Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

boomvavavoom

Boom Comic

Recommended Posts

Terwijl er op de site ComicsForSinners meer te lezen (column) en te zien (een mummy-art draadje met exclusief materiaal zelfs!) over mijn plannen en de voorbereiding voor de comic (en natuurlijk op Facebook 'Sisterhood Comic Art') zal ik hier al wat laten zien over een volgend verhaal, dat in Brazilië zal worden uitgegeven.

Layouts van Diego Magno Loiola, de artiest.

char_dragon1.jpg

char_spmummy01.jpg

layoutpgSPM01.jpg

layoutpgSPM02.jpg

layoutpgSPM03.jpg

layoutpgSPM04.jpg

layoutpgSPM05.jpg

layoutpgSPM06.jpg

layoutpgSPM07.jpg

layoutpgSPM08-09.jpg

layoutpgSPM10.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze komt juist binnen. De ogen worden nog anders ingekleurd maar om de inkleuring (Sean Ellery, watermarked)) te zien, zo, is al geweldig!

Ik ben nu in overleg met een Magazine alsook met een Braziliaanse uitgeverij, om in ieder geval al wat werk uit te geven, zelfs vóórdat de Kickstarter begint!

mummy_RYP_colourELLERY_final_small_marked.thumb.jpg.4f7ff79fcea5a40b944d56e883f9ac90.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

duurt allemaal wat langer dan ik graag had, door onvoorziene zaken waardoor ik nog even niet de mogelijkheid heb om de Kickstarter op te zetten, maar de strips gaan onverminderd door.

Qua comic:

#1: inkleuring en lettering en editing nog

#2: meest klaar, wel nog lettering/editing

#3: gotendeels klaar, wel nog lettering/editing en beetje inkleuring

#4-6: geschreven
#7-9: uitgewerkt idee. Volgende stap: script

Hier de layout-page van een nieuw verhaal dat in #3 komt.

rienties_layout_p1.thumb.jpg.1c2ac0e3abbc58b779ac30a9fb4ee22c.jpg

Dan is er nog het ARTBOOK waar ik mee bezig ben en waar altijd nieuw materiaal voor lijkt aan te komen :)

En dan is er nog de STATUE

5a96837a0ff8e_dutchlove.thumb.jpg.0c7f27f2b27d86605916828e67ddb663.jpg

Die linkse dame... dat MOET wel een cover worden, vind ik zelf :)
Die rechtse dame... die komt dus in het artbook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30-3-2017 om 11:54, boomvavavoom zei:

Terwijl er op de site ComicsForSinners meer te lezen (column) en te zien (een mummy-art draadje met exclusief materiaal zelfs!) over mijn plannen en de voorbereiding voor de comic (en natuurlijk op Facebook 'Sisterhood Comic Art') zal ik hier al wat laten zien over een volgend verhaal, dat in Brazilië zal worden uitgegeven.

Layouts van Diego Magno Loiola, de artiest.

layoutpgSPM02.jpg

deze strip is ondertussen al klaargetekend/inked.

SoM-Dragon(low)02.thumb.jpg.fc8d273e99856928c170f1198554de4b.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo! Dat zijn niet de minste, als ik de tekeningen zo bekijk. Ik heb nog niet alles gelezen in deze thread, dus ik vraag het maar hier. Is jouw Sisterhood project, een anthology of ongoing (mini of maxi) series?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Renee Rienties is bezig met een verhaal over mensenhandel, geschreven door Gert-Jan van Oosten.

Hier alvast een WIP van de eerste pagina:

5acdbcc50cc68_rienties_pencils_p1gray.thumb.jpg.34eace33ed82bb43b7f4cbcd5acc097d.jpg

En de fransoos Vinz El Tabanas, die momenteel al een jaar in Montreal games ontwerpt als TMNT en meer, heeft me gisteren laten weten dat hij mijn tweede Full Length comic gaat tekenen. En alvast een cover heeft gemaakt

vinzMUMMY2018.thumb.jpg.dda5a6be845b005f2a614a61063ed827.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fuckin' hell! Die snippets zijn belachelijk mooi! 

(Hopelijk kan ik binnen een paar jaar ook zo'n artiest strikken voor één van mijn scripts. )

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, IvoVWS zei:

Fuckin' hell! Die snippets zijn belachelijk mooi! 

LOL :D
Ja, ik heb wel geluk!

Ik ben nu een crossover aan het schrijven tussen Underskins en Sisterhood. Sisterhood is dus mijn eigen ding, en Underskins is een verhaal uit Frankrijk (pitch door Nathaniel Legendre en verder uitgewerkt door Justin Lee Fox met tekenaar Vinz El Tabanas) dat nooit is uitgegeven. Hier alvast een paar preview pages.

P4NBVINZ.thumb.jpg.0b39de5c29f76482d3b9c943425ea428.jpgP5NBVINZ.thumb.jpg.6796ced305e906c4bcc935bc5ca5d2e7.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3-3-2018 om 18:52, SouthEast Comics zei:

Zo! Dat zijn niet de minste, als ik de tekeningen zo bekijk. Ik heb nog niet alles gelezen in deze thread, dus ik vraag het maar hier. Is jouw Sisterhood project, een anthology of ongoing (mini of maxi) series?

ik zei hierboven al dat het allemaal oneshots zijn.
Dat ik ook 2 issues vol heb zitten met short stories, die allemaal door andere artiesten zijn getekend, maakt het echter ook een anthology. Dat ik meerdere issues heb gepland (naast de huidige #1 en dan 2 issues met short stories heb ik ook nog 5 scripts klaar, ben zelf bezig met bovengenoemde Underskin/Sisterhood script, een Cavewoman-crossover pitch heb uitgewerkt en een Lorelei-crossover in de planning staat en een crossover met Des Taylor) maakt het an sich ook wel een mini-series. Het zijn namelijk ondertussen 12 delen in de planning :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hmm, op het eerste zicht lijkt me dit een kruising tussen horror en een detectiveverhaal. Kan wel interessant zijn...  Wat was de pitch van Underskins?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, IvoVWS zei:

Hmm, op het eerste zicht lijkt me dit een kruising tussen horror en een detectiveverhaal. Kan wel interessant zijn... 

is het an sich ook wel, maar dan wel PG13 zeg maar. Ik noem het een kruising tussen Charlie's Angels, Supernatural, Indiana Jones...

Wat was de pitch van Underskins?

oorspronkelijk was het dit:

The Underskins were created from the fears of the first human beings. They are the psychical manifestation of every unknown presence we first felt in the darkness. They have been called, demons, spirits, oni and many others names. They come from our doubt, self loathing and fears.

Underskins is a 4- issue miniseries created by Vinz El Tab and Justin Lee Fox. They tell a story through Art and Words that focuses on racism, sexual stereotypes and social displacement all through the guise of the action, horror genre.

Omdat ik nu verder ben met Sisterhood (ook omdat het 100% van mezelf is) focus ik me nu op het schrijven van crossover dat dan weer als introductie kan dienen voor Underskin.

Toch jammer, want an sich waren er al flink wat pagina's klaar. Die zijn dan nu de intro voor mijn crossover, dus nothing goes to waste!

Hier nog promo-pieces van Underskin.

5ad06fa9de882_cover02copie.thumb.jpg.ba46c5d5b8d852c18798c4c91ce68a0f.jpgcover04color.thumb.jpg.21811ded26be491752eb678be4d9f868.jpg5ad06faeb559f_cover06colocopieC.thumb.jpg.6bf3e6ce3f8b17d7fd0ccdb3cb7ce795.jpgUnderskins01.thumb.jpg.38fe917185de8027794eb1cb31f009ee.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, boomvavavoom zei:

ik zei hierboven al dat het allemaal oneshots zijn.
Dat ik ook 2 issues vol heb zitten met short stories, die allemaal door andere artiesten zijn getekend, maakt het echter ook een anthology. Dat ik meerdere issues heb gepland (naast de huidige #1 en dan 2 issues met short stories heb ik ook nog 5 scripts klaar, ben zelf bezig met bovengenoemde Underskin/Sisterhood script, een Cavewoman-crossover pitch heb uitgewerkt en een Lorelei-crossover in de planning staat en een crossover met Des Taylor) maakt het an sich ook wel een mini-series. Het zijn namelijk ondertussen 12 delen in de planning :) 

Grootse plannen en ook nog eens van goede kwaliteit zo te zien. Top! Ga je het allemaal zelf uitgeven of ga je de 'submissions' route bewandelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Grootse plannen en ook nog eens van goede kwaliteit zo te zien.

ja. Knutselprojecten genoeg en daar wil ikniet bijhoren :)
Jij ook niet, van wat ik heb gezien!

Ga je het allemaal zelf uitgeven ...

denkelijk idd via Kickstarter. Nog even wat stoom nodig, maar komt goed.

of ga je de 'submissions' route bewandelen?

ik heb al een uitgeverij met veel interesse. Maar enkel als het product ook helemaal is ingekleurd en DAAR heb ik nog niemand voor gevonden via een backend-deal dus DAT moet via Kickstarter :)

En dan twijfel ik nog steeds. De bevriende uitgeverij (amigo comics) waar ik zoveel van hou? Of toch BOOM STUDIOS proberen wegens hun geweldige naam?  :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op basis van het aanbod van beide websites, Amigo Comics. Wat Boom Studios verkoopt... Geen fan.

Ah, back end deals. Ik vroeg me al af hoe je het allemaal voor mekaar kreeg. :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, IvoVWS zei:

Wat Boom Studios verkoopt... Geen fan.

maaar wat een prachtige naam :)

Ik vroeg me al af hoe je het allemaal voor mekaar kreeg. 

12 jaar @ FACTS en 10 jaar als Art Agent via BoomArtDepartment en Glasshousegraphics ... dat scheelt in je netwerk :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, boomvavavoom zei:

ja. Knutselprojecten genoeg en daar wil ikniet bijhoren :)
Jij ook niet, van wat ik heb gezien!

Thanks man!

ik heb al een uitgeverij met veel interesse. Maar enkel als het product ook helemaal is ingekleurd en DAAR heb ik nog niemand voor gevonden via een backend-deal dus DAT moet via Kickstarter :)

En dan twijfel ik nog steeds. De bevriende uitgeverij (amigo comics) waar ik zoveel van hou? 

Begrijpelijk. Weleens gedacht aan twee 'identieke inkleurders' te benaderen, waardoor de workload gehalveerd wordt?

Trouwens, Amigo Comics heeft goed materiaal ertussen zitten. Vooral Rogues en The Westwood Witches zien er goed uit qua art. Ik heb ze beide nog niet gelezen op ComiXology, maar de preview pagina's zien er te gek uit.

Maar wat ik ook altijd mooi vind om te zien, en wat volgens mij niet altijd erkend word in de comic wereld, is toch degene die de letter designs doet van de covers. Een goede designer is een must en dat spat er bij deze uitgeverij ervan af.

Of toch BOOM STUDIOS proberen wegens hun geweldige naam?  :D

Het zou toch haast wel moeten! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13-4-2018 om 21:01, SouthEast Comics zei:

Begrijpelijk. Weleens gedacht aan twee 'identieke inkleurders' te benaderen, waardoor de workload gehalveerd wordt?

ja, maar die zijn lastig te vinden!  En ze kosten gewoon geld :)

Design van de kaft is Torres. Persoonlijke vriend van me en ja, die heb ik hoog zitten. Als je Rogues en Witches leuk vind, dan zou je Suicide Forest of zeker Roman Ritual eens moeten proberen. En Straightjacket is gewoon briljant! Bijna elke serie bij hen is briljant!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen