Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Blackest Night gelezen. Begint wat traag en in het begin dacht ik ook even “hier ga ik moeite mee hebben om door te geraken”, of misschien ligt dat aan mij omdat ze in de eerste hoofdstukken nogal eens spreken over personages die ik van haar nog pluimen ken, maar daarna ging het met een rotvaart vooruit en heb ik het heel graag gelezen.

Nu de Blackest Night Green Lantern en Green Lantern Corps.

18242_900x1350.jpg

Link naar reactie

Ik heb the Infernal Man-Thing uitgelezen. Een heel droevige coda voor de carrière van Steve Gerber

SPOILERS(postuum verschenen en het gaat over een schrijver wiens eigen gedachten 'm zo gek maken dat hij zelfmoord pleegt).

De tekenkunst van Kevin Nowlan is FE NO ME NAAL. Die gast mag van mij alle comics tekenen. Zal niet gebeuren, want op

deze hebben we een kleine 30 jaar moeten wachten...

Gelet op welk gemoed je hebt, blijf je misschien wel beter weg van dit verhaal, want het is erg neerslachtig, om niet te zeggen

een hopeloos zwart gat. Wel goed geschreven, helemaal niet vrolijk.

Link naar reactie

Ik heb the Infernal Man-Thing uitgelezen. Een heel droevige coda voor de carrière van Steve Gerber

SPOILERS(postuum verschenen en het gaat over een schrijver wiens eigen gedachten 'm zo gek maken dat hij zelfmoord pleegt).

De tekenkunst van Kevin Nowlan is FE NO ME NAAL. Die gast mag van mij alle comics tekenen. Zal niet gebeuren, want op

deze hebben we een kleine 30 jaar moeten wachten...

Gelet op welk gemoed je hebt, blijf je misschien wel beter weg van dit verhaal, want het is erg neerslachtig, om niet te zeggen

een hopeloos zwart gat. Wel goed geschreven, helemaal niet vrolijk.

 

Zal ik ook eens moeten checken...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ook uit: Baltimore: Curse Bells. Doe het maar, hoor, proberen reeksen te vinden met Mike Mignola erop waarvan je denkt: die vind ik niet zo interessant, ik lees ze niet verder. Ik heb er zo nog geen gelezen. Alsof er nog niet voldoende mythologie in Hellboy/BPRD/Lobster Johnson etc. zat, bouwen Mignola & Chris Golden hier aan een alternatieve geschiedenis van rond de vorige eeuwwisseling. De oorlog heeft de wederopstanding van vampiers en allerhande monsters veroorzaakt, en alsof dat niet genoeg is, woedt er ook een vreselijke plaag. Lord Baltimore is uit op persoonlijke wraak tegen één van de oudste vampiers en niets of niemand zal hem in de weg staan. Geen leuke man, wel voortreffelijk leeswerk. Tekeningen door Ben Stenbeck. Mignola sfeer, dus, maar geen surrogaat.

Link naar reactie

Ook gelezen: Fish + Chocolate (waarin vis noch chocolade aan bod komen) van Kate Brown, de vriendin en inkleurder van Paul Duffield. Hij vertelde me op FACTS over dit boek, uitgegeven door Self-Made Hero. 3 kortverhalen met veel beelden en weinig tekst (en helemaal geen uitleg). Ik ben er nog niet helemaal uit. Haar tekeningen lijken erg op die van Duffield, dus dat is in orde, maar de verhalen, zoals zo vaak in kortverhalen puilen uit van het symbolisme. Misschien ben ik dan wel niet intelligent genoeg om dat te kunnen analyseren/interpreteren?

Ik moet er nog eens over nadenken.

Link naar reactie

12090357.jpg

 

Gates of Gotham is een miniserie van onder meer Scott Snyder die zich afspeelt voor de New 52. Dick Grayson is Batman van Gotham City terwijl Bruce zich bezighoudt met zijn Incorporated-project. In Gotham blijkt een crimineel actief te zijn die het op de oude gebouwen van de stad heeft gemunt. Gedurende het verhaal komen we een paar zaken van de geschiedenis van Gotham City te weten, velen zien het verhaal ook een beetje als een voorbode van The Court of Owl/Night of the Owls waarin Gotham pas echt uit de doeken wordt gedaan.

 

Het is een zeer entertainende trade met een Cartoony tekenstijl door Trevor McCarthy. Geen essentieel verhaal, maar toch wel zeker een aanradertje.

Link naar reactie

12090357.jpg

 

Gates of Gotham is een miniserie van onder meer Scott Snyder die zich afspeelt voor de New 52. Dick Grayson is Batman van Gotham City terwijl Bruce zich bezighoudt met zijn Incorporated-project. In Gotham blijkt een crimineel actief te zijn die het op de oude gebouwen van de stad heeft gemunt. Gedurende het verhaal komen we een paar zaken van de geschiedenis van Gotham City te weten, velen zien het verhaal ook een beetje als een voorbode van The Court of Owl/Night of the Owls waarin Gotham pas echt uit de doeken wordt gedaan.

 

Het is een zeer entertainende trade met een Cartoony tekenstijl door Trevor McCarthy. Geen essentieel verhaal, maar toch wel zeker een aanradertje.

 

Ik heb iets waarschijnlijk meer dan redelijk tegen McCarthy, omdat hij 2x de (in mijn ogen) ondermaatse vervanging is van stertekenaars op reeksen die ik volgde: Greg Land, toen 'm nog tekende, op Nightwing en JH Williams III op Batwoman.

 

Op een andere noot en geheel uit curiositeit: wat maakt voor jou een verhaal wel essentieel?

Link naar reactie

Voornamelijk als er dingen in gebeuren die invloed hebben op heel wat verhalen die daarop volgen. Bij Batman denk ik dan aan de dood/terugkeer van Jason Todd om maar iets op te noemen. Natuurlijk is dat weer relatief aangezien belangrijke gebeurtenissen later ook wel eens gewoon worden vermeld.

 

Als je Gates of Gotham niet leest, mis je met andere woorden niets als je verhalen leest die later verschijnen.

Link naar reactie

Mja, ik begrijp volledig wat je bedoelt hoor, maar voor zover ik weet heeft niemand al ooit een verwijzing gemaakt naar de implicaties van (ik zeg maar wat) Spider-Man Perceptions, onlangs nog in Premiere verschenen. Ik vind dat echter één van de beste Spider-Man verhalen die ik al las. Niet het beste, maar toch hoog opgetekend. De dood van Jason Todd is ook gewichtig, zijn terugkeer daarentegen, liet me redelijk koud. Enfin, dat ligt wellicht eerder aan mij en het moment waarop ik zo'n ding lees, maar ik hoed me voor de essentiële verhalen omdat ze 'belangrijk' zijn. 'goed' is voor mij al een serieuze verwezenlijking ^_^

Link naar reactie

iets meer info aub

 

Nextwave, Warren Ellis, Stuart Immonen, Must-buy... Beschikbaar in een Ultimate collection met alle 12 issues.

It has a theme tune!!!!

 

Lyrics staan in de infobox.

Zoals je kan merken is het niet zo serieus, maar wel errug grappig.

 

Bewijzen?

When her mother died, she went to Hell, and is used as a bucket by giant weasels dressed as cheerleaders. And that's what happens when you tell your kids to get a proper job.

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Aaron Stack: Do you really want to keep your superhero name? "Photon" doesn't strike fear into the hearts of men, surely. "Hello. I am a tiny insignificant particle. Put down your guns or I'll bounce off you undetectably."

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Why do giant monsters eat people? Human beings are mostly water. Their tissues and fluids retain flavors and other residues from their food. Their bones have a brittle quality. Their skin is warm and pliant. Thirst-quenching, well-seasoned, crunchy and yet chewy: People are the Elvis of snack food.

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

The Captain is so absurdly strong that he once smacked someone's spine out through their lungs just by patting them on the back. In his defense, he was quite extraordinarily drunk.

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

*Aaron Stack emerges from Fin Fang Foom covered in blood and guts*

 

Aaron Stack: My robot brain needs beer. Also? I want to die.

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Monica Rambeau: Beer! High speed! Ignition! Go! Monsters to beat up! Things to blow up! It's the best job in America! NEXTWAVE GO!

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Arishem the Judge: Aaron Stack, you who were called Machine Man. You have travelled with us for three hundred and sixty cycles by your reckoning of time. There is now something we have to tell you. You are total ****.

 

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Aaron Stack: Ah, yes. Many was the night I'd sneak in here to steal his beer. Until I found out he made it himself. And what he made it out of. I thought "Lizard Squeezings" was a brewery name.

 

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Tabby Smith: You think Cap's dead?

 

Elsa Bloodstone: He's a guy. How would you be able to tell?

 

Tabby Smith: Well, he wouldn't be farting.

 

*later*

 

Monica Rambeau: Is Cap dead?

 

Tabby Smith: He's farting.

 

Monica Rambeau: Ok.

 

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

*The Captain faces down a horde of Mindless Ones*

 

The Captain: I so wish I could think of something funny to say.

 

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

---

 

Dread Rorkannu: You have violated my gate of fire! Which is not the name of an adult movie!

 

- Nextwave: Agents of H.A.T.E.

 

 

Nextwave-01-Cover1.jpg

specialbear.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

The Dreaming (LaBan en Snejbjerg) gelezen, tenminste: proberen te lezen. Wat is me dat voor onzin? 10 pagina's over een gouden wezen dat kattenkwaad doet en z'n twee baasjes die't niet met elkaar kunnen vinden. Nee, dit lees ik niet verder.

 

$(KGrHqUOKjkE4sidQvVBBOPVFU!RF!~~0_35.JPG

 

Als ik'm al niet zelf had, zou ik je verplichten dat ding dan aan mij door te geven.

Heb je Sandman niet gelezen dan, dat je niet weet wie Goldie is? Ook: Snejbjerg is een no-brainer.

Link naar reactie

Moeilijk te vinden. Al weet ik ondertussen dat ze op Bookdepository staan. Ik heb het nog over de tijd dat ik alles bij de SSZ kocht en die man blééf zeggen "ja, volgende week komt het binnen". Nooit binnengekomen natuurlijk.

 

Het is al énige tijd geleden, maar ik geloof ook dat ze niet al te simpel om te lezen waren?

 

www.cheap-comics.com

 

snel, vriendelijk en als ze niet in de lijst staan bestelt webmaster Chris ze voor je aan een op voorhand vastliggende dollarkoers. Een aanrader!

Link naar reactie

619%2BdV7BLmL._SS500_.jpg

 

Na de belevenissen in Blackest Night moet Hal Jordan opnieuw de handen in elkaar slaan met leden van de andere corps. De entiteiten van het emotionele spectrum worden opgejaagd en verzameld door een aloud wezen die tot op heden dood was. Het gaat om ex-guardian of the universe - Krona.

 

61fwUCpjWhL._SS500_.jpg

 

Die bundel bouwt direct verder op die van Brightest Day. Krona heeft zijn zinnen gezet op het Green Lantern Corps en de Guardians. Hij slaagt in zijn opzet door en lijft nagenoeg het volledige Corps in, en meer dan dat. De enigen die hem nog kunnen stoppen zijn de Aardse lanterns... die hiervoor gebruik moeten maken van andere wapens.

 

Ik heb me zeker vermaakt met beide trades. Als je het universum rond Green Lantern al ietwat kent is dit zeer goed leesvoer, voor niet-ingewijden zal het eerder fronsen zijn.

Link naar reactie

BPRD Hell on Earth vol. 4 is goed, graag gelezen, maar veel te kort, en die kortverhalen maken het niet makkelijk om alles nog te kunnen volgen... Het begint ook allemaal wat lang te duren. Het wordt tijd voor weer wat duidelijker verhalen of enkele antwoorden.

 

Daar was ik al bang voor. Het lijkt wat in herhaling te vallen.

marcelherms.nl

Link naar reactie

7254_400x600.jpg

 

De makers van deze bundel brachten ons reeds The Long Halloween, Dark Victory en Haunted Knight. Stuk voor stuk verhalen die goed werden onthaald door het fanpubliek. Dat is voor dit verhaal rond Catwoman niet anders. Selina Kyle gaat naar Italië om er antwoorden te zoeken op vragen die ze zich al haar hele leven stelt, in de hoop dat dit haar geluk brengt neemt ze Riddler mee. Hij is nu eenmaal de beste oplosser van raadsel van heel Gotham City... Als je Batman niet meerekent natuurlijk.

 

Het verhaal wordt verdeeld in hoofdstukken die telkens een dag van de week als titel krijgen. De stijl is sterk en bevat goeie kleurschakeringen. Hoewel het op zich mijn smaak niet is, weet ik het wel te waarderen. Sterk boekje.

Link naar reactie

batman-turning-points.jpg?w=270&h=405

 

In Batman: Turning Points wordt de jarenlange relatie tussen Batman en Gordon onder de loep genomen. Het is een miniserie waarvan ieder deeltje zich in een andere periode afspeelt. Het eerste deel vindt plaats gedurende de startperiode van Batman, het gaat verder met de komst van Robin, vlak na The Killing Joke, gedurende Knightfall... Het is wel materiaal voor de doorgewinterde Bat-fan.

Link naar reactie

MAY110241.jpg

 

De tp die de verhaallijnen van de terugkeer van een bekend personage uit het Bat-universum volgt. Als je er zonder spoilers over wilt praten, zeg je maar beter niet teveel (al neem ik wel aan dat iedereen hier wel weet over wie het gaat). Het is niet de beste Bat-bundel, maar ik heb me er toch goed mee kunnen amuseren.

Link naar reactie

elephantmen 1-4

 

tussen hopen rommel zit soms die ene parel. Dat ene verhaal dat je pakt, dat zo veelgelaagd is dat iedereen het zou moeten gelezen hebben. De ene serie die op elke plank mag prijken. Stop looking: elephantmen is that one.

 

In de 23ste eeuw is er een oorlog tussen china en europa geweest, met biologische wapens. Mappo, een biobedrijf heeft speciaal voor deze oorlog krijgers ontwikkeld die resistent waren tegen het dodelijk losgelaten virus. Deze krijgers heten elephantman en worden vormgegeven door olifanten, neushoors, nijlpaarden en zebra's. Het verhaal begint 20 jaar na die oorlog, wanneer de elphantmen gerehabiliteerd zijn. Ze zijn opgenomen in de maatschappij, worden getolereerd, maar alleen als het de mensheid uitkomt.

 

Wat elephantmen geweldig en onmisbaar maakt is de enorme verscheidenheid in verhaal en tekeningen. Het verhaal kan over die oorlog kan, over de ingegratie, maar ook over het uitsterven van een diersoort of over jodenvervolging. Starkings pikt gewoon -et veel verve - telkens een ander wagonnetje aan zijn epos.

 

Regelmatig wordt er van tekenaar gewisseld, je kan daar voor of tegen zijn (ik sta er nogal onverschillig tegenover) maar hier werkt het nog meer dan in een andere serie, net omdat er zoveel verschillende themas worden aangesneden.

 

vanavond deel 5

 

5/5, minder doet het tekort.

Link naar reactie

kc-collectionloww.jpg

 

 

 

 

 

 

Geniaal hoe Graham speelt met (beeld)taal. Naar sommige pagina's bleef ik gewoon kijken.

Helaas klopt het verhaalritme niet en doet Graham gewoon zijn goesting, ondertussend vergetend de greep in het nekvel van de te lezers te houden en een sterk verhaal voor te schotelen.

Wat een gemiste kans. Alle elementen voor een geniale strip zijn aanwezig en soms was ik onder de indruk van zijn ideeën maar hoe verder het verhaal vorderde hoe meer mijn enthousiasme als sneeuw voor de zon verdween. De laatste 20-30 pagina's heb ik zelfs vluchtig doorbladerd, het kon me geen reet meer schelen wat er stond.

 

King city heb ik ook graag gelezen, maar (zoals gewoonlijk) zou ik niet geneigd zijn de superlatieven boven te halen.

Het is heel leuk getekend met veel schwung en spitsvondigheden.

Maar ik treed Koen bij. Hoewel het einde me toch nog een reet (of meerdere) kon schelen voelde je echt dat men de verhaallijn heeft laten varen op het einde. Ik geloof zelfs dat dit ook beaamd wordt in het voor- of nawoord, ik geloof zelfs dat er letterlijk staat dat men het verhaal liet vallen ten voordele van de karakterontwikkeling.

 

Een gemiste kans dat, maar wel een hele leuk gemiste kans.

Link naar reactie

Op het boekenfestijn heb ik ook The dark Phoenix saga gekocht.

 

Voor een of andere reden kon ik me absoluut niet vinden in dit verhaal, wat eigenlijk raar is want normaal lees ik graag 'ouden bucht'.

Maar deze keer vond ik alles te geforceerd en te kort. Sommige facetten hadden misschien beter tot hun recht gekomen mocht men ze spreiden over meer pagina's.

Nu was het eerder wham, bam, no thank you ma'am...

 

 

DarkPhoenixSagaTPB4.jpg

Link naar reactie

5b5c185e-51cb-4239-b211-7110fd341a00.jpg

 

Op het boekenfestijn heb ik ook Smax #4 gevonden waardoor ik eindelijk deze spin off van Top 10 heb kunnen uitlezen.

 

Net zoals Tom Strong en Top 10 vind ik dit gewoon zeer leuke en ontspannende strips.

Niet te zwaar (zoals Cerebus wel eens durft te zijn), niet te onnozel, niet te veel noodzakelijke achtergrond, niet te vrijblijvend, ... Het is een onderhoudend, grappig en mooi getekend verhaal. Meer van dit!

 

Over het aardvarken gesproken: op het boekenfestijn lagen er ook een aantal losse Cerebus comics. Uit nostalgie heb ik er eentje gekocht en blijkt dat die losse net iets meer hebben. Mooie covers, geschifte nawoorden, ... Hieruit kan ik maar één iets besluiten: ik ga die digitale versie van de 'losse' niet aan me laten voorbij gaan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...