Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

Gojira   

Heleboel Bloodshot en Wrath of the Eternal Warrior achterstand weggewerkt. Allemaal fantastisch.

Frostbite was mooi getekend, maar voor de rest heel erg cliché en naar het einde toe heel erg snel afgehaspeld (which made for some really bad storytelling).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Spawn999   

Vanwege mijn verhuizing weinig boekjes kunnen lezen....

Toch nog tussen door de nieuwe Nocturnals: sinister path gelezen. Fantastisch tekenwerk, maar helaas een warrig verhaal (of ik kwam er niet goed in....).

NSP0.thumb.jpg.b8e11a82836ccb5a8898358a95d33ddd.jpg

NSP_05_eve.thumb.jpg.2150e4f657744202bcc14b40474fbd4d.jpg

Noc4.thumb.jpg.23c437fef10089562d314219dea20308.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
linthout   

Er zijn ondertussen twee comics verschenen van Sacred Creatures (Image)

EN die zijn zeer de moeite.

Zeer, zeer goed, spitsvondig  scenario, schitterende tekeningen. Nu en dan zit er een foto tussen de tekeningen, dat is wat raar.

De comics tellen zeer veel pagina's. Met die twee heb je het volume van een normale bundel.

Je kunt ook best de twee comics meteen na elkaar lezen, dan wordt veel duidelijk .

SacredCreatures_01-1.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Lav   

Sacred creatures is (alvast in de eerste issue) een verhaal dat me normaal gezien niet zo hard vast grijpt maar ik ben toch benieuwd naar het vervolg. Hetzelfde eigenlijk met crosswind,ik zal van beiden de tweede issue eens verder lezen

Deel dit bericht

Link naar bericht
carioca   
10 uren geleden, Lav zei:

Sacred creatures is (alvast in de eerste issue) een verhaal dat me normaal gezien niet zo hard vast grijpt maar ik ben toch benieuwd naar het vervolg. Hetzelfde eigenlijk met crosswind,ik zal van beiden de tweede issue eens verder lezen

Ik heb de eerste issue ook gelezen. Het zag er mooi uit maar het kabbelde een beetje op en neer. Deel 2 moet ik nog lezen dus misschien heeft Linthout wel gelijk. Dat heeft ie.. Soms.. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10-8-2017 om 10:09, Spawn999 zei:

Toch nog tussen door de nieuwe Nocturnals: sinister path gelezen. Fantastisch tekenwerk, maar helaas een warrig verhaal (of ik kwam er niet goed in....).

Waar heb je die gekocht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   
Op 27-3-2017 om 21:55, kuzuri zei:

The Black Monday Murders vol. 1
Straffe kost. Dit heb ik zéér graag gelezen. Hickman legt een puzzel, die heen en weer springt in de tijd (gelukkig niet te veel), met verschillende vertelstijlen, ook proza (*), die gaande weg een heel intrigerende wereld vormt vol intriges, mysteries en misdaad. 
Een heel erg noir aandoende finance horror & mystery. 
En dan zijn er nog de PRACHTIGE tekeningen van Tomm Coker. Nu ben ik nog meer fan van 'm. 

(*) nu ja, proza is een groot woord, het zijn flarden uit een dagboek, krantenartikels, afschriften van verhoren, zo'n dingen. Draagt heel erg bij tot de sfeer. 

Gisteren was Fabian hier ook zo lovend over, volgens hem het beste van 2017.  Zal dit zeker nog aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
SPeeDy   

User (Phillips/Bolton/Grayson):

heruitgave in mooie HC. Over hoe iemand volledig opgaat in haar game identiteit. Ondanks wat gedateerd toch nog zeer de moeite. Combinatie Phillips/Bolton zeer geslaagd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

WildC.A.T.S. / X-Men TPB 

In de jaren '90 waren de WildC.A.T.S. bijzonder hot als vlaggeschip van de Wildstorm Studios van Jim Lee. Deze mini-serie bestond uit vier one-shots met crossovers tussen X-Men en WildC.A.T.S. De verhalen van Scott Lobdell (delen 1 & 2) zijn weinig memorabel. Ook Warren Ellis' bijdrage in deel 4 is niet erg geïnspireerd. Gelukkig trok James Robinson de boel recht met zijn verhaal, dat dan nog eens getekend was door Adam Hughes ... De tekeningen zijn de aantrekkingskracht van deze bundel. Eindelijk nog eens een verhaal van Travis Charest, één van mijn favoriete tekenaars en een notoire trage werker. Ook Jim Lee nam een deel voor zijn rekening, net als Image-tekenaar Mat Broome (nadien weggegaan uit de stripwereld). Dus alleszins een fijn boek, maar echt goed is het allemaal niet. Af en toe haalt nostalgie het toch op goeie smaak. :e012:

wildcats-x-men-golden-age-014.jpg

eaf0b7fc47592b7a1da9155a2b5f6aad--priscilla-lopez-adam-hughes.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
mojo   

Die Wildcats heb ik ook liggen, in het NL dan nog wel via JP. Zowat het eerste wat ik las vd Wildcats.

De afgelopen weken heb ik best wel wat goede comics/strips gelezen.

Nieuwe issues van Kill or be killed, Descender, Black Hammer en Lazarus X+66 blijven allemaal de moeite. Die series lees ik echt wel graag.

Een ontbrekende Hellboy, The midnight Circus vond ik ook een vd betere losstaande verhalen en de adaptie van The Mysterey Knight van George RR Martin was ook goed gedaan. Deze keer als GN ipv mini serie en dat komt de flow vh verhaal ten goede.

De enigste Europese strip die ik heb gelezen was de eerste integraal van Airbone 44 (gekocht in het Bastogne War museum). Een heel aangename verrassing was dit. Enkele geisoleerde soldaten verzeilen in de Elzas streek op de boerderij van een jonge vrouwe rond de periode van het Ardennen offensief. De oorlog en hun verleden halen hen daar in. Knappe tekeningen van Jarbinet, die ook tekenwerk voorzien heeft in het museum.

Een speciale vermelding voor Normandy Gold. Een mini serie van Hard Case Crime in samenwerking met Titan comics over een vrouwelijke Sheriff wiens zuster wordt vermoord in Washington DC. Ze gaat op onderzoek uit en komt terecht in een wereld van prostitutie en politiek. Het verhaal werd mee geschreven door Megan Abbot, die ook thrillers/noir boeken schrijft, en speelt zich af in de jaren 70. Er zijn voorlopig slechts 2 vd 7 issues verschenen en het verhaal is niet bepaald origineel tot nu toe, maar heeft wel een heel leuke pulp, sleaze, paranoia 70s sfeer. Niet voor niets halen ze films als The Parallax View, The Conversation, Deap Throat ed als belangrijkste invloed aan. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de kans op een Happy End lijkt me klein.

Normandy_Gold_1_Cover-A-Fay-Dalton.jpg

Oh ja, en als de TPB van The Old Guard (Rucka) verschijnt, kopen en niet twijfelen. Een groep onsterfelijken wordt verraden en moet vechten voor hun leven. Of toch niet? Afgerond verhaal. 

the-old-guard-01-02-03_color.jpg?w=900&h

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen