Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gilles

Comic Van De Dag

Recommended Posts

Rock Candy Mountain: graag wil ik een lans breken voor deze fantastische comic. 8 issues van comic-magie waar het plezier er vanaf spat. Liefhebbers van O Brother, Where Art Thou? en folky Southern Americana zullen dit weten te waarderen. The Flintstones en Rock Candy Mountain zijn mijn favoriete comics van de laatste 2 jaar. Dat had ik in geen miljoen jaar verwacht.

IMG_3344.JPG

IMG_3345.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

IMG_20181019_192538.thumb.jpg.b9eb919cc138b65ced0b6250aacc812a.jpg

Twee zeer goeie strips gekocht, vandaag in WEC.

Death or Glory vol. 1: She’s Got You is over the top actie, met een goed verhaal en een duister kantje. Fun. Ik lees niet alles van Remender graag, maar deze reeks is mijn nieuwe favoriet, na Deadly Class natuurlijk.
Gideon Falls vol. 1: The Black Barn is ingetogen, sfeervolle horror in small town America, behalve het laatste hoofdstuk, dat is Twin Peaks S3E8 (bij manier van spreken). Ik heb van Lemire nog niks slechts gelezen. Het laatste deel van Royal City was ook weer subliem.

Beide reeksen zeer goed en passend getekend. Veel plezier aan beleefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/27/2018 at 1:09 PM, Timhardt said:

Wayward deluxe 1+2

Een reeks van 30 issues, 6 tpbs of 3 deluxe boeken.

Een reeks waar ik hier nog niets over las maar zeer tenonrechte. Verhaal gaat over een meisje met gescheiden ouders. Vader is iers, moeder japans. Ze verhuist van ierland naar japan en leert het mystieke ondergrondse japan kennen. Het japan van sagen en dromen. De japanse onderwereld. Een kruising tussen buffy en neverwhere van gaiman, maar het is beter dan beiden.

Warme aanrader!!

Tiens, heb ik daar nooit iets over gepost? Ook niet in de manga of algemene strip van de dag thread? Sluit me zeker aan, knappe crossover manga/comic. Voor de geïntereseerden: tekenaar staat open voor commissies, check zijn fb-page.

Deel dit bericht

Link naar bericht
53 minuten geleden, SPeeDy zei:

Tiens, heb ik daar nooit iets over gepost? Ook niet in de manga of algemene strip van de dag thread? Sluit me zeker aan, knappe crossover manga/comic. Voor de geïntereseerden: tekenaar staat open voor commissies, check zijn fb-page.

Ik sluit me hier ook bij aan. Deel drie van de deluxe komt in 2019.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thrillkiller gelezen Howard Chaykin en Dan Brereton. Een korte Batman reeks wat zich afspeelt in een alternatieve universum. Elk karakter zit erin, maar heeft een andere invulling. De Joker is omgevormd in een Miss Joker :).

Het heeft een beetje het noir gevoel afspelend in de begin jaren 60. Zeer graag gelezen!!

914IYScUKQL.thumb.jpg.bd3eaa28da8edd633163bd63d3c09ae5.jpg

6a3042fae0bdce68a96949c97ae1f86a.jpg.6640bacccc52a8f02c5215984a2df01f.jpg

Batman-Thrillkiller-int.thumb.jpg.f68a1239d66fab34329d99f225559ce3.jpg

2_05.thumb.jpg.a3df16228afbf24c8c2eab00e4e99508.jpg2_81.thumb.jpg.50e32ce1f9cf6b97bcebc2e6926345c3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Only The End Of The World Again gelezen, zeer goed Cthulu verhaaltje met een weerwolf. Leuk tekenwerk van de eigenzinnige Troy Nixey. Het is alleen jammer dat meer dan de helft van de HC schets is.....

9200000087144156.thumb.jpg.0ddf3d5150ac0d32c75da73c7aa82adc.jpg

30874p5.thumb.jpg.25aff880df9e91d64ad38abf7a27564f.jpg

caaffbe4d89f8902d95f4f82e23cf2ff_full.thumb.jpg.a0a83edc6de58c853d5a4fdea03e00d6.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Spawn999 zei:

Only The End Of The World Again gelezen, zeer goed Cthulu verhaaltje met een weerwolf. Leuk tekenwerk van de eigenzinnige Troy Nixey. Het is alleen jammer dat meer dan de helft van de HC schets is.....

9200000087144156.thumb.jpg.0ddf3d5150ac0d32c75da73c7aa82adc.jpg

30874p5.thumb.jpg.25aff880df9e91d64ad38abf7a27564f.jpg

caaffbe4d89f8902d95f4f82e23cf2ff_full.thumb.jpg.a0a83edc6de58c853d5a4fdea03e00d6.jpg

Is dit misschien ook iets voor je?

51TuA6UkQNL._SX340_BO1,204,203,200_.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Invisible Republic, 3 goeie trades, maar een open einde en er is precies geen vervlog?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, shiraz zei:

Invisible Republic, 3 goeie trades, maar een open einde en er is precies geen vervlog?

Het ligt al een tijdje stil. Het is wel de bedoeling dat men verder gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Transformers-serie van IDW. Ik heb het er moeilijk mee. Sommige delen vind ik echt goed ("Megatron: Origins" heb ik ondertussen al een paar keer herlezen) maar het merendeel vind ik gewoon te druk getekend, het is met de verschillende titels ook erg verwarrend, de verhaallijnen struikelen over elkaar en de amoureuze relaties zijn gewoon belachelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Descender (vol 1 - 6) - Lemire, Nguyen : scifi verhaal in zes delen. Jaren geleden verschenen ineens de 'harvesters'. Enorme machines die alle gekende werelden voor een groot stuk vernietigden en even plots weer verdwenen. Sindsdien is het evenwicht in het universum verstoord en worden robots, tot dan een wezenlijk deel in het dagelijks leven, opgejaagd en vernietigd. Op de achtergrond organiseren de verstoten robots zich in de 'hardwire', een verzetsbeweging dewelke de harvesters als goden vereren. Te midden hiervan maken we kennis met Tim 21, een oude gezelschapsrobot die ontwaakt op een verlaten planeet. Tim 21 was in zijn tijd een geavanceerde robot met uitgesproken menselijke kenmerken. Terwijl Tim 21 alleen zijn oude broer Andy wil terugvinden proberen de verschillende machtsblokken Tim in handen te krijgen. De kleine robot is om verschillende redenen van levensbelang voor velen.

Hoe Lemire het blijft flikken weet ik niet. Hij publiceert aan een onwaarschijnlijk tempo kwaliteitsvolle verhalen. Deze descender is wederom een meeslepend verhaal van zijn hand dat tegelijkertijd door verschillende hoofdrolspelers in het heden en het verleden beleefd wordt. Lemire slaagt er in vijf delen lang de spanning op te bouwen om dan met een zinderend laatste deel het verhaal af te sluiten. De art van Dustin Nguyen is op het eerste zicht soms nogal schetsmatig, zelfs dromerig, maar geeft op een onwaarschijnlijk knappe manier vorm aan de futuristische wereld van Tim 21. Zeer graag gelezen.

Descender-v3.png.d165d53351281671b7a4589b8c7aa765.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Bart 01 zei:

Descender (vol 1 - 6) - Lemire, Nguyen : scifi verhaal in zes delen. Jaren geleden verschenen ineens de 'harvesters'. Enorme machines die alle gekende werelden voor een groot stuk vernietigden en even plots weer verdwenen. Sindsdien is het evenwicht in het universum verstoord en worden robots, tot dan een wezenlijk deel in het dagelijks leven, opgejaagd en vernietigd. Op de achtergrond organiseren de verstoten robots zich in de 'hardwire', een verzetsbeweging dewelke de harvesters als goden vereren. Te midden hiervan maken we kennis met Tim 21, een oude gezelschapsrobot die ontwaakt op een verlaten planeet. Tim 21 was in zijn tijd een geavanceerde robot met uitgesproken menselijke kenmerken. Terwijl Tim 21 alleen zijn oude broer Andy wil terugvinden proberen de verschillende machtsblokken Tim in handen te krijgen. De kleine robot is om verschillende redenen van levensbelang voor velen.

Hoe Lemire het blijft flikken weet ik niet. Hij publiceert aan een onwaarschijnlijk tempo kwaliteitsvolle verhalen. Deze descender is wederom een meeslepend verhaal van zijn hand dat tegelijkertijd door verschillende hoofdrolspelers in het heden en het verleden beleefd wordt. Lemire slaagt er in vijf delen lang de spanning op te bouwen om dan met een zinderend laatste deel het verhaal af te sluiten. De art van Dustin Nguyen is op het eerste zicht soms nogal schetsmatig, zelfs dromerig, maar geeft op een onwaarschijnlijk knappe manier vorm aan de futuristische wereld van Tim 21. Zeer graag gelezen.

Descender-v3.png.d165d53351281671b7a4589b8c7aa765.png

Ja, was een toffe reeks. Volgend jaar verschijnt het vervolg, Ascender. Maar dat hoef je helemaal niet te volgen om toch een bevredigend einde te hebben voor Descender.

Deel dit bericht

Link naar bericht

afbeelding.png.a0d6c5daf9c5779990b8a7930652096a.pngafbeelding.png.73abff419a99e264b307f2b53d79eb1a.png

Brat Pack!!!! Schitterend!!!! Heruitgegeven door IDW.

Vorige week verschenen in bundel maar om onduidelijke redenen niet makkelijk te vinden.

En kan iemand me vertellen waarom ik elke afbeelding in tweevoud plaats? Werkelijk geen idee...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 2/12/2018 om 16:34, linthout zei:

afbeelding.png.a0d6c5daf9c5779990b8a7930652096a.png

Brat Pack!!!! Schitterend!!!! Heruitgegeven door IDW.

Vorige week verschenen in bundel maar om onduidelijke redenen niet makkelijk te vinden.

En kan iemand me vertellen waarom ik elke afbeelding in tweevoud plaats? Werkelijk geen idee...

Heb je al eens geprobeerd om het beeldbestand in je reactievakje te slepen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Welk reactievakje? Van het ene scherm naar het andere bedoel je???

Ik ken NIKS van computers hoor...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen