zitten. Vooral Rogues en The Westwood Witches zien er goed uit qua art. Ik heb ze beide nog niet gelezen op ComiXology, maar de preview pagina's zien er te gek uit.

Maar wat ik ook altijd mooi vind om te zien, en wat volgens mij niet altijd erkend word in de comic wereld, is toch degene die de letter designs doet van de covers. Een goede designer is een must en dat spat er bij deze uitgeverij ervan af.

 

4 uren geleden, boomvavavoom zei:

Of toch BOOM STUDIOS proberen wegens hun geweldige naam?  :D

Het zou toch haast wel moeten! :D

 

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
Op 13-4-2018 om 21:01, SouthEast Comics zei:

Begrijpelijk. Weleens gedacht aan twee 'identieke inkleurders' te benaderen, waardoor de workload gehalveerd wordt?

ja, maar die zijn lastig te vinden!  En ze kosten gewoon geld :)

 

Design van de kaft is Torres. Persoonlijke vriend van me en ja, die heb ik hoog zitten. Als je Rogues en Witches leuk vind, dan zou je Suicide Forest of zeker Roman Ritual eens moeten proberen. En Straightjacket is gewoon briljant! Bijna elke serie bij hen is briljant!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

nog maar een paar, denk ik.

Ik zit nu te kijken naar verzendmogelijkheden (ik denk alles vanaf Duitsland) en kosten op dit moment.
En ik wil al stretchgoals (boekenleggers, stickers, emaille pins etc) voorbereiden.

 

De metal en plexi en canvas special prints, die heb ik al in de pocket in ieder geval.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, boomvavavoom zei:

Ik zit nu te kijken naar verzendmogelijkheden (ik denk alles vanaf Duitsland) en kosten op dit moment.
 

Dat is idd belangrijk. Ik heb veel kickstarters in het verleden gezien waarbij projecten succesvol zijn behaald, maar waar de 'creator' dan geen rekening mee heeft gehouden zijn de verzendkosten. Sommige zijn daardoor echt in de problemen gekomen!

 

1 uur terug, boomvavavoom zei:

De metal en plexi en canvas special prints, die heb ik al in de pocket in ieder geval.

Top!

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
1 hour ago, SouthEast Comics said:

Dat is idd belangrijk. Ik heb veel kickstarters in het verleden gezien waarbij projecten succesvol zijn behaald, maar waar de 'creator' dan geen rekening mee heeft gehouden zijn de verzendkosten. Sommige zijn daardoor echt in de problemen gekomen!

 

 

Kickstarter communiceert dit nu ook wel erg slecht en ik vermoed met opzet aangezien geen geslaagde Kickstarter=geen inkomsten.

 

Was mijn Kickstarter geslaagd, dan zou ik overigens ook in de problemen gekomen zijn...

Link naar reactie
2 uren geleden, IvoVWS zei:

Kickstarter communiceert dit nu ook wel erg slecht en ik vermoed met opzet aangezien geen geslaagde Kickstarter=geen inkomsten.

 

Was mijn Kickstarter geslaagd, dan zou ik overigens ook in de problemen gekomen zijn...

Of de creator maakt verschillende stretchgoals zodat dit geen probleem is.

 

Bijv. Een stretchgoal waar je een TPB en poster krijgt is voor Europeanen €20,- en voor iedereen erbuiten +€20 - €25,- erbij rekenen.

 

Ik ken de exacte verzendkosten niet helemaal, maar om een idee te geven.

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 23/6/2018 om 19:22, SouthEast Comics zei:

Ik ken de exacte verzendkosten niet helemaal, maar om een idee te geven.

wel idee om eens rond te kijken. Ik woon vlakbij Duitsland en de verzendkosten voor bijvoorbeeld alles tot 2 kilo is dacht ik 4 of 7 euro. Ik kan in ieder geval 2 comics en prints versturen voor 4 euro, wereldwijd. Dus dat scheelt!

Ondertussen is mijn avontuur genaamd Heroesdome achter de rug en kan ik me weer focussen op dit project hier.

 

1 van de verhalen die al waren geschreven, worden nu ook getekend.

 

Plot:

In 1928, Gwynn is in search of the legendary spearhead of Bolg of Cúchulainn; an artifact that could make a normal man a king. But she is not the only one looking ferally for this artifact…

 

A story of love, betrayal and werewolves, brought to you by Vinz El Tab and Justin Lee Fox with story continuity editor Markus von Renthe-Fink and editor Richard Boom for the finishing touches!

 

302965771_covervinz.thumb.jpg.41b5420b729bc6fbad27d46b414484d1.jpggwynn_vinz_rough_page1.thumb.jpg.66be02a8a4a51d9d89f6f531ffd8ba6b.jpggwynn_vinz_inks_lowres_page1.thumb.jpg.59d9c37d9e267978a74ee81b5be7012a.jpggwynn_vinz_rough_page5.thumb.jpg.a71134e232fc37b6d06c167932bd4635.jpggwynn_vinz_rough_page6.thumb.jpg.878e57bc4927caf28e1cf9577fdc6e50.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

wel idee om eens rond te kijken. Ik woon vlakbij Duitsland en de verzendkosten voor bijvoorbeeld alles tot 2 kilo is dacht ik 4 of 7 euro. Ik kan in ieder geval 2 comics en prints versturen voor 4 euro, wereldwijd. Dus dat scheelt!
 

Dat scheelt enorm! Sinds kort 'back' ik projecten bij Kickstarter. Daar zijn verzendkosten vrij hoog voor een single issue, waardoor ik afhaak en eerder een pledge maak voor een digitale PDF. Het enige waar ik tot nu toe een uitzondering voor heb gemaakt is The Wicked Righteous van Terry Mayo (Alterna Comics) ($25,- verzendkosten, maar dan heb je ook meteen een Graphic Novel formaat)

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

Ondertussen is mijn avontuur genaamd Heroesdome achter de rug en kan ik me weer focussen op dit project hier.

 

1 van de verhalen die al waren geschreven, worden nu ook getekend.

 

Plot:

In 1928, Gwynn is in search of the legendary spearhead of Bolg of Cúchulainn; an artifact that could make a normal man a king. But she is not the only one looking ferally for this artifact…

 

A story of love, betrayal and werewolves, brought to you by Vinz El Tab and Justin Lee Fox with story continuity editor Markus von Renthe-Fink and editor Richard Boom for the finishing touches!

Ik had al zoiets gelezen ja, maar idd, nu kan jij je lekker focussen op je project dat er overigens groots uitziet!

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie
9 minuten geleden, SouthEast Comics zei:

Dat scheelt enorm! Sinds kort 'back' ik projecten bij Kickstarter. Daar zijn verzendkosten vrij hoog voor een single issue, waardoor ik afhaak en eerder een pledge maak voor een digitale PDF. Het enige waar ik tot nu toe een uitzondering voor heb gemaakt is The Wicked Righteous van Terry Mayo (Alterna Comics) ($25,- verzendkosten, maar dan heb je ook meteen een Graphic Novel formaat)

ja. Ik wil die Ed Benes oneshot graag hebben maar 25 USD shipping voor een enkele comic?

7 minuten geleden, SouthEast Comics zei:

Ik had al zoiets gelezen ja, maar idd, nu kan jij je lekker focussen op je project dat er overigens groots uitziet!

merci! Ik ben er lekker mee bezig idd

Deze krijg ik juist binnen, 2 seconden geleden

 

gwynn_vinz_inks_lowres_page2.thumb.jpg.33b3ee702099295605d1029a323d2ea1.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, boomvavavoom zei:

ja. Ik wil die Ed Benes oneshot graag hebben maar 25 USD shipping voor een enkele comic?

Die wilde ik ook hebben, maar toch maar niet gedaan. Ik ben voor de PDF versie gegaan.

 

Dynamische panel layout! Vrouwelijke personage + motor is mooi getekend. Kom maar op met je kickstarter project. :)

 

Volg mij: SouthEast Comics op Instagram

Mijn comics:  ComiXology

Link naar reactie

merci. Interessant om te zien dat de schrijver net een ander beeld had in zijn hoofd maar dat de artiest zaken aanpast aan de meer praktische uitvoerbaarheid. Soms is de schrijver namelijk iets te uitvoerig en houd in deze de panels niet zo in de gaten. MAW er gebeurt teveel in de panelbeschrijvingen. Maar daarom is Vinz ook zo goed :)

 

Quote

PAGE 3:

P1: Two of the German Motorcycle riders have now pulled up on each side of Gwynn. The third is still behind her. The German on Gwynn’s left is pointing his gun at Gwynn.

P2:  Gwynn hits the brakes on her motorcycle. When she does this the German agent on her left shoots his gun. The bullet goes through the neck of the German agent on the right, he grips his neck and his motorcycle begins to go out of control while blood spurts through his fingers.

P3: Drawn from the back wheel of Gwynn’s motorcycle up past her head- Gwynn is looking behind her. She is very angry. In front of her the German agent that was shot has crashed his motorcycle on the side of the country road. It explodes in flames. The German agent on the left is reaching out to his fallen brother, dropping his gun. Gwynn is pulling her hand up past her head, her hand is open - she is going to grab the 3rd rider that is behind her by his helmet in the next panel.

P4:  Gwynn has grabbed the motorcycle rider by his helmet. She is lifting the German off his bike. They ride past the German agent’s motorcycle that is on fire. The German agent that was on her left is now getting off his bike to help his fallen brother. 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 20/8/2018 om 11:17, Kristof Berte zei:

Maar inderdaad een goeie tekenaar: focust op de belangrijkste actie. Uitstekende découpage dus.

ben ik idd ook heel blij mee! En de schrijver begrijpt het volkomen en is bijna net zo enthousiast als ikzelf :)

 

gwynn_vinz_inks_lowres_page4.thumb.jpg.2f06bf6023b02cba2646e7a15576484d.jpggwynn_vinz_inks_lowres_page5.thumb.jpg.88d4a1c581fa4cfdba2101c6967eda13.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vanavond 20.30 - 20.45 ben ik in het Radio2-programma van "Staat van Stasse". Via telefoon, niet live :) in de studio.

Daarin babbel ik wat over Sisterhood-project over mummies, variant cover met samenwerking van ene  cosplayer met de naam Lucid Belle, en wat nog meer op tafel komt https://www.nporadio2.nl/destaatvanstasse

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...